WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lite beröm till City Network (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1064143)

Ingo 2015-02-06 18:49

Lite beröm till City Network
 
Blir positivt överraskad över snabb support via telefon, ingen väntetid och dessutom korrekt och bra information.

Det andra är att jag sände in blanketter för överlåtelse och det tog inte mer än drygt en timma. Härligt, fortsätt nu i samma anda!

Loco 2015-02-06 20:46

Haft lite delade erfarenheter av deras support, ibland snabb respons och ibland lite längre. Har även fått en del svar som varit lite som "goddag yxskaft" där man antingen inte läst vad jag skrivit eller inte "viljat förstå" och bara gett ett standardsvar istället.

Dock ska tilläggas att jag även flera gånger fått både snabbt och bra/korrekt hjälp från dem (finns en Anders där på supporten som ska ha en guldstjärna helt klart). Så överlag är jag nöjd med dem jag också hittills.

EEEmill 2015-02-06 20:49

Jag har använt dom i flera år och har inget dåligt att säga utav dom. De levererar

Captain Thailand 2015-02-07 02:44

Hej,

Härligt att höra.

Jag ämnar flytta alla mina .SE och .NU dit inom kort.

laststory 2015-02-07 06:21

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20506137)
Hej,

Härligt att höra.

Jag ämnar flytta alla mina .SE och .NU dit inom kort.

Om jag inte sagt detta, vad du en gör, håll extern koll på domänerna!

OT: Är också väldigt nöjd med dem vid senaste kontakterna.

Captain Thailand 2015-02-07 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20506138)
Om jag inte sagt detta, vad du en gör, håll extern koll på domänerna!

Ok tack! Vad kan vara en potentiell fara? Jag är så gott som oinsatt beträffande Atomia och dess eventuella säkerhetshål.

KristianE 2015-02-07 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20506139)
Ok tack! Vad kan vara en potentiell fara? Jag är så gott som oinsatt beträffande Atomia och dess eventuella säkerhetshål.

Det är nog mer risken att dina domäner inte förnyas på korrekt sätt. Antingen blir du inte ens påmind om utgående domäner eller så kanske du faktureras för domäner som inte längre hanteras av Atomia. Det sistnämnda verkar vanligast.

Captain Thailand 2015-02-07 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20506142)
Det är nog mer risken att dina domäner inte förnyas på korrekt sätt. Antingen blir du inte ens påmind om utgående domäner eller så kanske du faktureras för domäner som inte längre hanteras av Atomia. Det sistnämnda verkar vanligast.

Aha ok... Tackar!

laststory 2015-02-07 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20506139)
Ok tack! Vad kan vara en potentiell fara? Jag är så gott som oinsatt beträffande Atomia och dess eventuella säkerhetshål.

Det Kristian säger stämmer, har upplevt allt detta. Sen kan domäner som flyttas till Atomia ibland inte läggas till i panelen, dom försvinner från din åskådan även om du fortfarande står som registrant.

Sen finns det lite fler buggar som:
Datumen är aldrig att lita på (är som att en treåring har skapat den funktionen).
Ibland kan du inte förnya domänerna själv om du förnyat dem x antal år.
Du måste oftast själv ta bort dem ur din panel när du flyttat/sålt dem vidare.
Du kommer bli fakturerad hejvilt på domäner du inte äger/inte vill förnya.

Tips:
Förnya manuellt i god tid och kolla upp så att förnyelsen verkligen genomförts.

Det tragiska är att jag bara har cirka 50 domäner på Atomia och inte ens använt panelen i två år. Är verkligen lågbudgetens panel personifierad. Undrar lite hur en sådan panel kan motivera de ökade personalkostnaderna den medför.

CN är det dock inget fel på, snabb support och alltid trevliga.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson