WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Tacksam för tips (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21292)

1972 2007-05-16 12:46

Kära wn-are,

har lanserat min e-butik idag och skulle vara tacksam om man får komentarer, vad som är bra och inte bra, ändra, behålla.....tacksam för alla tips.

www . game card shop . se heter sajten.

Änu en gång tack för alla som hjälper till att få en bra butik.

melin 2007-05-16 14:21

först - tvinga mig inte till en storlek på webläsaren.. jag vill ha min i max-size, att den börjar ändra storlek är bara grymt irriterande

andra - centrerat innehåll? ha det liggande till vänster och låt det täcka hela bredden så ser det bättre ut

Just nu tycker jag butiken ser väldigt simpel ut.. med det menar jag amatörmässig (en butik ska vara enkel) och det ger ett billigt intryck som kan sänka förtroendet hos dina eventuella kunder

Tez 2007-05-16 14:44

Vi har också en "minipluttbutik". :) Mot min vilja. I ärlighetens namn trodde jag vid senaste "förbättringen" att den gjordes bredare, men så blev det inte märkte jag sedan... Nästa gång!

Vår är också centrerad, jag gillar det personligen. Ibland, vill säga, beror lite på hur resten ser ut förstås. Min största åsikt om din butik är att det behövs mer innehåll, fler artiklar. 3 kategorier med 1 artikel i varje känns lite onödigt. Och lite mer grafisk form (typ bilder eller så) på startsidan tror jag hade varit bra. Fraktinformationen kan finnas, men behöver inte vara "blickfånget" och så övertydligt som det är nu. Ger lite intrycket av att man hamnat på en undersida nästan.

boena 2007-05-16 15:07

När man bläddrar bland produkter står det Köp på knappen men när man trycker på den så lägger den inte till i varukorgen utan visar mer info. Korrekt benämning på knappen bör därför vara Mer Info då Köp oftast används för dem som endast vill lägga 1st av en vara i korgen...

1337pm 2007-05-16 15:33

Senast uppdaterad statistik över sålda game card: 2007-11-16

ehh....

1972 2007-05-16 16:03

tack för alla tips.

Redan gjort dom flesta ändringar och det ser mkt bättre ut.
Mer grafik och annonser kommer också.
mvh

Gustav 2007-05-16 21:33

Citat:

Originally posted by melin@May 16 2007, 14:21
andra - centrerat innehåll? ha det liggande till vänster och låt det täcka hela bredden så ser det bättre ut

Jag föredrar om webbsidan är centrerad i webbläsaren. Vad jag och melin tycker kvittar dock (vi är bara två röster av nio miljoner). Det vore intressant att få någon statistiskt säkerställd statistik på vad som faktiskt är bäst. Har det gjort någon studie?

melin 2007-05-16 21:39

med centrerat menar jag inte själva butiken.. utan självklart innehållet i butiken.. produktlistan

1972 2007-05-26 12:54

Första kunderna har börjat handla och det är det viktigaste. Nu är det upp til mig att behålla dom och skaffa nya.

Tack änu en gång för alla tips.

thejimmo 2007-07-03 13:52

Jag håller med första inlägget. Det är jätteviktigt att du tar bort scriptet som ändrar storleken på browsern. Man blir direkt irriterad och vill inte fortsätta titta.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson