WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tips om annonsval för sida med bilder. ("Bildhostingsite") (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040950)

MikaelB 2010-03-13 23:07

Tips om annonsval för sida med bilder. ("Bildhostingsite")
 
Hej!

Driver en site för hosting av bilder och har idag enbart Adsense enheter på sidan, dessa ger i och för sig en slant men inga pengar att tala om. Och definitivt inte något som täcker omkostnader.

Sidan har några tusen unika besökare per dag så hyfsat skapligt antar jag och tycker den borde kunde betala sina egna utgifter i alla fall! Att AdSense inte ger så mycket förstår jag då det inte finns mycket material att arbeta med för att få relevanta annonser. Det den kan basera dom på är kommentarer, bildbeskrivning och filnamn om detta vore relevant vilket det sällan är eller ens finns kommentarer.

Funderar nu på att utöka med några andra annonser men eftersom jag tidigare enbart använt AdSense är jag rätt novis på området och undrar om någon kan ge mig lite bra tips på vad jag ska välja för annonser. Sidan har ingen egentlig målgrupp utan används på diverse diskussionsforum runt om i Sverige främst.

Tack på förhand!

BarateaU 2010-03-14 21:33

Sett vissa bild hostar som har annonser i bilden, som t.ex. youtube har också.
Kanske vore nått.

Danielos 2010-03-14 22:21

Vad heter sajten?

MikaelB 2010-03-15 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20346351)
Sett vissa bild hostar som har annonser i bilden, som t.ex. youtube har också.
Kanske vore nått.

Jag visar bara thumbnails på externa sidor, så reklamen behöver inte ligga i bilden.

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20346361)
Vad heter sajten?

Den heter Geting hur nu det är relevant? ;)

/Mikael

Aron L 2010-03-16 21:50

MikaelB: Det är nog relevant för att kunna se hur du placerar annonser idag etc. och vad som kan förbättras. Geting.se är sajten, eller hur?

Ett par tusen unika besökare per dag låter jäkligt mycket - Är det via externa visningar (folk som bäddar in bilderna) eller besökare som landar direkt på sidan? Vad har du för eCPM/CTR för Adsense?

Ett tips är ju att låta besökare tagga bilderna när de är uppladdade, typ som ett steg två. Det skulle göra det lättare för Google. Alternativt gör det tvingat att tagga bilden innan den laddas upp.

mvh

MikaelB 2010-03-16 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Aron L (Inlägg 20346660)
MikaelB: Det är nog relevant för att kunna se hur du placerar annonser idag etc. och vad som kan förbättras. Geting.se är sajten, eller hur?

Ett par tusen unika besökare per dag låter jäkligt mycket - Är det via externa visningar (folk som bäddar in bilderna) eller besökare som landar direkt på sidan? Vad har du för eCPM/CTR för Adsense?

Ett tips är ju att låta besökare tagga bilderna när de är uppladdade, typ som ett steg två. Det skulle göra det lättare för Google. Alternativt gör det tvingat att tagga bilden innan den laddas upp.

mvh

Jepp det är siten, ja det är självklart relevant :) Ursäkta om jag lät spydig.

Mycket eller lite, på dom nivåerna är det, och det är människor som landar på sidan. Visningar av objekt (bilder) från sidan är sjukt mycket mer än den siffran.

Ja att få relevant innehåll från adsense kanske är rätt väg att gå, har börjat försöka få in lite prylar för att underlätta detta! Är väl egentligen svaret på min fråga antar jag, vad för reklam jag än visar så hjälper ju inte det om den inte är relevant.

eCPM och CTR har jag förstått att google önskar att man inte talar högt om?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson