WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Spåra upp en eventuell bedrägare?!? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044651)

MAT 2010-11-04 14:22

Spåra upp en eventuell bedrägare?!?
 
Hallåj,

Har nog åkt på en klassisk blåsning på ca 40.000:-
Pengar i förskott till utrikesbank...nu inget svar från leverantören...
Iofs inget ovanligt med att betala i förskott...
Men men....

Någon som kan rekommendera någon form av "jaga-rätt-i-person" lösning????
Har vi någon duktig spårare på WN?

Och....vill inte betala en förmögenhet för tjänsten...

Mvh
En mycket pissed of Mathias

digi 2010-11-04 14:26

InternetSweden, aka. Peter Forsman, brukar vara en hejare på att spåra all möjlig fuffens. Han kanske kan hjälpa dig om han har tid :)

Rob 2010-11-04 14:30

Lägger också min röst på Peter som har lyckats med det mesta kring spårning på internet. Frågan är dock om han har tid med detta då jag antar att han har fullt upp med iis.

Men skriver tillräckligt många om hans förmågor så kanske han blir lockad :-)

Dennis Holm 2010-11-04 14:41

börja med att kontakta din bank så de kan föra det vidare till den bank som fått pengarna.

Hur lång tid är det sedan du betalade?
och vad har du betalat för?
Till vilket land?

knullis 2010-11-04 14:49

jag säger enligt min erfarenhet att de är totalkört om det är någon i utlandet. men lycka till.
Du kan säkert spåra han via banken, alltså du vet väl vem du satt in pengar hos? men vad du ska göra åt det blir svårt. särskilt om han är utanför EU

Danski 2010-11-04 14:53

Och troligen är det en målvakt eller annan person som totalt skiter i om man blir spårad... tyvärr...

Hoppas för din skull att det inte är bedrägeri, har varit med om folk som försvunnit i flera månader och det visat sig ha en rimlig förklaring.

MAT 2010-11-04 16:01

Tack för alla svar...

Ett engelska företag, men vem som äger vad är oklart och förmodligen någon bastards som har offshore.

Men visst vore det trevligt att flyga dit och ge ett "förslag som är oemotståndligt"...

Den där Peter Forsman verkar vara en bra kille...

Lancelot 2010-11-05 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av MAT (Inlägg 20376603)
Tack för alla svar...

Ett engelska företag, men vem som äger vad är oklart och förmodligen någon bastards som har offshore.

Men visst vore det trevligt att flyga dit och ge ett "förslag som är oemotståndligt"...

Den där Peter Forsman verkar vara en bra kille...

Har pengarna gått till en engelsk bank? Vilken?
Vad heter företaget?

Du kan pma om du inte vill skriva det här.

Alto 2010-11-05 13:33

Varför inte posta all info du här så samtliga kan försöka bistå dig?

MAT 2010-11-05 15:23

Jag skickade ett ganska klart och tydligt brev i går, och fick av en konstigt anledning ett omgående svar...
- Sändningen avgår i morgon Fredag, du får det i början av nästa vecka!

Så om nu detta stämmer så vill jag av naturliga skäl inte hänga ut något företag.
MEN...om inte...så hänger jag ut företaget gladligen samt önskar hjälp av alla som kan tänka sig hjälpa.

Trevlig helg.
Mvh
Mathias


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson