WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Förmedling av jobb och tjänster (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Flashprogrammerare sökes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5336)

Joel 2005-01-05 17:41

Söker duktig flash/actionscript-programmerare.
Design och grafikkunskaper behöver inte vara på topp, men "programmeringsbiten" kräver lite mer.
Projektet är relativt litet och snabbt gjort, men bra betalning utlovas till bra resultat.

F-skatt ej krav, men plus!

Hör av dig så berättar jag mer!

Mvh
Joel

Björn 2005-01-05 17:53

Kan du förtälja lite mer, så man har nån aning om vilken typ av arbete det handlar om, samt dess omfattining... pma gärna svar om du vill.

Joel 2005-01-05 18:12

På begäran: :)

"Scriptet"/Flashfilen ska kunna hantera uppladdade bilder så man kan ändra storlek på dessa samt snedställa och ta bort dom.
Det ska även gå att skriva text direkt i flashområden som sedan ska gå att ändra storlek/snedställa.

Sammanfattat:
Användaren laddar upp en bild som syns på ett markerat område på webbsidan(flashscriptet) denna ska sedan gå att ändra i storlek och form(snedställa/vrida). Till detta ska man även kunna lägga till egen text samt "föruppladade" symboler - som även dessa ska gå att ändra i storlek samt form(snedställa/vrida) hur man vill.

Som sagt, inget större arbete men kräver en del kunskaper!

Mvh,
Joel

koala 2005-01-06 14:14

Citat:

Originally posted by programmer@Jan 5 2005, 19:12
På begäran: :)

"Scriptet"/Flashfilen ska kunna hantera uppladdade bilder så man kan ändra storlek på dessa samt snedställa och ta bort dom.
Det ska även gå att skriva text direkt i flashområden som sedan ska gå att ändra storlek/snedställa.

Sammanfattat:
Användaren laddar upp en bild som syns på ett markerat område på webbsidan(flashscriptet) denna ska sedan gå att ändra i storlek och form(snedställa/vrida). Till detta ska man även kunna lägga till egen text samt "föruppladade" symboler - som även dessa ska gå att ändra i storlek samt form(snedställa/vrida) hur man vill.

Som sagt, inget större arbete men kräver en del kunskaper!

Mvh,
Joel

Jag utgår ifrån att det är tänkt som följer:

Man laddar upp en bild. Denna visas i flashfilen. I flashfilen ställer man in bildens storlek. Flashfilen skickar paramterar med bild och ny storlek till ett script som sköter om skalningen. Angående texten bör dess text, placering, teckensnitt och storlek skickas med som parametrar till scriptet och sedan läggas till på bilden. De föruppladdade symbolerna antar jag är i gif- eller pngformat och utgår ifrån att det går att behålla genomskinligheten. Flashfilen skickar då info om vilka bilder som ska användas och deras placering, och scriptet "klistrar in" bilderna på rätt ställe.

Sådär då var det förklarat hur man gör. Nu kan nog vem som helst utföra återstående kod. ;) Jag har inte tid dock.

Björn 2005-01-06 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av koala
Citat:

Ursprungligen postat av programmer
På begäran: :)

"Scriptet"/Flashfilen ska kunna hantera uppladdade bilder så man kan ändra storlek på dessa samt snedställa och ta bort dom.
Det ska även gå att skriva text direkt i flashområden som sedan ska gå att ändra storlek/snedställa.

Sammanfattat:
Användaren laddar upp en bild som syns på ett markerat område på webbsidan(flashscriptet) denna ska sedan gå att ändra i storlek och form(snedställa/vrida). Till detta ska man även kunna lägga till egen text samt "föruppladade" symboler - som även dessa ska gå att ändra i storlek samt form(snedställa/vrida) hur man vill.

Som sagt, inget större arbete men kräver en del kunskaper!

Mvh,
Joel

Jag utgår ifrån att det är tänkt som följer:

Man laddar upp en bild. Denna visas i flashfilen. I flashfilen ställer man in bildens storlek. Flashfilen skickar paramterar med bild och ny storlek till ett script som sköter om skalningen. Angående texten bör dess text, placering, teckensnitt och storlek skickas med som parametrar till scriptet och sedan läggas till på bilden. De föruppladdade symbolerna antar jag är i gif- eller pngformat och utgår ifrån att det går att behålla genomskinligheten. Flashfilen skickar då info om vilka bilder som ska användas och deras placering, och scriptet "klistrar in" bilderna på rätt ställe.

Sådär då var det förklarat hur man gör. Nu kan nog vem som helst utföra återstående kod. ;) Jag har inte tid dock.

Ja du har vekligen gjort grovjobbet... lol *ironi*

AlphaDesign 2005-01-06 17:13

det var typ bara en enklare, eller mer förvirrande. förklaring, av det som redan stod över...

Lindahl 2005-01-06 17:52

Nu kanske jag är lite antik av mig, (förlåt att jag kanske förstör tråden lite) men flash körs ju som bekant på klientsidan. Om man nu vill spara bilden på servern igen, är det då inte betydligt smidigare att köra med en server-side-komponent? Finns ju åtskilliga komponenter som klarar dessa funktioner. Tycker bara att det är lite onödigt att gå efter ån att hämta vatten...

Joel 2005-01-06 18:57

Jag är också en av de som drar mig för att använda sig av server-side objekt såsom javascript och flash. Men i vissa situationer är det mycket bättre och enklare för användaren att använda ett dynamiskt script som finns där hela tiden än att ladda om sidan varje gång nått ska göras - via servern.

Om nån känner sig villig, så still - hör av er!

koala 2005-01-07 11:17

Jag ville egentligen bara förtydliga ett möjligt tillvägagångssätt, och höra om det var så han tänkt sig ;) Som bekant körs ju Flash på klientsidan och kan inte mig veterligen spara en förändrad bild. Kanske Java vore bättre ur denna synpunkt? Nu kan jag inte Java särskilt bra, men har för mig att Java kan "ladda upp" en förändrad bild binärt.

Björn 2005-01-07 15:01

det går ganska enkelt att göra med en blandning av actionscript och php med...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson