WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på ny bokmärkestjänst (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1059524)

Bokemarks 2013-10-18 09:00

Feedback på ny bokmärkestjänst
 
Hej! Skulle behöva lite feedback på min nylanserade (beta) bokmärkestjänst:

www (punkt) bokemarks (punkt) com

Tanken är att istället för att bara spara ikon och titel på ett bokmärke, även spara bild, video (YouTube), låt (SoundCloud), karta (Google Maps) etc beroende på vilken sida man bokmärker för att enklare komma ihåg bokmärket. Vad tycker ni om:

1. Är det tydligt hur man "installerar" ?
2. Är det bra att ha knapparna i bokmärkesfältet eller skulle ni hellre vilja ha det som knapp i form av en chrome/ff-plugin till höger om adressfältet?
3. Ser ni några buggar?
4. Är processen "Save Bokemark" smidig?
5. Storleken på varje bokmärkesmodul - rätt storlek eller vill ni ha större / mindre?

fredrick 2013-10-18 09:45

Det här tyckte jag var väldigt användbart! :)

Dock skulle du kunna göra det lite snyggare grafiskt.

Bokemarks 2013-10-18 10:29

I hear you, jag är inte världens bästa designer :P Är det någon speciell del av sajten som skulle kunna bli snyggare?

P3N 2013-10-18 17:22

Testat på Firefox och jag tyckte det var smidigt jag :-)
Dock är jag så van vid att börja knappa adressen och sen fyller webbläsaren på så för min del använder jag inte bokmärken direkt längre. Och om jag använder så är det i form av Chrome´s create application shortcut. Tror det kan vara svårt att slå sig in på det här men önskar dig lycka till :)

Bokemarks 2013-10-22 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av P3N (Inlägg 20479460)
Testat på Firefox och jag tyckte det var smidigt jag :-)
Dock är jag så van vid att börja knappa adressen och sen fyller webbläsaren på så för min del använder jag inte bokmärken direkt längre. Och om jag använder så är det i form av Chrome´s create application shortcut. Tror det kan vara svårt att slå sig in på det här men önskar dig lycka till :)

Härligt! Yes, de sajter man dagligen besöker är inte värda att bokmärka med Bokemarks, eftersom man antingen har en application shortcut / bokmärke i bokmärkesfältet eller så kan man adressen. Däremot grejer som man vill komma ihåg, artiklar, låtar, videos etc, tror jag är bra :)

jejje.net 2013-10-23 11:20

Provat det lite nu och måste säga att jag är riktigt imponerad, bra jobbat! Har haft en liknande idé för ett personligt projekt men den här var riktigt coolt. Allt verkar fungera fint i Firefox, utan några problem! Lycka till i fortsättningen! :)

Bokemarks 2013-10-25 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av jejje.net (Inlägg 20479776)
Provat det lite nu och måste säga att jag är riktigt imponerad, bra jobbat! Har haft en liknande idé för ett personligt projekt men den här var riktigt coolt. Allt verkar fungera fint i Firefox, utan några problem! Lycka till i fortsättningen! :)

Tack så mycket! Verkar vara flera som tycker som du, har fått några aktiva användare nu som bokmärker saker :)

jejje.net 2013-10-28 11:38

Nåt jag gått och funderat på är hur namnet uttalas. Om det är "Bok E Marks", "Boke Marks" eller "Book Marks". ;)

autosvar 2013-10-28 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Bokemarks (Inlägg 20479420)
Hej! Skulle behöva lite feedback på min nylanserade (beta) bokmärkestjänst

Mycket användbar tjänst. Tror den mår bra av att vara så pass enkel som den är utan alltför mycket mer funktionalitet, men att kunna gruppera bokmärkena i samlingar vore toppen. Låt oss säga att jag arbetar på ett projekt och vill dela flera stycken bokmärken avseende t.ex. "Måla en tavla" så vore det smutt att skapa just en samling som heter "Måla en tavla" som i sin tur kan ha några samlingar under sig.

Citat:

5. Storleken på varje bokmärkesmodul - rätt storlek eller vill ni ha större / mindre?
Vore bra att kunna minska och öka "on the fly" för att kunna gå från detaljvy till helikopterperspektiv. Dvs dynamisk visning.

Några funktioner som du kan lägga till för betalande kunder vore att kunna koppla egen domän till sin bokmärkessida samt möjlighet att lösenordsskydda en eller flera samlingar av bokmärken. Prissättningen bör ligga kring $5 per månad för dessa tjänster tillsammans.

Bokemarks 2013-10-28 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av jejje.net (Inlägg 20480062)
Nåt jag gått och funderat på är hur namnet uttalas. Om det är "Bok E Marks", "Boke Marks" eller "Book Marks". ;)

"Boke" rimmar på poke, så uttalas "Bokemarks". Har nyss gjort en liten videodemo, där kan du lyssna på hur det uttalas: https://www.youtube.com/watch?v=i27Ltnj-CPM


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson