WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella EuroAds-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049523)

Euroads 2011-09-12 11:03

Affiliatetävling - var med och bestäm!
 
Sitter och klurar på en ny Affiliatetävling. Den som gick i somras var ju lyckad där vi körde med högsta omsättning och högsta individuella ökning. Vi hade då 2 vinnare som fick varsin iPad2, 2 vinnare som fick 2500 kr var på LiveIt och 2 vinnare som fick 1000 kr var i presentkort på restaurang. Nu vill vi köra igång en ny tävling men vet inte riktigt inom vad och vilket pris ni helst vill tävla om. Så frågan är: Vad tycker du? Inom vilket segment, t.ex. bank eller surveys. Och vad skulle vara ett roligt och uppskattat pris i denna tävling?

mattepil 2011-09-12 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Euroads (Inlägg 20417291)
Sitter och klurar på en ny Affiliatetävling. Den som gick i somras var ju lyckad där vi körde med högsta omsättning och högsta individuella ökning. Vi hade då 2 vinnare som fick varsin iPad2, 2 vinnare som fick 2500 kr var på LiveIt och 2 vinnare som fick 1000 kr var i presentkort på restaurang. Nu vill vi köra igång en ny tävling men vet inte riktigt inom vad och vilket pris ni helst vill tävla om. Så frågan är: Vad tycker du? Inom vilket segment, t.ex. bank eller surveys. Och vad skulle vara ett roligt och uppskattat pris i denna tävling?

Jag föreslår:
Tävlingstid en kalendermånad. Högsta omsättning och högsta individuella ökning.

Priser som i sommartävlingen ok men gärna lite extra från ev inblandad annonsör.

Info om tävlingen när man loggar in. Inte bara per mail då det är lätt att missa då.

Ej survey utan en annonsör eller grupp av annonsörer. Annonsörerna får väl vara med och stödja tävlingen med högre ersättning eller bättre erbjudanden till slutkund.

Efter tävlingen meddela alla vem som vunnit tävlingen. Jag hittar inget från sommartävlingen förutom att vinnarna är kontaktade. Eller finns info om vinnarna av sommartävlingen någonstans?

Euroads 2011-09-12 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av mattepil (Inlägg 20417292)
Jag föreslår:
Tävlingstid en kalendermånad. Högsta omsättning och högsta individuella ökning.

Priser som i sommartävlingen ok men gärna lite extra från ev inblandad annonsör.

Info om tävlingen när man loggar in. Inte bara per mail då det är lätt att missa då.

Ej survey utan en annonsör eller grupp av annonsörer. Annonsörerna får väl vara med och stödja tävlingen med högre ersättning eller bättre erbjudanden till slutkund.

Efter tävlingen meddela alla vem som vunnit tävlingen. Jag hittar inget från sommartävlingen förutom att vinnarna är kontaktade. Eller finns info om vinnarna av sommartävlingen någonstans?

Kul att se att du tänker kreativt och seriöst på detta. Tack för det! Att det ska synas när du loggar in tar jag med mig till teknikerna, är ju egentligen självklart. När det gäller tidigare vinnare har vi valt att inte gå ut med vilka det då de flesta inte ville det.

frecka 2011-09-15 18:18

Hej, jag har registrerat mig på Frilans finans och tänker använda euroads eftersom jag inte har något företag.

Går det att använda euroads fastän man är 17?

Men jag vet att man skall ange sitt personnummer som org. nummer på euroads men vad skall man ange på fältet "Företag" samt fältet "f-skattenummer".

Hittar inget f-skattenummer på frilansfinans sidan.

EDIT: dumt av mig.
På f-skatt så skriver man sitt pnummer :)

Euroads 2011-09-16 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20417659)
Hej, jag har registrerat mig på Frilans finans och tänker använda euroads eftersom jag inte har något företag.

Går det att använda euroads fastän man är 17?

Men jag vet att man skall ange sitt personnummer som org. nummer på euroads men vad skall man ange på fältet "Företag" samt fältet "f-skattenummer".

Hittar inget f-skattenummer på frilansfinans sidan.

EDIT: dumt av mig.
På f-skatt så skriver man sitt pnummer :)

Hej, ja det här löste sig helt av sig självt :)

frecka 2011-09-16 10:15

Har en till fråga.

Jag har reggat en kommande reward sida på euroads då måste jag använda typ EPI Callbacks eller vad det nu heter. Hade ni ett exempel på det? Jag såg ett PHP exempel på något men är inte säker om man kan använda det för en reward sida. Det stod typ API Campaing Feed.

Eller kan man det?

Och en till fråga.
Jag gjorde ett test med en CPC textlänk och skickade till en kompis. Han klickade där och då kollade jag statistiken: det stod att 2 hade klickat den dagen(igår) men att CPC var 0,00. Eller kommer utdelningen inte visas i slutet av månaden?

Hälsningar
Godisgrodan

Euroads 2011-09-16 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20417714)
Har en till fråga.

Jag har reggat en kommande reward sida på euroads då måste jag använda typ EPI Callbacks eller vad det nu heter. Hade ni ett exempel på det? Jag såg ett PHP exempel på något men är inte säker om man kan använda det för en reward sida. Det stod typ API Campaing Feed.

Eller kan man det?

Och en till fråga.
Jag gjorde ett test med en CPC textlänk och skickade till en kompis. Han klickade där och då kollade jag statistiken: det stod att 2 hade klickat den dagen(igår) men att CPC var 0,00. Eller kommer utdelningen inte visas i slutet av månaden?

Hälsningar
Godisgrodan

För reward/cashback använder du PNI (Partner Network Integration) som du hittar under fliken "EUROADS FUNKTIONER" - där hittar du den information du behöver för att komma igång.

De CPC- kampanjer vi har inne måste du ansöka till. Om du ansökt och ännu inte blivit godkänd så genereras inga intäkter.

frecka 2011-09-16 10:52

Okej. Har kollat på alla de 3 PNI metoderna och tycker att metod 2 verkar bäst eftersom där får man direkt tag i vem som gjort vad så man kan belöna personerna på rewardsidan.

Sen måste man ha en sida som heter backtrack.php som tar emot datan som skickas ifrån EuroAds. Men jag förstår inte vad man skall göra med det som skickas till backtrack.php

Och vad som skall sparas i vår databas när någon har klickat.

Sorry att jag ställer så många frågor men jag måste veta :)

Euroads 2011-09-16 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20417718)
Okej. Har kollat på alla de 3 PNI metoderna och tycker att metod 2 verkar bäst eftersom där får man direkt tag i vem som gjort vad så man kan belöna personerna på rewardsidan.

Sen måste man ha en sida som heter backtrack.php som tar emot datan som skickas ifrån EuroAds. Men jag förstår inte vad man skall göra med det som skickas till backtrack.php

Och vad som skall sparas i vår databas när någon har klickat.

Sorry att jag ställer så många frågor men jag måste veta :)

Jag gissar att datan ska användas för att fördela på respektive medlems aktiviteter. När ni kommit så pass långt med siten att det är bara PNI som krävs för att kicka igång så ska ni får prata direkt med teknik som hjälper er lösa detta.

frecka 2011-09-16 12:03

Okej tack så mycket :)

En sista fråga. Hur märker jag om jag blivit godkänd för en kampanj?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson