WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Translate.tips - Feedback (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061360)

Logotyp24 2014-03-30 17:44

Translate.tips - Feedback
 
Hej!

Har satt ihop en sida med hjälp utav BING's API där du kan översätta mellan 37 olika språk. Sidan hittar du på www.translate.tips - lämna gärna feedback på design och med mera! All feedback uppskattas :) Kolla in sidan här: Translate


Hälsningar
Logotyp24.se

x264 2014-03-31 07:02

Fungerar inte att översätta någonting för mig i alla fall :o

Lite tråkiga färger också kan jag tycka.

Conny Westh 2014-03-31 08:44

Jag var tvungen att trycka fler gånger på translate-knappen innan den gjorde någon översättning alls.

Texten på sidan mosas ihop så det finns ingen tom rad mellan varje stycka.

Tar mn texten på första sidan och översätter den så ser man att texten har tom rad mellan varje stycke.


Översättningen i sig lämnar mycket att önska, vet inte om du kan påverka den eller ....

Man borde kunna rätta till felaktiga översättningar och spara dessa, så det blir rätt nästa gång man översätter texten. Dvs på menings-/frasnivå.

Kimppa 2014-03-31 10:02

Fungerar fint för mig men översättningarna är inte något att hurra över :)

Engelska -> Svenska:
"hi my name is kim"
"Hej är mitt namn kim"

Hittade även ett stavfel: "multilagunge"

Logotyp24 2014-03-31 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av x264 (Inlägg 20489337)
Fungerar inte att översätta någonting för mig i alla fall :o

Lite tråkiga färger också kan jag tycka.

Hej!

Vilken webbläsare använder du?


Hälsningar
Logotyp24.se

Logotyp24 2014-03-31 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20489343)
Jag var tvungen att trycka fler gånger på translate-knappen innan den gjorde någon översättning alls.

Texten på sidan mosas ihop så det finns ingen tom rad mellan varje stycka.

Tar mn texten på första sidan och översätter den så ser man att texten har tom rad mellan varje stycke.


Översättningen i sig lämnar mycket att önska, vet inte om du kan påverka den eller ....

Man borde kunna rätta till felaktiga översättningar och spara dessa, så det blir rätt nästa gång man översätter texten. Dvs på menings-/frasnivå.

Hej!

Vilken webbläsare använder du?
För mig blir det stycke indelning i översättningen om själva texten man översätter har stycke indelning. Jag använder mig av Mozilla firefox.

Att kunna ändra och spara översättningar låter som en bra idé, ska ta mig en titt på det :)


Hälsningar
Logotyp24.se

Logotyp24 2014-03-31 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kimppa (Inlägg 20489352)
Fungerar fint för mig men översättningarna är inte något att hurra över :)

Engelska -> Svenska:
"hi my name is kim"
"Hej är mitt namn kim"

Hittade även ett stavfel: "multilagunge"


Hej, nej det översätter säkert inte 100% korrekt. Men som tidigare sa så ska jag ta mig en titt på om att användarna själva kan ändra och spara översättningen så den blir korrekt.

Tack, ska åtgärda det :)

Hälsningar
Logotyp24.se

Conny Westh 2014-03-31 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Logotyp24 (Inlägg 20489397)
Hej!

Vilken webbläsare använder du?
För mig blir det stycke indelning i översättningen om själva texten man översätter har stycke indelning. Jag använder mig av Mozilla firefox.

Att kunna ändra och spara översättningar låter som en bra idé, ska ta mig en titt på det :)


Hälsningar
Logotyp24.se

Jag använder Internet Explorer 11, självfallet är det den första du bör testa med eftersom den är störst till användarantalet i Sverige i alla fall.

Logotyp24 2014-03-31 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20489400)
Jag använder Internet Explorer 11, självfallet är det den första du bör testa med eftersom den är störst till användarantalet i Sverige i alla fall.

Ska ta mig en titt tack :)


Hälsningar
Logotyp24.se

x264 2014-04-01 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Logotyp24 (Inlägg 20489395)
Hej!

Vilken webbläsare använder du?


Hälsningar
Logotyp24.se

Google Chrome


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson