WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Paypal nu på svenska (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33483)

rudberg 2008-11-23 20:39

Fick följande meddelande från Paypal 21 nov (2008):

Citat:

Vi är glada över att välkomna dig till den nya och förbättrade versionen av PayPals webbplats där du nu kan känna dig mer hemma! Eftersom vi har översatt en stor del av vår webbplats kan du nu ta reda på allt du behöver veta om PayPal snabbt, enkelt och på ditt eget språk.
Vad innebär det för dig?
PayPal talar svenska,
Enklare och snabbare tillgång till relevant information,
Säkrare och enklare julhandel.

Välj PayPal för ett säkrare och smartare sätt att betala via nätet..


WizKid 2008-11-23 20:51

Innan den ändringen gjordes fick jag följande email 2 ggr. Däremot fungerar det inte att följa instruktionerna. Lyckas inte hitta "select the appropriate Buyer's default country".
Citat:

PayPal is making a change on the default language settings for our Swedish speaking users on November 2008. At that time, your checkout flow will automatically convert to pages in Swedish if the Buyer's Country setting on your website is set to a Swedish speaking country or not yet set at all. This change will not affect eBay checkout.

If you sell primarily to non-Swedish speakers and wish to maintain your checkout pages in a language other than Swedish, please follow the steps below. If you want to maintain English as the default language, simply set the Buyer's Country to United States.

If you use the PayPal Shopping Cart, Buy Now Buttons, Subscriptions and Recurring Payments, or Donations, here's how to change your Buyer's Country setting:
1. Log in to your PayPal account.

2. Select the Merchant Services tab.


3. Click on "Buy Now button" and select the appropriate Buyer's default country.


Note: If you are selling to a primarily English-speaking country, set the Buyer's Country to United States so that your checkout flow will be in English.

4. Follow the remaining instructions on the page and paste your new HTML code onto your website.

If you use a third-party shopping cart provider, you will need to contact that provider about changing your Buyer's Country settings.

Please make your changes latest by 5th of November 2008 to ensure the easiest and most convenient checkout experience for your customers.

Sincerely,

PayPal


Conny Westh 2008-11-23 21:39

Jag har lagt upp en testsida: http://verimentor.se/tjänster.htm för att se vad PayPal har hittat på för roliga saker i sin nya release.

De har förbättrat funktionaliteten betydligt sen jag testade förra gången, men prenumerationstjänsterna verkar vara känsliga då jag inte riktigt får dem att fungera. Kankse för att jag använder åäöÅÄÖ i itemkoderna, det funkar dick bra om man använder 0-9, a-z, A-Z. Någon mer som testat hur det funkar. Jag har inte testat API-funktionerna ännu.

"AddToCart" verkar funka bra och även "View Cart" funkar felfritt för mig. Men "subscribe" har jag haft problem med.

Alpha 2008-11-24 01:59

Ifall dem har Svenska kontaktuppgifter m.m så är det ju riktigt nice...

En översättning till Svenska är annars inte värd en nyhet tycker jag.

mvh

FredrikMH 2008-11-24 02:35

Citat:

Originally posted by Alpha@Nov 24 2008, 00:59
Ifall dem har Svenska kontaktuppgifter m.m så är det ju riktigt nice...

En översättning till Svenska är annars inte värd en nyhet tycker jag.

mvh

Inte? En översättning kommer utöka användandet av PayPal i Sverige och underlättare en hel del för vanliga användare.

Alpha 2008-11-24 03:15

Varför använda Paypal för att dem har översatt sidan till Svenska, när payson och paynova finns, som är mer anpassat för Sverige. Med svensk support för "vanliga användare". ?

Danielos 2008-11-24 10:16

Fördelen med payson och paynova är dessutom stöd för de vanligaste internetbankerna, och paynova har ett super enkelt api.

allstars 2008-11-24 10:45

Conny: Fungerar det inte om du url-encodar item-namnen?

Overtorp 2008-11-24 22:46

Har fått en känsla av att det är få svenskar som känner till paypal och än mindre som använder sig av dem.
Eller kan det ha ändrats ? Om så är fallet, är det värt att implementera Paypal nu när de har en svensk version ?

FredrikMH 2008-11-25 00:22

Citat:

Originally posted by Alpha@Nov 24 2008, 02:15
Varför använda Paypal för att dem har översatt sidan till Svenska, när payson och paynova finns, som är mer anpassat för Sverige. Med svensk support för "vanliga användare". ?
Därför de som vanligtvis handlar utanför gränserna ska slippa ha något annat än PayPal?

För att förtydliga så ser jag inte det som en ersättare för andra alternativ utan snarare ett komplement. Om man dessutom redan integrerat PayPal så blir det kanske smidigare att utvigda sitt föräljningsområde utanför Sverige i ett senare skede.

Det gäller väl att nå ut till så många kunder som möjligt? Folk som har pengaflöde på ett PayPal-konto är lättare att locka till sig om man erbjuder det som betalningsalternativ.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson