WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Jajja spammar igen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31347)

www.ericssonstrading.se 2008-08-22 13:34

Jag trodde Jajja hade skärpt till sig efter deras tidigare blåsväder men jag får väl till viss del skylla mig själv….Det de kör med nu är helt orelevanta blogginlägg på deras egna bloggar och jag vill givetvis genast avbryta samarbetet men Jajja vägrar. Helt oseriöst, jag vill ju inte att mitt företag skall synas i dessa skumma sammanhang….. Det är inte resultaten som är dåliga utan deras arbetsmetoder som jag anser är klockren "Black hat"

Här är lite exempel på bloggar de använt och skrivit om ericssonstrading.se:
annaerikasvensson.wordpress.com, olgaraavas.wordpress.com och geisyyyr.wordpress.com är avstängda för att Jajja använt dem i strid med Wordpress regler. -Här är jag rädd för vad det innebär för min sida. Jag har rasat på alla ord utom de som Jajja jobbat med…..

Här är några exempel ytterligare...

blomqvisten.blogsome.com Ingen relevans, dålig svenska.
jamel.brainregister.com Ingen relevans, dålig svenska
okelborg.blogsome.com Ingen relevans
anton.dreamdivers.se Ingen relevans, dålig svenska

Tidigare körde de med spamkommentarer nu med spambloggar. Jag är medveten om att många kör med bloggar för att påverka serpen men jag tycker där bör finnas en relevans till branchen.

Några förslag på vad jag kan göra? Jag har givetvis sagt upp avtalet men det är tre månaders uppsägningstid……

Osiris 2008-08-22 14:47

Man blir lite nyfiken på hur deras avtal ser ut.
Om man ska anlita de där tomtarna så borde det ju finnas en lista över vad de inte får göra och en vitesklausul, för inte räcker det med att man slipper betala bara för att de inte fick upp dig på topp 10 hos Google - de kan ju förstöra också.

pokerstjärna 2008-08-22 15:20

Om du har möjlighet bifoga gärna med en del av deras kontrakt.
Självklart ska du kunna säga upp ett kontrakt om de inte håller sig till avtalet.
Jajja är ett stort företag som lever på sina referenser.

www.ericssonstrading.se 2008-08-22 15:20

Osiris> de fick upp mig så resultaten på de ord de jobbade med var bra. Dock rasade alla andra ord och sättet de jobbar på känns inte ok enligt Googles riktlinjer.

Finnmera 2008-08-22 15:21

För att ta ett annat case som jag fick reda på idag.
Titta på sökfrasen
"google sponsrade länkar" på Google
http://www.google.se/search?hl=sv&q=google...C3%A4nkar&meta=

De har 2 stycken rullande annonstexter, men det är den som har texten "Bättre än Adwords" i title jag menar.

Klart är att Googles relevansalgoritmer inte är starka nog hehe.

Men det vore kul om Google bad dem och förtydliga Ofentligt hur de vet det eller vad det menar.
Klart missledande tycker jag och jag har nyss mailat Google om det så den försvinner nog inom kort.

www.ericssonstrading.se 2008-08-22 15:23

Pokerstjärna> Avtalet har jag tittat på och det är så där härligt flummigt skrivet så det lämnar stort utrymme för tolkning. Jag tolkar det på ett sätt, Jajja på ett annat. Det är därför jag undrar vad ni tycker om deras sätt att nå högre plats i serpen. Ok eller inte?

pokerstjärna 2008-08-22 15:25

Citat:

Originally posted by www.ericssonstrading.se@Aug 22 2008, 15:23
Pokerstjärna> Avtalet har jag tittat på och det är så där härligt flummigt skrivet så det lämnar stort utrymme för tolkning. Jag tolkar det på ett sätt, Jajja på ett annat. Det är därför jag undrar vad ni tycker om deras sätt att nå högre plats i serpen. Ok eller inte?
Sådana kontrakt är enligt lag inte tillåtna, vet inte vad § heter dock.
Kontrakt och avtal ska kunnas förstås av motpart.
Tråkigt att det ska behöva bli så här, ännu en anledning till varför man bör anlita mindre företag och konsulter, som gör ett tio gånger bättre jobb.

www.ericssonstrading.se 2008-08-22 15:26

Pokerstjärna> slå inte på den som ligger :D . Jag är medveten om det nu......

pokerstjärna 2008-08-22 15:35

Citat:

Originally posted by www.ericssonstrading.se@Aug 22 2008, 15:26
Pokerstjärna> slå inte på den som ligger :D . Jag är medveten om det nu......
Nej fan :(
En rekomendation för alla som har planerat på att köpa seo.

Samuel Sylvander 2008-08-22 17:36

Citat:

Originally posted by www.ericssonstrading.se@Aug 22 2008, 13:34
Jag trodde Jajja hade skärpt till sig efter deras tidigare blåsväder men jag får väl till viss del skylla mig själv….Det de kör med nu är helt orelevanta blogginlägg på deras egna bloggar och jag vill givetvis genast avbryta samarbetet men Jajja vägrar. Helt oseriöst, jag vill ju inte att mitt företag skall synas i dessa skumma sammanhang….. Det är inte resultaten som är dåliga utan deras arbetsmetoder som jag anser är klockren "Black hat"

Här är lite exempel på bloggar de använt och skrivit om ericssonstrading.se:
annaerikasvensson.wordpress.com, olgaraavas.wordpress.com och geisyyyr.wordpress.com är avstängda för att Jajja använt dem i strid med Wordpress regler. -Här är jag rädd för vad det innebär för min sida. Jag har rasat på alla ord utom de som Jajja jobbat med…..

Här är några exempel ytterligare...

blomqvisten.blogsome.com Ingen relevans, dålig svenska.
jamel.brainregister.com Ingen relevans, dålig svenska
okelborg.blogsome.com Ingen relevans
anton.dreamdivers.se Ingen relevans, dålig svenska

Tidigare körde de med spamkommentarer nu med spambloggar. Jag är medveten om att många kör med bloggar för att påverka serpen men jag tycker där bör finnas en relevans till branchen.

Några förslag på vad jag kan göra? Jag har givetvis sagt upp avtalet men det är tre månaders uppsägningstid……

Hej på er! Skönt att det snart är helg. :)

Jag har försökt att nå dig Jörgen samt lämnat meddelande helt enligt vår policy att alltid sköta vår kundkommunikation direkt med kunden och inte på öppna forum men du har tyvärr inte gått att nå.

FinnMera: Jag håller med om att AdWords kampanjen inte var så snygg. Den har legat där länge men efter ditt påpekande så tog vi bort den. Bra input!

Ericssontrading: Jag vill bara kommentera ett par saker. Först och främst så har det inte riktigt framgått här att vårt samarbete är avslutat enligt avtal med tre månaders uppsägning. Givetvis kan man säga upp en produkt eller tjänst som inte uppfyller förväntningarna vad gäller konvertering och då är det skönt att vara kund hos oss som har kort uppsägningstid. Vår produkt påverkar inte övriga organiska resultat negativt, det kan finnas en rad olika tekniska aspekter på varför du tappat placeringar på andra sökord. En sådan kan vara att SEO bolag och konsulter arbetar med många olika begrepp och sökord precis som vi gör och alla strävar efter topplaceringar på Google.

Jag önskar er alla en trevlig helg!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson