WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   URL2domain.com - hittar domänerna åt dig (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040686)

digi 2010-02-26 11:08

URL2domain.com - hittar domänerna åt dig
 
Då var det dags att visa upp mitt senaste projekt då :)

Det hela är en remake på ett skruttigt gammalt ASP-script jag gjorde för nått år sedan.
Tjänsten är väldigt lik domainizer och domaintools@borsholm men den har några små skillnader. Den största är nog att du hela tiden ser vad som händer då sidan använder en hel del ajax :)

Testa gärna: www.url2domain.com

I dagsläget hämtas endast lediga .com-domäner men fler TLDs kommer så fort som möjligt.
Jag vet att många vill ha en liknande för .se men det ryktas att de infört en hammerblock på free.iis.se som begränsar till 30req/min.

Designen är kanske inget att hurra över men å andra sidan är det funktionaliteten som är det viktiga :)

Hoppas den kommer till nytta!

Trevlig helg!
Pelle

martinl 2010-02-26 13:29

Riktigt bra tjänst. Har suttit och lekt med den till och från nu på dagen och har hittat ett helt gäng bra domännamn.

digi 2010-02-26 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av rstvideo (Inlägg 20344148)
Riktigt bra tjänst. Har suttit och lekt med den till och från nu på dagen och har hittat ett helt gäng bra domännamn.

Kul att höra! :)

pontus 2010-02-26 15:07

Riktigt grym tjänst. Hittade så många domäner som jag inte viste att jag behövde. :) Stor risk för spontan registreringar... hehe

digi 2010-02-26 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av pontus (Inlägg 20344166)
Riktigt grym tjänst. Hittade så många domäner som jag inte viste att jag behövde. :) Stor risk för spontan registreringar... hehe

Hehe, ja det är det som är farliga ;) Har själv fått avstå från ett flertal domäner som var riktigt nice :)

youheardit 2010-02-26 15:13

mycket härlig tjänst! är lite avundsjuk då den är bättre/härligare och får bättre resultat än domainizer (trotts jag inte äger den längre)

Men enligt mitt tycke så gillar jag inte riktigt bakgrundsfärgen.. och listan där domänerna dyker upp i är lite jobbig att läsa av, blir en hel del domäner att läsa om man scannar aftonbladet.se...

sen en liten sak jag upptäkte var sid titeln.. det står ex: 146st - 42% och sidan är på engelska. men på engelska användare man väll inte "st" efter en siffra som förklarar antalet?? kan även ha fel! :)

Men lycka till! gillar din tjänst!

MvH! Philip Andersson!

digi 2010-02-26 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20344168)
mycket härlig tjänst! är lite avundsjuk då den är bättre/härligare och får bättre resultat än domainizer (trotts jag inte äger den längre)

Men enligt mitt tycke så gillar jag inte riktigt bakgrundsfärgen.. och listan där domänerna dyker upp i är lite jobbig att läsa av, blir en hel del domäner att läsa om man scannar aftonbladet.se...

sen en liten sak jag upptäkte var sid titeln.. det står ex: 146st - 42% och sidan är på engelska. men på engelska användare man väll inte "st" efter en siffra som förklarar antalet?? kan även ha fel! :)

Men lycka till! gillar din tjänst!

MvH! Philip Andersson!

Stort tack, uppskattas!

Bakgrundsfärgen är nog mest en smaksak + att jag inte tänkte så mkt på själva designen. Du får bara vänja dig ;)

Vad gäller listning av domäner så har jag ett nytt upplägg på gång, ska försöka få det på plats så fort som möjligt. Listningen idag är, som du säger, lite svåröverskådlig.

Har faktiskt ingen aning om vad man ska översätta "st" till, förslag mottages gärna! :)

Captain Thailand 2010-02-26 16:41

Hej,

Jag instämmer i hyllningskören. Mycket bra!

digi 2010-02-26 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20344179)
Hej,

Jag instämmer i hyllningskören. Mycket bra!


Tackar och bockar! :)

Marku 2010-02-26 18:07

Grymt bra tjänst! (längtar tills du fixat .se =D)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson