WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bokföringsprogram (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1067821)

Dimme 2017-01-24 13:24

Bokföringsprogram
 
Eget AB, 1 anställd, 12 st fakturor om året.

1. Vilket bokföringsprogram hade ni använt? (omröstning)
2. Vilket bokföringsprogram hade ni absolut inte använt och varför?
3. Har ni andra kommentarer angående andra program eller de i listan?

Jag vill gärna slippa redovisningbyrå. De priserna jag har sett för 12 st fakturor om året avskräcker mig.

AndersN 2017-01-24 13:50

Nu har jag inte AB utan EF men har kört iordning i närmare 6 år och är supernöjd över enkelheten men ändå möjligheterna att anpassa som jag vill ha det.

Men som sagt jag har EF

Dimme 2017-01-24 16:39

Ni som använder Bokio, vad finns det för nackdelar? Jag hittar nämligen inga. Det låter för bra för att vara sant. Man kan hantera bokföring, fakturering, löner och det kostar ingenting. GUIn ser väldigt bra ut och man får hjälptexter med hur man ska göra överallt. T o m gratis support.

Vad är deras affärsidé egentligen?

PhryxuZ 2017-01-24 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av Dimme (Inlägg 20521886)

Vad är deras affärsidé egentligen?

Det på deras hemsida att företaget finansieras när användare köper tilläggstjänster.

Jag har dock inte testat bokio och jag har ingen aning om vad det finns för tilläggstjänster.

jayzee 2017-01-25 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Dimme (Inlägg 20521886)
Ni som använder Bokio, vad finns det för nackdelar? Jag hittar nämligen inga. Det låter för bra för att vara sant. Man kan hantera bokföring, fakturering, löner och det kostar ingenting. GUIn ser väldigt bra ut och man får hjälptexter med hur man ska göra överallt. T o m gratis support.

Vad är deras affärsidé egentligen?

Det de tar betalt för är integration(er) mot tredjepartsystem.

Gigena 2017-01-25 16:10

Vad har du sett för priser för 12 fakturor per år? Jag kollade Speedledgers pris som ett exempel och de tar 269 kr i månaden för "Bokföring Standard", alltså 269 kr per faktura att bokföra. Jag var inte ens i närheten av det beloppet per transaktion när jag använde redovisningsbyrå.

Jag har inte använt Speedledger själv, men jag blev inbjuden till någon slags demo och tyckte att det såg vettigt ut och enkelt att använda själv. För mig blev det dock Visma e-Ekonomi och det har funkat bra.

Dimme 2017-01-28 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Gigena (Inlägg 20521907)
Vad har du sett för priser för 12 fakturor per år? [...]

10k till 13.5k, men nu har jag hittat en vettig redovisningsbyrå genom att ringa runt och fråga. Annars hade jag hoppat på Bokio.

Sven74 2017-01-28 17:16

Kolla även på PromikBook.

jocke4u 2017-03-21 22:41

Samma situation som @Dimme och startar officiellt 1/5
- AB
- Konsultverksamhet med längre uppdrag (= ~12 fakturor/år)
- Ensam ägare/anställd

Är det "uppstickarna" som Bokio och PromikBook som är "bäst" för denna situation?
Hur är det med bankintegration, funkar det med de två ovanstående?

gh0st 2017-03-22 18:14

Körde först iOrdning, flyttade till Bokio och sen hittade jag Zervant! Klart bättre än Bokio, även fast den har mindre saker.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson