WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   PR uppdatering? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039785)

mp3express 2009-12-30 23:13

PR uppdatering?
 
Satt och kolla runt lite när nästa PR uppdatering skulle ske och så nu nån timme senare har en av mina sajter som är ny från oktober gått upp från 0 till PR3! Det var väl inte så länge sedan det var en uppdatering?

kw_wasabi 2009-12-31 02:41

Det stämmer att det inte var länge sedan det uppdaterades, några månader ungefär. För min del har det bara skett förändringar på nystartade sajter. Dessa har i regel gått från PR0 till PR2. De äldre sajterna har dock inte förändrats alls än åt något håll. Lite konstigt kan jag tycke då flera av dem fått en hel del nya inlänkar, men det kanske kan bero på att Pr-exporten inte är helt klar ännu. Man fårse vad som händer helt enkelt.

Lyx 2009-12-31 10:42

Idag/igår har det varit pr-update misstänker jag. Flera av mina sajters pr har förändrats

oloflolof 2009-12-31 10:50

Har också märkt lite förändringar. Bara positivt i detta fallet. Undra om de fortfarande håller på att uppdateras.

Brett 2009-12-31 17:12

Själv tappade jag, från 4 till 3; trots att jag fick in några riktiga topplänkar under hösten (PR 8). Har dock inte märkt av någon försämring i besökarantalet eller ranking.

Finns det nån generell förklaring till man tappar? Är det en bestraffning, eller är det snarare att de gamla länkarna blivit för gamla?? Eller nåt annat?

Dafe 2010-01-01 14:09

Mest små förändringar här. Intressant är en sajt som skapades i september då också domänen köptes. Jag började optimera den i mitten av oktober, den hade 0 vid förra uppdateringen (sista oktober va?) och nu hade 4 (FYRA!). Helt sanslöst, den har inte ens särskilt många länkar.

Jag räknar dock med att den halkar ner ett steg vid nästa PR-uppdatering för liiite konstigt är det. Men man kan ju alltid hoppas att den ligger kvar. :) Inte för att PR är såååå viktigt, men det är ju ändå lite kul att följa tycker jag. :)

Resten stod rätt still eller hoppade upp nåt steg. Har inte hittat nån som gått ner än så länge.

Dafe 2010-01-01 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Brett (Inlägg 20337246)
Själv tappade jag, från 4 till 3; trots att jag fick in några riktiga topplänkar under hösten (PR 8). Har dock inte märkt av någon försämring i besökarantalet eller ranking.

Finns det nån generell förklaring till man tappar? Är det en bestraffning, eller är det snarare att de gamla länkarna blivit för gamla?? Eller nåt annat?

Du har inte tappat några andra viktiga länkar då? Kan vara värt att kolla upp...

Lyx 2010-01-01 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Brett (Inlägg 20337246)
Själv tappade jag, från 4 till 3; trots att jag fick in några riktiga topplänkar under hösten (PR 8). Har dock inte märkt av någon försämring i besökarantalet eller ranking.

Finns det nån generell förklaring till man tappar? Är det en bestraffning, eller är det snarare att de gamla länkarna blivit för gamla?? Eller nåt annat?

Likande för mig. Jag trodde inte mitt pr4 låg i riskzonen eftersom jag aldrig fått så mycket länkar som nu.

erikcronberg 2010-01-03 12:51

Jag fick 5 på en sida, vars största konkurrent har 4 trots tiotusentals dagliga besökare, konstigt.

Captain Thailand 2010-01-03 13:26

Hej,

Jag har i princip slutat bry mig om PageRank, eftersom det ändå inte verkar ha någon direkt reell betydelse. Inte för mina sajter personligen i varje fall och jag HAR brytt mig en hel del tidigare.

Jag har en sajt som tilldelats allt från 3-7 i PR (som en jojo under tio år) och det har aldrig förändrats dess placering i Google nämnvärt. Det lustiga är att den hade mest besökare när rankingen var som lägst(!)

Men lite på självkänslan tar det kanske när sajter tappar sin PR. Speciellt när man inte kan luska reda på anledningen.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson