WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Google Chrome. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31577)

Thir13teen 2008-09-02 01:18

Beta på Google's nya webbläsare är på g.

Officiella Google-bloggen
Mer att läsa här.

htiawe 2008-09-02 05:17

Jag tycker den verkar otroligt intressant med ett stundtals ganska annorlunda tänk där varje tab körs som en egen process för att hindra att hela browsern dör om en tab crashar samt en helt egenutvecklad javamotor. Jag kommer defintivt att prova den men som vanligt gå tillbaka till FF när jag saknar mina extensions.

gummianka 2008-09-02 05:20

Google satsar onekligen på "world wide domination"....och ingen reagerar...

pokerstjärna 2008-09-02 05:55

Citat:

Originally posted by gummianka@Sep 2 2008, 05:20
Google satsar onekligen på "world wide domination"....och ingen reagerar...
Spelar det någon roll?

gummianka 2008-09-02 06:36

Det vet vi väl inte än, jag tycker iaf det är oroväckande, inte minst redan nu att i princip alla diskussioner här (okej, väldigt hårddraget) handlar om att på ett eller annat sätt tillfredsställa Google för att överhuvudtaget synas.
Det är klart det spelar roll om Internet till slut blir Google, ett privat företag som har allt från annonser, innehåll, hosting, läsare, all information om alla användare...and so on and so forth...

WebboT 2008-09-02 06:58

Citat:

Originally posted by gummianka@Sep 1 2008, 22:20
Google satsar onekligen på "world wide domination"....och ingen reagerar...
Vid vilken "dominans-nivå" tycker du att företag ska bli tvingade att stoppa sin utveckling?

Hjalle 2008-09-02 07:04

För mig handlar det bara om vem som erbjuder bäst tjänster, och just nu så ligger google ganska bra till

digiArt 2008-09-02 07:05

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT
Citat:

Ursprungligen postat av gummianka
Google satsar onekligen på "world wide domination"....och ingen reagerar...

Vid vilken "dominans-nivå" tycker du att företag ska bli tvingade att stoppa sin utveckling?

Det där var ett enkelt sätt att ge sig in i debatten. Hur ska svaret bli? 87,3% marknadsandel? Vad säger det?

Conny Westh 2008-09-02 07:37

Citat:

Originally posted by gummianka@Sep 2 2008, 06:36
Det vet vi väl inte än, jag tycker iaf det är oroväckande, inte minst redan nu att i princip alla diskussioner här (okej, väldigt hårddraget) handlar om att på ett eller annat sätt tillfredsställa Google för att överhuvudtaget synas.
Det är klart det spelar roll om Internet till slut blir Google, ett privat företag som har allt från annonser, innehåll, hosting, läsare, all information om alla användare...and so on and so forth...

Google har upphört med hosting-tjänsten såg jag igår.....

gummianka 2008-09-02 07:50

Det finns ju redan konkurenslagstiftningar för att reglera sådant, men svaret är ju egentligen ganska enkelt. Dom lagarna ska träda in när man kan misstänka att dominansen kan utnyttjas otillbörligt eller på annat sätt skada människor. Vad tycker DU t.ex. om censuren av kinesiska Google som ju accepteras av Google.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson