![]() |
Vi kommer under mitten på veckan flytta WN till en server i Sverige.
Ovanstående kan orsaka vissa driftproblem och vi kommer vara tvungna att stänga ner WN under en period. Detta för att det inte skall bli några inlägg som försvinner. Även om vi inte haft några direkt problem med ev1servers kommer vi flytta WN och en rad andra siter till sverige igen. Vi hoppas att det skall öka prestandan på WN. Thomas |
Får man fråga var allt detta kommer att flyttas till?
|
jx?
|
Citat:
|
På JX Referenskunder - Några av våra serverkunder... Webmasternetwork
|
Citat:
Vi kommer ta wn & tv.nu i steg 1 av att flytta QU's svenska siter till sverige igen. Thomas |
Beror flytten på att folk laddar upp bifogade filer på flera hundra meg?
Ser att man kan ladda upp filer på 512 meg här. Synd att filmer brukar ligga på 600-700 meg. ;) |
Citat:
// Mats |
Citat:
Som Mats skrev så är det lite svårt att förstå men flytten av servern kan jag nog själv garantera att det inte beror på bifogade filer. |
Citat:
Du kan bifoga en fil till detta meddelande. Max filstorlek (i bytes): 5120000000 Så har det nog alltid varit, har du nån bra film? Thomas |
Citat:
// Mats |
Citat:
Allvarligt hade det varit kul med lite instruktionsfilmer av det som tas upp här på forumet. Problemet är väl upphovsrättslagen som gör det lite jobbigt med tanke på att man ska fråga någon bakom varje banner, bild, ljud och text som tas med i filmen. |
Citat:
|
Citat:
// Mats |
Citat:
|
1:a inlägget på nya servern :)
// mats |
Ja, det känns lite snabbare faktiskt :)
|
Citat:
|
Riktigt bra det här! Man märker direkt av skillnader i hastigheten! Tumme upp!!! :)
|
Håller med! Har egentligen inte tänkt förut på att WN har varit segt, men nu, nu känns det som om WN låg på modem förut :D
|
Efter att ha varit kund där i snart ett år kan jag bara fylla i vad Marcus skrev.
"JX rokkar" och även jag är helnöjd kund till dom. Sen är det ju alltid skönt att ha "nån på hemmaplan" att hänga om WN börjar sega ;) // Mats |
Bling bling
Kul med ny serrrrver. |
Jag känner skillnad i hastigheten plus att man hoppas man nu slipper det här med slut på minne.
|
Sant, går tokfort!
|
lätt att det är mycket snabbare, har som någon sa inte tänkt på att den varit speciellt seg innan men nu är den väldigt snabb i alla fall
|
Fortfarande förvånad över att det kan gå snabbare.
Kommer ihåg förra sommaren då jag spenderade några månader i Grekland. Jag satt med modem och WN var till slut den enda sajten jag besökte dagligen på grund av hastigheten. Well done än en gång /C |
Med Rita påväg rakt mot den gamla servern (Houston) så var det nog smart att flytta idag..
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/4082...ita5_map416.gif |
Varför hostades stora sajter som tv.nu och wn.se i USA?
|
Sajten är sjukt snabb nu i alla fall.
|
Citat:
Det där var sjuk humor... sånt gillas :D |
Var är WN hostad nu??
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
There appears to be an error with the Webmaster Network database. You can try to refresh the page by clicking here, if this does not fix the error, you can contact the board administrator by clicking here Error Returned mySQL query error: SELECT m.id, m.name, m.email, m.hide_email, m.location, m.aim_name, m.icq_number, f.id as forum_id, f.read_perms, f.name as forum_name FROM ibf_members m LEFT JOIN ibf_moderators 'mod' ON((m.id=mod.member_id or (mod.is_group=1 and mod.group_id=m.mgroup))) LEFT JOIN ibf_forums f ON(f.id=mod.forum_id) mySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''mod' ON((m.id=mod.member_id or (mod.is_group=1 and mod.group_id mySQL error code: 1064 Date: Friday 23rd of September 2005 04:32:36 PM We apologise for any inconvenience |
Citat:
|
Citat:
|
Skillnaderna mellan gamla WN och nya WN-servern är rätt stora i versionerna bl.a apache och mysql vilket gjorde att vi fick ändra lite i koden för att den skulle snurra på.
Men jag lyckas inte återfinna vilken fil som återspeglar dedär raderna, så ni som får upp samma fel igen, ta ett screenshot och maila till [email protected] (där url är synlig) |
Citat:
Dela med dig av erfarenheter eller fråga om råd gällande tredje parts program för trafikgenering. 551 4 636 Sep 23 2005, 23:19 In: 2 sajter och ett konto för ... Av: Bengt Jag klickade på "2 sajter och ett konto" på WN's framsida. |
Jag har exakt samma problem med mitt forum, felet uppkommer när man klickar på "Våra modertorer" på förstasidan.
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ts&CODE=leaders. |
Ni har fixat det ser jag. Får man fråga hur?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson