WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Uppfräschning av webbsidor? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1059938)

Captain Thailand 2013-11-25 10:52

Uppfräschning av webbsidor?
 
Hej,

Jag är i full gång med att försöka fräscha upp mina sajter om Thailand. Först ut är: http://www.kohsamui.nu

Vad jag gjort hittills:

1. Ändrat typsnitt på brödtext och rubriker samt förstorat texten något.

2. Försökt snygga upp header och footer.

3. Försökt få layouten lite luftigare än tidigare.

4. Minskat storleken på ett hundratal bilder och grafiska element.


Vad som skall till:

1. Flashen måste bytas ut. Bilderna är trista och jag föredrar en bildserie i javascript. Ramen runt bildspelet skall också bort, hade jag tänkt mig.

2. Byta ut många av de trista bilderna på sajten i allmänhet.

3. Lägga in ett par filmer som ett lokalt team på ön har producerat.

4. Förbättra och utöka innehållet och grammatiken.

5. Rensa upp och minska innehållet ytterligare på förstasidan.


Vad tror ni? Själv tycker jag det ser lite "gammalt och stelt ut". Känns inte riktigt 2013. Har svårt att få till det där lilla extra. :-(

gregoff 2013-11-25 11:00

Tycker det ser bra ut. Tror du ska vara försiktig i ytterligare ändringar.

Många gånger webbsidor ändrar utseende så är det oftast på grund av att webbmastern har tröttnat på utseendet och inte nödvändigtvis för att besökarna har det.

jonas.o 2013-11-25 11:20

Riktigt snyggt, tror jag såg din förra sida och detta är en rejäl uppfräschning. Det är i klass med de andra riktigt stora sidorna gällande resmål. Är imponerad!

Nu har jag dock bara gått igenom designen på sidan och inte hur tillgänglig informationen är. Men det känns ändå som man hittar det man vill hitta väldigt lätt.

Att minska på förstasidan hade inte jag gjort, men jag gillar att scrolla!

altruixm 2013-11-25 12:42

Citat:

Vi erbjuder ett mycket stort urval av boende på Samui med resort och hotell i alla prisklasser. Samarbetet med R24 borgar för kvalitet, snabb bokning och hög säkerhet. Riskera inte att boka med oseriösa aktörer.

Om du behöver hjälp med att välja boende så sitter vi redo att ge tips: [email protected]
En uppfräschning som jag tycker du ska göra handlar om informationen till besökaren. Jag tror det här var mitt första besök på din sajt och utifrån ovanstående:

Vad är R24?

Riskera inte att.. - Onödigt. Du svartmålar din konkurrenter. Vad är det som säger att du inte är en oseriös aktör också? Peka istället på dina kvaliteter.

Mailadressen yenit.com är inte kohsamui.nu, så där kan du lägga en redirect i stil med [email protected] och skriva i vändade mail av yenit.com är för någe.

MusikMixen 2013-11-25 14:58

Ändra inget kaptenen! Allt ser riktigt bra ut redan.
Skepp o hoj! :)

Captain Thailand 2013-11-25 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av gregoff (Inlägg 20481815)
Tycker det ser bra ut. Tror du ska vara försiktig i ytterligare ändringar.

Många gånger webbsidor ändrar utseende så är det oftast på grund av att webbmastern har tröttnat på utseendet och inte nödvändigtvis för att besökarna har det.

Tack! Det var snällt. Du har givetvis rätt om att man lätt tröttnar när man ser sina egna sajter ofta.

Jag förbättrar endast texterna och lägger in nya bilder/bildspel då.

Captain Thailand 2013-11-25 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av jonas.o (Inlägg 20481817)
Riktigt snyggt, tror jag såg din förra sida och detta är en rejäl uppfräschning. Det är i klass med de andra riktigt stora sidorna gällande resmål. Är imponerad!

Nu har jag dock bara gått igenom designen på sidan och inte hur tillgänglig informationen är. Men det känns ändå som man hittar det man vill hitta väldigt lätt.

Att minska på förstasidan hade inte jag gjort, men jag gillar att scrolla!

Oj! Tack, nu blev jag lite generad, men framförallt glad. Kul att det verkar lättnavigerat.

tartareandesire 2013-11-25 15:51

Håller med övriga om att det inte känns motiverat med en förändring av designen, det ser snyggt och inbjudande ut som det är! Å andra sidan gör ju Loopia precis samma sak nu helt i onödan :) Däremot håller jag kanske också med om att e-post och kontaktuppgifter känns lite förvirrande om man inte vet så mycket om er sedan tidigare. Inte heller jag har en aning om vad R24 är. Ni hänvisar till en yenit-epost på ett ställe och en kohsamui.org-adress (alltså ej .nu) på ett annat. Det kan kanske få en del mer försiktiga personer att tveka.

Captain Thailand 2013-11-25 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av altruixm (Inlägg 20481824)
En uppfräschning som jag tycker du ska göra handlar om informationen till besökaren. Jag tror det här var mitt första besök på din sajt och utifrån ovanstående:

Vad är R24?

Riskera inte att.. - Onödigt. Du svartmålar din konkurrenter. Vad är det som säger att du inte är en oseriös aktör också? Peka istället på dina kvaliteter.

Mailadressen yenit.com är inte kohsamui.nu, så där kan du lägga en redirect i stil med [email protected] och skriva i vändade mail av yenit.com är för någe.

Formuleringen är en kvarleva från sajtens begynnelse (tror jag) och jag har inte reflekterat direkt över den. Men du har rätt att den känns onödig. Jag kommer ta bort den när texterna skall ändras.

Tack för förslaget!

Captain Thailand 2013-11-25 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20481831)
Ändra inget kaptenen! Allt ser riktigt bra ut redan.
Skepp o hoj! :)

Kanon! Blir givetvis glad av att läsa sånt!

Skepp o hoj!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson