WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Slut på alla LLL.se (3-bokstavsdomäner) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34104)

ulrisa 2008-12-23 12:50

Tror att 2 och 3 char namnen är överskattade.

Jaf tycker att de flesta namn tjänar på att ha fyra fem char då kan man få till ett namn som går att komma ihåg.

Marcus 2008-12-23 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av ulrisa
Tror att 2 och 3 char namnen är överskattade.

Om du läser tråden från 2004 angående vad LL.se-domäner framförallt kan nyttjas till så stämmer det till stor del än idag.
Citat:

Ursprungligen postat av ulrisa
Jaf tycker att de flesta namn tjänar på att ha fyra fem char då kan man få till ett namn som går att komma ihåg.

Skulle vara intressant att höra tankegången bakom det. Det finns dock en anledning till varför de flesta förkortningar har just 3 bokstäver.

FredrikMH 2008-12-23 15:39

Citat:

Originally posted by ulrisa@Dec 23 2008, 12:50
Tror att 2 och 3 char namnen är överskattade.

Jaf tycker att de flesta namn tjänar på att ha fyra fem char då kan man få till ett namn som går att komma ihåg.

Det är ju ingen tvekan om att det finns domäner med 4-5 tecken som är bättre än vissa med 2 eller 3. Men rent generellt så är en kortare domän bättre och mer attraktiva.

evomedia 2008-12-23 15:50

828 000 .se domäner reggade tänk va otroligt många skitdomäner som måste finnas och hur många som egentligen är i drift-

Har 2 LLL.se :D rik om 25 år då:D

tartareandesire 2008-12-23 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:

Originally posted by -ulrisa@Dec 23 2008, 12:50
Tror att 2 och 3 char namnen är överskattade.
Jaf tycker att de flesta namn tjänar på att ha fyra fem char då kan man få till ett namn som går att komma ihåg.



Det är ju ingen tvekan om att det finns domäner med 4-5 tecken som är bättre än vissa med 2 eller 3. Men rent generellt så är en kortare domän bättre och mer attraktiva.

Exakt.

Citat:

Ursprungligen postat av CTSMEDIA
828 000 .se domäner reggade tänk va otroligt många skitdomäner som måste finnas och hur många som egentligen är i drift-
Har 2 LLL.se rik om 25 år då

Med tanke på vad som komma skall så tror jag att värdet på den här typen av domäner snarare kommer att gå ner.

Marcus 2008-12-23 16:35

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Dec 23 2008, 15:39
Det är ju ingen tvekan om att det finns domäner med 4-5 tecken som är bättre än vissa med 2 eller 3. Men rent generellt så är en kortare domän bättre och mer attraktiva.
Exakt så är det. Givetvis handlar det inte -enbart- om längden på domänen, men det tror jag inte heller att någon råkat fått för sig.

Det finns ju givetvis undantag. Hus.se såldes som de flesta vet för 45 000 EUR. Det är mer än någon 2- eller 4-bokstäversdomän under .se har sålts för officiellt vad jag känner till. Man kan väl enkelt säga att genomsnittlig LL.se är mer värd än en LLL.se på samma sätt som att genomsnittlig LLL.se är mer värd än LLLL.se baserat på slumpmässig domän och genomsnittet. Det är så marknaden ser ut idag - inte minst pga att det finns fler förkortningar som lämpar sig på 3 bokstäver snarare än 4.

Kul att IDG uppmärksammar det hela vilket också tyder på att det ligger i allmänhetens intresse att veta hur det är med tillgängligheten och värdet av .SE-domäner.

ZN 2008-12-23 16:42

Citat:

Originally posted by Thomas@Dec 23 2008, 01:43

afk.se för 50k euro? Har den sålts för det?
Oj


Den har nog bara legat uppe till det utropspriset, men inte sålts, verkar ha tagits bort nu av ägaren..

tartareandesire 2008-12-23 16:51

Man får ju inte glömma bort att värdet skiljer sig oerhört domänerna sinsemellan beroende på ordbildning, förkortningar, udda bokstäver osv. även om det råkar vara en LLL-domän. Det är nog högst osannolikt att någon kommer bli rik på öz.se någon gång i framtiden =)

Oskar G 2008-12-23 17:33

Attsingen, en där maredv tog ett par som jag inte hunnit betala fakturan på.

...men jag han få några som jag tror är helt ok innan.

posse 2008-12-23 21:49

afk.se för 50.000 euro, intressant!, nån som vill köpa :D

Några såna summor skulle jag aldrig betala men visst betyder den mycket för mig, då det är förkortningen av mitt bolagsnamn Advisor FöretagsKonsult AB

Så helt rätt den är inte köpt för det men säljer den gärna till såna summor, kan nöja mig med 10.000 euro :P


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson