WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Loopia pris: 160,- ! STÄMMER det? ! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1054)

Helix 2003-12-31 21:29

Hej,

Såg att Loopia tar i dagsläget 160,- + moms för registrering av se domäner. Dock står det ingenstans om några registreringsavgifter. Man kan ju hos de bara regga domänet, men man ser inte hur mycket summan blir förrän man skickar iväg sina uppgifter (dåligt).

Tror ni att man verkligen skulle kunna regga se domänen där för det priset. De skulle ju inte tjäna något!

För paket finns det en startavgift på 295,- men det är ju endast för webbhotell, vilket jag inte är intresserad av. Det står alltså inte om några avgifter i samband med endast registrering!

Och förresten: GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!!

Alexander 2003-12-31 21:39

Smartdomain tar 149 kr per år för att registrera ett .com domännamn.

Jag har inte provat GoDaddy men en del har tydligen provat som skriver på forumet, de tar $7.95 per år för ett .com domännamn.

Gott Nytt År!

Helix 2003-12-31 22:12

Det låter bra. Dock skall jag ha se domäner; ett antal.

Men jag skall ha motsvarigheten till dessa i com också. Men jag såg
nyss att GoDaddy inte klarar av att registrera åäö och detta är ju synd.

Mats 2004-01-03 19:53

Citat:

Såg att Loopia tar i dagsläget 160,- + moms för registrering av se domäner. Dock står det ingenstans om några registreringsavgifter. Man kan ju hos de bara regga domänet, men man ser inte hur mycket summan blir förrän man skickar iväg sina uppgifter (dåligt).

Tror ni att man verkligen skulle kunna regga se domänen där för det priset. De skulle ju inte tjäna något!

För paket finns det en startavgift på 295,- men det är ju endast för webbhotell, vilket jag inte är intresserad av. Det står alltså inte om några avgifter i samband med endast registrering!

Jag reggade 3 st .se-domäner i går via Loopia och det kostade bara 160.-/st.
Inga andra avgifter tillkom så länge du accepterar att få fakturan via mejl, annars tillkommer 45.- för "postfaktura"

// Mats

Helix 2004-01-03 20:03

Ja, det stämmer. Glömde svara. Reggade 4 stycken igår också!
Bra service -frågan är om man kanske skall ha de som webbhotell vid ett senare tillfälle. Vi får se...

Tobias Turesson 2004-01-04 10:43

Citat:

Originally posted by Lastbryggan@Jan 3 2004, 17:53
Citat:

Såg att Loopia tar i dagsläget 160,- + moms för registrering av se domäner. Dock står det ingenstans om några registreringsavgifter. Man kan ju hos de bara regga domänet, men man ser inte hur mycket summan blir förrän man skickar iväg sina uppgifter (dåligt).

Tror ni att man verkligen skulle kunna regga se domänen där för det priset. De skulle ju inte tjäna något!

För paket finns det en startavgift på 295,- men det är ju endast för webbhotell, vilket jag inte är intresserad av. Det står alltså inte om några avgifter i samband med endast registrering!

Jag reggade 3 st .se-domäner i går via Loopia och det kostade bara 160.-/st.
Inga andra avgifter tillkom så länge du accepterar att få fakturan via mejl, annars tillkommer 45.- för "postfaktura"

// Mats

Momsen då ?

Mats 2004-01-04 15:03

Citat:

Momsen då ?
Självklart tillkommer moms, men den är ju avdragsgill.

Och som Musikguru skrev i ursprungsfrågan.
"Såg att Loopia tar i dagsläget 160,- + moms för registrering av se domäner."

// Mats

Jens 2004-01-04 15:23

...tillägas bör dock att dom gärna ringer någon dag och frågar om man vill ha ett webbotell till domännamnen. Dessutom frågar dom om jag inte minns fel, upprepade gånger under registreringen, om man verkligen inte vill ha ett webbhotell också.

Tycker hur som helst att det är generöst av Loopia att låta "oss" registrera .se domäner med endast avgiften som NIC-SE tar. Dessutom är det gratis DNS ompekning hos Loopia.

Mats 2004-01-04 15:25

Citat:

Dessutom frågar dom om jag inte minns fel, upprepade gånger under registreringen, om man verkligen inte vill ha ett webbhotell också.
Det var bara en ruta att kryssa i att man bara ville regga domänen.

// Mats

Emil_P 2004-01-07 14:53

Citat:

Originally posted by Lastbryggan@Jan 3 2004, 17:53
Jag reggade 3 st .se-domäner i går via Loopia och det kostade bara 160.-/st.
Inga andra avgifter tillkom så länge du accepterar att få fakturan via mejl, annars tillkommer 45.- för "postfaktura"

// Mats

Kan du använda domännamnen då, exempelvis peka domännamnet, eller är dom bara parkerade där? Risken är väl annars att det i slutändan blir dyrare för att du måste koppla på olika tilläggstjänster.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson