WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Double-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15536)

anderssvensson 2007-07-20 21:25

jag har ett företag i england och undrar om skickar pengar ditt och moms fritt eftersom jag betalar skatt och moms där?

jag har kollat upp med skattemyndigheten det är inga problem med detta har dom sagt.

Ville höra vad ni har att säga om detta double.se

Mvh Anders

Nicklas 2007-07-21 12:12

Double har blivit tokiga, jag har 2 program som jag kör hos dem idag och imorse när jag vaknade och kollade mailen så ska de avslutas och jag har inte sagt upp dem.
Jag frågade dem för drygt en månad sedan hur man avslutar sina program hos dem men inte att jag skulle säga upp dem. Jag har försökt nå dem, men ni vet ju lika bra som jag att det går inte att nå dem om man inte skriver här. Hur fan klantiga får dom vara, något sådan här får ju inte hända. Jag får väl skylla mig själv att jag valde dem från början. Min affiliates har nu fått ett mail att mina program kommer att avslutas, kul!

Eazt 2007-07-23 15:49

Citat:

Originally posted by Nicklas@Jul 21 2007, 11:12
Double har blivit tokiga, jag har 2 program som jag kör hos dem idag och imorse när jag vaknade och kollade mailen så ska de avslutas och jag har inte sagt upp dem.
Jag frågade dem för drygt en månad sedan hur man avslutar sina program hos dem men inte att jag skulle säga upp dem. Jag har försökt nå dem, men ni vet ju lika bra som jag att det går inte att nå dem om man inte skriver här. Hur fan klantiga får dom vara, något sådan här får ju inte hända. Jag får väl skylla mig själv att jag valde dem från början. Min affiliates har nu fått ett mail att mina program kommer att avslutas, kul

Reagerade också på det där, först får man ett mail och plockar bort annonserna. Sen, någon timme senare, kommer ett mail igen där Double skriver att man gjort ett misstag och att programmen inte alls ska avslutas. Känns väldigt amatörmässigt måste man ju säga...

double 2007-07-23 16:55

Hej!

Jag har varit bortrest och inte hunnit titta in på WN på ett tag men nu ska jag försöka svara så gott ja kan.

Vad gäller skatt och kontrolluppgifter så har vi nyligen gjort privatpersoners specifikationer väldigt detaljerade, allt framgår i minsta detalj. Det skall även stämma med vad som skickats till skatteverket. Är något oklart, hör av er.

Vi har dessutom gjort så att privatpersoner har fler valmöjligheter när det kommer till beskattning. Logga in på er kontrollpanel, klicka på Kontoinställningar och läs info-boxen under Skattsats (gäller endast privatpersoner).

Citat:

Vem minns inte denna tråd?
Numera har vi gått efter den "standard" som finns i vår bransch sedan något år tillbaka. Tycker att det var rätt modigt av oss att försöka införa ett alternativ i början även om det blev sågat :)

Citat:

Är det fler än jag som inte har fått någon utbetaling i slutet på juni? Jag har iallafall inte fått dock trots att det fanns pengar där.
Dubbelkolla under Kontoinställningar > Flik: Utbetalningar att rutan "Utför utbetalningar" är ikryssad. Den ska vara det som standard.

Citat:

jag har ett företag i england och undrar om skickar pengar ditt och moms fritt eftersom jag betalar skatt och moms där?
Har du giltigt VAT-nummer får du pengar ex. moms och utan avdrag. Vi färdigställer en helt ny kontrollpanel för detta just nu faktiskt. Kommer inom kort!

Citat:

Double har blivit tokiga, jag har 2 program som jag kör hos dem idag och imorse när jag vaknade och kollade mailen så ska de avslutas och jag har inte sagt upp dem.
Jag hade inte hand om detta så jag kan inte svara helt säkert men tydligen har det blivit något missförstånd. Min kollega som har hand om detta är på semester nu men jag ska höra mig för när han är tillbaka. Vi ska ha löst det med Nicklas nu och hoppas att detta inte orsakat några större problem för er som länkat till programmen.

Får önska WNs läsare en riktigt bra sommar!

Mvh Dejan

jonny 2007-08-29 12:06

Utbetalning till plusgirot i måndags och fortfarande inga pengar på kontot. Är det normalt att det tar sådan tid?

double 2007-08-30 15:27

Tjena!

Upp till 1-2 bankdagar kan det ta. Nu kom helgen i vägen så det borde ha lett till lite fördröjning.

Ha de gött

Dejan

double 2007-09-19 15:13

Goda nyheter

Nu lanserar vi rotations-pooler!

Hela nyheten:

"Vi lanserar nu möjligheten för affiliates att placera annonspooler på sina
webbplatser. Välj helt enkelt vilka kategorier och/eller program som du
tror passar på just dina besökare och klistra in annonskoden du får på de
webbplatser du vill att poolen ska synas. Trafiken statistikförs precis
som vanligt, inga konstigheter eller speciallösningar krävs!

Vi erbjuder idag två olika typer av annonspooler, "banner-rotation" som
slumpar fram grafiska annonser enligt de kriterier du angett, och
"textannonsblock" som listar en eller flera textannonser. Du ställer själv
in om och hur ofta du vill att annonser automatiskt laddas om och hur de
ska se ut, och samma extrafunktionalitet som finns till vanliga annonser
kan också användas i poolerna. Om du valt en kategori så kommer poolen
automatiskt att uppdateras när program tillkommer eller avslutas."


Mvh
DoubleNet Gruppen

b_andersson 2007-09-19 15:47

När har ni tänkt att lansera så man kan använda direktlänkar (typ &url=http://www.annonsör.se/produkt.html) ?

//Björn

double 2007-09-19 16:14

Hej!

Det har vi redan. Annonsör måste dock godkänna metoden för att den ska bli tillgänglig för affiliates.

Se bild:
http://www.double.net/images/temp-bild-undersida.JPG

Saknar någon annonsör detta kan vi hjälpa er att kontakta och informera annonsören.

Mvh

Dejan

b_andersson 2007-09-19 16:43

Citat:

Originally posted by double@Sep 19 2007, 14:14

Saknar någon annonsör detta kan vi hjälpa er att kontakta och informera annonsören.

Suveränt, en miss av mig, ska kolla in det direkt. Tack för snabbt svar!

//Björn


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson