WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Tagen på bar gärning... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19509)

Mats 2007-02-21 18:21

Fick mig ett underbart leende för en liten stund sedan då en kund ringde...

-------------------------------------------------------------------------------
Hej, jag heter XX och jag har fått ett inkassokrav från er för ett ej utlöst postförskott och jag har aldrig beställt från er. Jag är aldrig inne på den typen av sidor. Det måste varit någon annan som beställt nåt i mitt namn och när jag idag ringde Kreditor så kunde dom inte stoppa det utan ert medgivande eftersom det gått till inkasso.

Men varför hörde du inte av dig till oss innan det gick till inkasso?

Det gjorde jag och ni skulle stoppa det...

Vänta lite så skall jag kolla i vårt system om det finns någon notering om att du har ringt......
Nej, här finns ingen notering om att du skulle hört av dig till oss tidigare, vi gör alltid noteringar på orderkortet om kunder hör av sig så att vi kan härleda till ev. tidigare samtal.

Jo, jag har ringt tidigare...

Vart ringde du då och när?

Jag ringde ert kontor den 10 januari och jag tror att det var dig jag pratade med...

Omöjligt, då var jag på Semester, kom hem den 12 januari, vänta lite så skall jag även kolla ditt kundkort om det finns någon notering där.... Ser att du även beställt 7 dagar senare än ordern som kom i retur och som du blivit fakturerad för.

Näe, det känner jag inte till...

[Snabbt in på Postens hemsida och sökte på det kollinumret]
Det var märkligt eftersom du kvitterade ut den ordern redan den 22 december.

Hmmm, men den beställningen är väl betald?

Javisst, du har ju själv löst ut den på Willys xxx i xxx den 22 december.

Men jag har i alla fall inte gjort beställningen den 3 december, då var jag på semester och ingen var hemma.

Vet du vad ett IP-nummer är?

Ja, det är klart att jag vet...

Vad bra, för det är nämligen samma IP-nummer på båda dina ordrar, innebär det att någon som känner till din mejl har brutit sig in i din lägenhet när du var på semester och gjort en beställning i ditt namn med din mejladress? Då får du nog lämna in en polisanmälan så att dom får ta fingeravtryck på ditt tangentbord så att vi vet vem som skall betala inkassokravet.

Jag får väl betala den där jävla räkningen då... *KLICK*
-------------------------------------------------------------------------------
Vad har ni andra för solskenshistorier om kunder ertappade genom IP-numret?
Delge oss era skönaste historier.

// Mats

Spindel 2007-02-21 18:26

Hehe, klockrena svar av dig Mats :)

1337pm 2007-02-21 18:33

Om man säljer Omega-3 får man akta sig för göteborgare som tror att de kan vinna fisk...

empty 2007-02-21 19:10

Haha, fyfan vad bra :)

Andreas Bard 2007-02-21 19:18

Ibland så undrar man alltså. Suck!!

//Andreas

Seattlegrunge 2007-02-21 19:21

Haha... suveränt replikerat av dig Mats!

Har tyvärr ingen IP-story att tala om... men det kanske kommer så småningom :)

acidflash 2007-02-21 19:30

Haha, de där var riktigt bra. Folk är bra roliga.

Ara 2007-02-21 19:36

HAHA fan va skoj

webbteknik 2007-02-21 20:05

Hahaha dagens skratt! Underbart! :)

Decibel 2007-02-21 20:11

Dethär med uppsägningar möts jag av i stort sett varje dag.

Till saken hör att vi i våra villkor har att en uppsägning är ingen uppsägning förrän den bekräftas, eller spelas in om den kommer via telefon.
Kan ju hända att man inte sparar ev. förändringar så de blir en förlängning ändå, men dessa som ""jag har ju sagt upp kontot"" ringer är bara för roliga.
Skulle nån glömma så brukar vi droppa det, men när man börjar ljuga o slingra sig har jag inget emot att hålla kvar vid kravet dom rent juridiskt är bundna till.

För någon dag sedan ringde en herre och han hade då bestämt sagt upp kontot, och han hade pratat med en tjej.
Spelade ingen roll om jag så plockade fram alla hans samtal i växeln, kollade mailhistoriken och garanterade att JX aldrig haft någon tjej på telefonsupporten så nog var kontot uppsagt alltid :P

Got tons of theese...

Nu har jag dock ett externt bolag som sköter faktureringen, de brukar ringa varje eftermiddag och framföra dom värsta rövarna det försöks med :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson