WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero nere igen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057197)

fretek 2013-03-13 17:04

Binero nere igen?
 
Alla mina siter ligger nere hos Binero. Även binero.se är ur spel. Konstigt att binerodrift.se inte visar några som helst tecken på driftstörningar. Någon som vet vad som händer? Förmodar att det inte är någon ide att ringa dem.

Börjar bli väldigt tröttsamt detta med deras något instabila miljö.

DavidEW 2013-03-13 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av fretek (Inlägg 20464739)
Alla mina siter ligger nere hos Binero. Även binero.se är ur spel. Konstigt att binerodrift.se inte visar några som helst tecken på driftstörningar. Någon som vet vad som händer? Förmodar att det inte är någon ide att ringa dem.

Börjar bli väldigt tröttsamt detta med deras något instabila miljö.

Mina är uppe hos Binero iaf. Kanske någon enstaka server som bråkar?

fretek 2013-03-13 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av DavidEW (Inlägg 20464741)
Mina är uppe hos Binero iaf. Kanske någon enstaka server som bråkar?

Det gäller mina asp.net siter upptäckte jag. Nu har info på binerodrift.se kommit ut. På binerodrift.se står det tydligt att fel som pågått mer än 3 minuter uppvisas men det stämmer inte, rena lögnen alltså.

ZynX 2013-03-13 22:46

Det är sånt här som händer om man kör 1 SAN med påhängslådor. Så krunkar en del SANet ur så krunkar det ur överallt.

Ett SAN funkar i praktiken jättebra tills de faktiskt är så att de blir ett fel då smäller de riktigt rejält!

Och det är väll detta som inträffat att de varit en bugg i firmware eller likande som gjort detta. Felet är ju egentligen operatören som står för SANet och inte Binero. Dock är det ju Binero i det fallet som får lida på grund av operatören ger en buggad firmware till sina kunder.

Och det är ju tyvärr sådant man får leva med när man knappt betalar morgontidningen att ha sin webb och mail uppe dygnetrunt.

I det här fallet lider jag med Binero.. Detta kan alltid hända vem som helst!

stejoh 2013-03-15 07:02

Suck
 
Nu går det som sirap igen, och inget på binerodrift...

stejoh 2013-03-15 07:06

7:07 Vi har förnärvarande en störning i vårat storage system som kan påverka ladd tid av sidor samt mail tjänst, tekniker jobbar på problemet.

Varje vecka nu...

bredbandsbloggen.se 2013-03-15 08:26

Ja, mailen är nere.
Phuuuu... börjar bli mycket tröttsamt det här....

AmoZ 2013-03-15 09:01

Jag kommer inte åt kontrollpanelen, i alla fall extremt seg laddningstid. Försökt laddat upp supporten där nu ett tag, då jag har några ärenden, utan att lyckas...

allstars 2013-03-15 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av fretek (Inlägg 20464743)
Det gäller mina asp.net siter upptäckte jag. Nu har info på binerodrift.se kommit ut. På binerodrift.se står det tydligt att fel som pågått mer än 3 minuter uppvisas men det stämmer inte, rena lögnen alltså.

Var samma här - infon att det var nere kom 1 timme efter att jag fått varning från Pingdom. Varför använder de inte liknande verktyg för att själva får reda på om något gått fel??

ohnder 2013-03-15 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av allstars (Inlägg 20464877)
Var samma här - infon att det var nere kom 1 timme efter att jag fått varning från Pingdom. Varför använder de inte liknande verktyg för att själva får reda på om något gått fel??


Det står ju att det är det de gör.. Nåväl. Tänker Binero driva sin verksamhet med samma fel var och varannan dag nuförtiden? Nu måste jag ju fundera seriöst när jag precis fått en faktura från dem.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson