WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Hur mycket tror vi att din domän är värd? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1070421)

Thomas 2020-08-27 01:37

Citat:

Ursprungligen postat av Alpha (Inlägg 20531688)
Verkar ha tappat i värde totalt ... Domännamn out Appar in

Jag tror mycket beror på att det är privatpersonen som äger domänerna och dessa inte förstår att GDPR gör att kunderna inte får tag på dom.

Jag säljer mina 2 letter likt innan för samma pris. Men älskar att bra domäner droppar.

autosvar 2020-08-31 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas (Inlägg 20531850)
Jag tror mycket beror på att det är privatpersonen som äger domänerna och dessa inte förstår att GDPR gör att kunderna inte får tag på dom.

Kanske troligare att privatpersonerna har felaktiga kontaktuppgifter eftersom de skulle kunna nås via Internetstiftelsens formulär?

Adam7979 2020-09-08 10:55

traningsprogram.com & .se

Micke_N 2020-09-14 09:18

Är på gång att sälja en av mina domäner "killar punkt se" skulle vara intressant och se vad ni andra tycker skulle vara ett rimligt pris för att släppa den.

Anders G 2020-09-15 09:47

Rolig tråd, har missat den helt, men nu läst ikapp den. Vet att det inte är så populärt med .nu, men vad tror ni om;

Bil.nu

samt

Golf.nu

Stort tack på förhand

/ Anders

JesperA 2020-09-19 19:27

Skulle utveckla en datingsida för några år sedan (lade ner den idén, finns för många redan), letade domäner som en galning, hittade inget bra, sen slog jag in "förälska punk se" & "foralska...." & till min förvåning var dom lediga så reggade dom

Fungerar till mer än datingsida, så ja, verkar inte som domäner är värda något nuförtiden så vad tror ni?

"Förälska" säger ju lite om vad hemsidan kanske kan innehålla, vissa andra datingsidor vet man ju bara om att det är en datingsida efter man besökt, till exempel "mötespl....", frågar man folk som inte känner till den sidan så gissar dom troligen att det är något åt "lunarstorm" hållet

Så, personligen tycker jag "förälska" passar bra för dating men kanske inte alla håller med om ;)

Så, vad tror ni? Går det hitta någon som är intresserad av att köpa tro? Vad skulle man sätta för pris isåfall?

SysXpl 2020-09-23 20:45

Är smslån.xyz något att ha? Värde?

Domainmasterz 2020-09-30 12:16

Vad tror ni att bo-lån.se är värt ?

En ganska så långvarig niche med större summor helt klart och mellan 10K – 100K sök i månaden exklusive long tail keywords

autosvar 2020-10-16 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Domainmasterz (Inlägg 20531997)
Vad tror ni att bo-lån.se är värt ?

En ganska så långvarig niche med större summor helt klart och mellan 10K – 100K sök i månaden exklusive long tail keywords

Jag tror att du ska skippa bindestrecket. För mig ser det, i just detta fall, ut som en särskrivning.

autosvar 2020-10-16 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av SysXpl (Inlägg 20531975)
Är smslån.xyz något att ha? Värde?

Jag tillhör inte målgruppen men spontant skulle JAG aldrig gå till en xyz-domän för att låna pengar. För att ändra mitt spontana motstånd skulle det krävas att domänen var extremt väl inarbetad och välkänd, kanske som en sidofirma till ett större företag, på samma sätt som hallon punkt se.

Med tanke på registreringsdatumet "Creation Date: 2020-10-04" tror jag dock att det kan ta sin lilla tid, detta förutsatt att du även har smslan punkt xyz.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson