WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hur väljer ni bransch till hemsida?? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1069676)

Maxjohan 2018-11-25 18:14

Hur väljer ni bransch till hemsida??
 
Jag är den där typen som har flera idéer och har svårt för att välja vad jag ska fokusera på. Just nu köper jag mest domännamn och bygger min portfölj men jag vill börja bygga hemsidor.

Hur gör du då du väljer bransch? Går du efter där du känner mest passion eller där du ser mest potential med att tjäna pengar, eller något mellan ting?

Captain Thailand 2018-11-25 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Maxjohan (Inlägg 20527686)
Går du efter där du känner mest passion eller där du ser mest potential med att tjäna pengar, eller något mellan ting?

Någon slags mellanting tycker jag är att föredra. De webbplatser jag tjänat en inkomst via har nästan alltid varit starkt kopplade till något intresse jag har. I mitt fall har det främst varit Thailand (turism) då jag bor i landet, och innan det rest hit sedan tonårsen, samt domännamn.

Kackalorum 2018-11-25 22:59

Det är oftast en tvåstegsraket att starta upp ett eget bolag eller rörelse vid sidan om sitt vanliga jobb:

1) Vad tycker du är så kul att du kan göra det gratis?
2) Bra, nu ska du lista ut hur du kan få någon att betala dig att du gör #1

Med andra ord, säg att du som exempel vill bygga upp en blogg som du vill tjäna lite extrapengar på. Att blogga om något du inte tycker är roligt är ju bara hemskt, all denna tid det tar innan det börjar ramla in några kulor. Eller E-handel, skulle gissa att det som kille är roligare att bygga upp en ehandel kring exempelvis ficklampor (för att ta ett exempel från forumet) än att försöka kränga säg strumpbyxor.

Maxjohan 2018-11-26 03:35

Tack för era inlägg!

Jag får tänka ett tag och fundera lite. Det blir nog något som jag känner mer starkt för istället för något som kan vara enklare att tjäna pengar men intresset inte är så starkt.

Axel Hansson 2018-11-26 06:37

Rekommenderar starkt att om du är ny i branschen att du skapar ett 'passionsprojekt' istället för att "här ska vi tjäna pengar". Då blir fokuset på att bygga upp webbplatsen och driva trafik successivt istället för att bli missnöjd över att det inte ramlar in pengar på kontot. Tänk på att det kan ta en oerhört lång tid innan ditt arbete resulterar i nånting.

Maxjohan 2018-11-27 02:20

Ok Axel, tack för ditt tips. :)

Thomas 2018-11-27 10:26

Skall man dra igång nåt idag och få det att funka lär man behöva brinna rejält för ämnet. Jobba gratis många år får inte kännas främmande.

Själv hade jag försökt att köpa en sida som är på dekis. Finns många misslyckade/vilande sidor som man säker kan köpa för en mindre summa pengar. Att börja på en sådan i stället för att starta helt från noll är en enorm skillnad.

tartareandesire 2018-11-27 14:00

Idé först, sen hemsida. En idé är dock i de flesta fall lika lite unik som ett domännamn. Utförandet är klart viktigast precis som i vilken annan verksamhet som helst. Domännamnet är sekundärt. Naturligtvis finns det alltid undantag men de är som sagt var undantag.

Thomas 2018-11-28 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20527704)
Domännamnet är sekundärt.

Jag skulle nog vilja påstå att det ofta är den avgörande skillnaden när man som liten företagare skall starta nåt nytt.

Maccke 2018-11-29 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas (Inlägg 20527714)
Jag skulle nog vilja påstå att det ofta är den avgörande skillnaden när man som liten företagare skall starta nåt nytt.

Håller med Thomas ;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson