WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Konverteringen sjunkit när Royal Design bytte till Zanox (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1066675)

clirre 2016-04-22 10:41

Konverteringen sjunkit när Royal Design bytte till Zanox
 
Jag är mindre än helnöjd med att Royal Design valde att gå från Adtraction till Zanox. Dels för att Adtraction är ett av de bästa systemen på affiliatemarknaden och Zanox ett av de värsta, i min mening.

Än värre är dock att jag hade riktigt bra försäljning och konvertering när Royal Design låg på Adtraction, något som försvunnit helt när de gick till Zanox. Jag vet inte om jag får avslöja konverteringsgrader men det gick ner till en femtedel från "ett fåtal procent" till "under en procent".

Jag trodde först att det hade att göra med cookie-sales men bara 10% av mina sales var gjorde dagar efter klicket.

Är det någon annan som har haft samma problem med Royal Design efter flytten?

Nicklas 2016-04-22 10:59

Jag flyttar aldrig med till zanox då zanox medför extra arbete med periodisk redovisning och de är kassa på produktfeed.

matzii 2016-04-24 13:07

samma här, har två kanaler som tillsammans gett bra provision/månad till ingenting nu i april när det ligger hos zanox.... (har dubbelkollat mina spårningslänkar)

Har inte sett det förrän du förde det på tal så jag ska kontakta dem imorgon


Citat:

Ursprungligen postat av clirre (Inlägg 20517221)
Jag är mindre än helnöjd med att Royal Design valde att gå från Adtraction till Zanox. Dels för att Adtraction är ett av de bästa systemen på affiliatemarknaden och Zanox ett av de värsta, i min mening.

Än värre är dock att jag hade riktigt bra försäljning och konvertering när Royal Design låg på Adtraction, något som försvunnit helt när de gick till Zanox. Jag vet inte om jag får avslöja konverteringsgrader men det gick ner till en femtedel från "ett fåtal procent" till "under en procent".

Jag trodde först att det hade att göra med cookie-sales men bara 10% av mina sales var gjorde dagar efter klicket.

Är det någon annan som har haft samma problem med Royal Design efter flytten?


Lindalicious 2016-04-26 01:39

Om det är samma erbjudande ni marknadsför kan det vara beställningsformuläret, minsta lilla ändring kan vända upp och ner på konverteringen.

Be dem testa konverteringen med egen trafik innan dem använder er som betatestare.

col 2016-04-26 08:47

Samma erfarenheter även här. Konverteringen störtdök efter flytten från Adtraction till Zanox.

Citat:

Ursprungligen postat av clirre (Inlägg 20517221)
Jag är mindre än helnöjd med att Royal Design valde att gå från Adtraction till Zanox. Dels för att Adtraction är ett av de bästa systemen på affiliatemarknaden och Zanox ett av de värsta, i min mening.

Än värre är dock att jag hade riktigt bra försäljning och konvertering när Royal Design låg på Adtraction, något som försvunnit helt när de gick till Zanox. Jag vet inte om jag får avslöja konverteringsgrader men det gick ner till en femtedel från "ett fåtal procent" till "under en procent".

Jag trodde först att det hade att göra med cookie-sales men bara 10% av mina sales var gjorde dagar efter klicket.

Är det någon annan som har haft samma problem med Royal Design efter flytten?


sebbe888 2016-05-02 17:36

Samma här. Hade riktigt bra konvertering innan på Adtraction nu efter flytten till Zanox har något hänt. Är riktigt besviken och tror jag lämnar Royal designs program tyvärr.

audemars 2016-05-02 17:41

Högst troligt trackingen som inte fungerar/fungerar annorlunda.

nim 2016-05-03 00:37

får mail dagligen från zanox om att trackingen ligger nere på diverse program...

sebbe888 2016-05-05 16:00

Varit i kontakt med Zanox om ett stort problem som uppstått denna vecka. Alla mina 18000 kopplade urler hade blivit fel då Zanox gjort en större djuplänksuppdatering. Denna information hade inte gått ut utan gjordes utan kommunikation. Genom att många sajter ink min ligger ute med en hel del kostnader på Google osv så är detta helt oacceptabelt.

Vill inte att mina besökare får känslan av att min sajt inte håller kvalitet pga av brutna länkar.

Hoppas nu att detta kommer att lösas ASAP.

clirre 2016-05-10 15:24

Ja, detta är fruktansvärt irriterande. Systemet är så otroligt tillkrånglat jämfört med svenska sajter som Adrecord och Adtraction. Det gäller generellt för de internationella programmen och det är alltid lika surt när de går från tex Tradedoubler (som iofs är internationellt) till Zanox.

Jag har tyvärr inte lyxen att kunna promota något annat istället utan sajten jag har driver mycket trafik till Royal Design enbart.

Vi får hjälpas åt att pusha gentemot Zanox så att det fixar detta!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson