WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Diskutera WN (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Länkbyten på wn? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041417)

cribdisplay 2010-04-08 22:57

Länkbyten på wn?
 
Finns det ingen undangömd sektion för länkbyten här på wn? :) eller den delen kanske är begravd?

Vore ju najs att byta lite länkar med sidor med en viss PR.

ha de!

kw_wasabi 2010-04-09 04:44

Jag tycker också att det borde finnas en forumdel för länkbyten. Eller kanske ännu hellre en länkbytestråd i sökmotorpositioneringsdelen, liknande den som finns på SEO-Forum.

Där talar man genom ett inlägg om för andra att man är intresserad av länkbyte, i vilken nisch samt om man har speciella krav. För att få ordning i tråden måste alla följa en mall för hur inläggen ska se ut. Diskussionen om hur länkbytet ska genomföras förs alltså INTE i tråden. Några länkar/URL:er till sajter postas inte heller. Rent, snyggt och diskret..

SEO-Forums mall:

Status: Vill fortfarande byta

Kan ge länkar från sajter inom följande nischer:
- Resor
- Internet & teknik
- Mobiltelefoni

Vill ha länkar från sajter inom följande nischer:
- Resor
- Internet & teknik

Speciella krav:
- Trevägsbyten

Övrig info:
- Kontakta via pm eller till mail [email protected]

cribdisplay 2010-04-09 06:41

det vore ju riktigt najs!

Nicklas 2010-04-09 10:35

Vi tillåter inte länkbyten här på WN och jag tror inte att det kommer någon ändring av det.
Vill man byta länk så är det bästa att ta direktkontakt med de sidor man vill byta med.

coredev 2010-04-09 11:34

Varför har ni ändrat policy? För bara ett år sedan var det ju mycket vanligt med länkbyten här.. eller gjordes det mot reglerna? Länkbyten är en mycket viktig del i arbetet om man driver webbplats, och det är verkligen inget fel att byta länkar med varandra.

Nicklas 2010-04-09 11:47

Vad jag vet så har det aldrig varit tillåtet här.

cribdisplay 2010-04-09 19:26

hade ju varit najs helt klart, men bra att få det svart på vitt hur det är :)

Dakota 2010-04-09 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20350393)
Vad jag vet så har det aldrig varit tillåtet här.

Varför tillåts det inte?

Alex 2010-04-10 04:08

Citat:

Ursprungligen postat av coredev (Inlägg 20350390)
Varför har ni ändrat policy? För bara ett år sedan var det ju mycket vanligt med länkbyten här.. eller gjordes det mot reglerna? Länkbyten är en mycket viktig del i arbetet om man driver webbplats, och det är verkligen inget fel att byta länkar med varandra.

Det har aldrig varit tillåtet, som Nicklas säger.

Däremot så är det konstigt att vi inte tillåter länkbyten. Det skulle ju i det långa loppet faktiskt gynna de flesta. Skall ta mig en funderare tillsammans med övriga Admins och se om vi inte kan införa ett nytt forum.

cribdisplay 2010-04-11 10:25

låter ju helt klart lovande, kul Alex :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson