WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kreditupplysningar som inte syns (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15826)

klein 2006-08-25 08:33

Någon som vet något bolag som har ett abb. , där man göra "osynliga" kreditupplysningar på privatpersoner och enskilda firmor? Acme hade en sådan tjänst, men den har slutat och fungera. Och eftersom Acme är på väg emot KK:en, så verka det ingen ideé att fortsätta vara kund där.

lesoft02 2006-08-25 08:40

Har inte lagt så mycket arbete på att läsa om tjänsten med www . upplysning . se verkar erbjuda något åt detta håll.

David 2006-08-25 08:44

Det måste väl finnas många som kan göra den förenklade kontrollen som inte kräver att en kopia skickas till kunden men vi använder Lessmores (genom FSB via internet) tjänst som har ett hyfsat pris.

plan3 2006-08-25 08:50

Creditsafe´s mikroupplysningar, kanske kan vara något?

jonny 2006-08-25 09:10

Precis, Creditsafe erbjuder detta.
Det borde inte få förekomma, men det är en annan sak.

Megashop.se 2006-08-25 09:26

Citat:

Originally posted by jonny@Aug 25 2006, 09:10
Precis, Creditsafe erbjuder detta.
Det borde inte få förekomma, men det är en annan sak.

Jag har en faktura som ligger för en månads upplysningar. Vad ska man göra med den när bolaget gått i KK?

letar också ny leverantör av upplysningar, säg till om du hittar någon bra/billig.

jonny 2006-08-25 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av Megashop.se
Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Precis, Creditsafe erbjuder detta.
Det borde inte få förekomma, men det är en annan sak.

Jag har en faktura som ligger för en månads upplysningar. Vad ska man göra med den när bolaget gått i KK?
letar också ny leverantör av upplysningar, säg till om du hittar någon bra/billig.

Betala. Det är en fordran som konkursförvaltaren ska driva in.

Xamda 2006-08-25 10:15

Har du fått tjänsten levererad? Ja - då skall den betalas! Har du fått en faktura för något som skall levereras, ja då skulle jag avvakta med att betala tills det levererats ety du riskerar att inte få något alls för pengarna...

klein 2006-08-25 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Megashop.se
Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Precis, Creditsafe erbjuder detta.
Det borde inte få förekomma, men det är en annan sak.


Jag har en faktura som ligger för en månads upplysningar. Vad ska man göra med den när bolaget gått i KK?

letar också ny leverantör av upplysningar, säg till om du hittar någon bra/billig.

Skit i och betala. Sedan bestrider du fakturan, säger att tjänsten inte fungera som du ville.

roberthogberg 2006-08-25 18:33

Hej!

Rent juridiskt har man rätt att kunna ta en kreditupplysning utan att brev om detta skickas ut till den som kreditupplysningen görs på.

Creditsafe kan erbjuda denna tjänst.

Mvh Robert Högberg


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson