WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Roligheter" av misstag (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17405)

Seattlegrunge 2006-11-09 09:06

Jag körde bara en whois på en av mina domäner - spaceboys.com, som jag ägt i flera år.
Såg då att några andra tld:s med spaceboys är reggade.

Gick då in på en av dessa - spaceboys.biz, och kommer då till VG Nett, alltså Verdens Gangs sajt. Fast den redirectar inte till vg.no, utan den ligger under domänen spaceboys.biz.
Tycker det verkar vara en rätt skum domän för en så stor tidning. Nån annan som tycker det är skumt eller vet hur det ligger till? Kunde inte köra en fullständig traceroute på spaceboys.biz, men såg iaf att de inte använder samma dns:er som vg.no. Men jag vet inte om domänerna pekar till samma server eller spaceboys.biz "rippar" vg.no på nåt sätt :)

Vad anser ni om domänen spaceboys.com förresten? Jag använder den inte till nåt speciellt egentligen och sajten som ligger där byggde jag 2001 tror jag det var.

Vet att det finns (eller fanns) eller rockband med namnet Spaceboys och att det finns en holländsk webb/fotografbyrå som heter Spaceboys (de använder spaceboys.eu).

Läge att sälja domänen kanske? Tror ni det är en domän av liiiiite kaliber iaf?!?! :)

Fotnot: med "liiiiite" menar jag verkligen lite...

EDIT: Dålig trådrubrik, jag vet, men kunde verkligen inte komma på nåt bra...

Seattlegrunge 2006-11-09 09:09

Hmmm, skumt!
När jag postade inlägget ovan så gick det onekligen, men satan vad postsidan tuggade o tuggade länge... sen fick jag upp följande:

Kod:

Mail Error!

SMTP protocol failure!
Host: localhost
Return Code:
Return Msg:
Invision Power Board Error:
Check your SMTP settings from the admin control panel

?????????????????????

N!cklas 2006-11-09 10:06

Felkoden är snarast något för admin att kika på. Dock tror jag det var ett tillfälligt fel som nu löst sig

clirre 2006-11-11 01:02

Kolla in bajenbladet.se, samma sak där. Nu är det iofs nån AIKare som startade den för att han blev så irriterad över att de var så bajenvänliga där :)

Edit: Den verkade tydligen vara nedlagd. Det var en redirect till aftonbladet....eller adresserna hette typ bajenbladet.se/sport/artikel osv.... precis som aftonbladet.

j3rk3r 2006-11-11 21:00

aftonhoran.se länkas också till aftonbladet.. :)

Seattlegrunge 2006-11-11 21:23

aftonhoran.se redirectar till aftonbladet.se, men spaceboys.biz kör vg.no som en include eller nåt i den stilen.

Seattlegrunge 2006-11-11 22:00

Aha, det är så man gör! Tack Kjette :)

j3rk3r 2006-11-11 22:16

Citat:

Originally posted by Seattlegrunge@Nov 11 2006, 22:23
aftonhoran.se redirectar till aftonbladet.se, men spaceboys.biz kör vg.no som en include eller nåt i den stilen.

Tror du missförstog mig, relaterade till det clirre skrev om bajenbladet. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson