WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Konstiga regler hos double (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9824)

hoxon 2005-09-13 08:03

Hej,

Jag har försökt få Double att förklara lite saker för mig.

När jag först tecknade avtal med Double så fick jag ett kontrakt per post där jag godkände att betala en summa pengar varje månad. Denna summa skulle täcka adm avgifter etc. Fine tänkte jag och drog igång programmet. Enl. Double så skulle inga avgifter tillkomma eftersom allt var inräknat i avgiften. Ganska hög avgift med tanke på kundservice och ganska basic system.

Eftersom vi driver en ganska stor sida och har behov för att köra kampanjer behövde vi en segmenterad prissättning för vissa av kampanjerna som drivs tillsammans med kunder. Detta påtalades för Double som inte kunde lösa problemet. Konstigt tyckte jag!

Jag föreslog att han lägger upp ett konto till åt oss och sedan bara debiterar kampanjen separat. Double tyckte det lät som en bra idé och drog snabbt igång kontot.

Vi satte igång och blåste ganska snabbt iväg en summa pengar under kampanjen. Nu har vi fått första fakturan och Double har lagt på 33% med motiveringen att vi ingått ett nytt avtal och att han måste betala sociala avgifter till sina kunder?

Detta står tydligen på en sida som godkänns en gång när man loggar in på kontot första gången.

Vidare så finns det rapporter i programmet där Double skriver ut kostnaderna för kampanjen. Här skrivs inget om de 33% med motiveringen "Kostnader sidan visar provisionskostnaden, inte vad fakturan kommer att ligga på"

vad har jag för nytta av att veta provisionskostnaden? Det är just kostnaden jag är ute efter!!!

Detta känns helt oseriöst och nu undrar jag ifall det är fler som råkat ut för detta?

Jag överväger starkt att sluta med Double eftersom det bara tar tid och skapar problem. Dessutom är det bara skräptrafik jag får från stället. Jag hade en CTR på 0.15% under augusti månad. Det ger en kostnad på ca 100 kronor per ny medlem på sajten?!

robertsson 2005-09-13 08:31

Double har sveriges skummaste och mest komplicerade prissätting.
Det har skrivits spaltkilometer om detta på wn.se
Det sjuka är att 33% läggs på alla, men om affiliaten är företagskund ska inga sociala avgifter betalas. För bara drygt en vecka gick double ut här på WN.se och sa att denna differnetierade prissättning är borta men tydligen är det inte så.

Jag är beredd att avsluta mitt affiliate program hos double om fler gör det så det blir nån märkbar effekt.

hyperfly 2005-09-13 09:28

Jag har precis sagt upp mitt program. Vet inte när det träder i kraft dock. Tröttnade på de höga kostnaderna för det lilla man fick.
Får vara nog, vill inte stödja det längre helt enkelt. Tyvärr är det en bra idé om nått annat företag drar igångdet och satsar lite mer på lösningarna. T.ex. har jag flera sajter och hade velat byta att göra reklam för en annan sajt då och då, men det går inte på Double.
Vet att Starmobile eller om det var Tvsidan som jag också sade upp.
Så visst blir det effekt nu robertsson.

double 2005-09-13 11:35

hoxon:

Skicka ett mail till oss så ändrar jag så att ditt nya avtal ser precis likadant ut som ditt gamla, jag skickar även en ny faktura.
Så har vi rätt ut problemet.

Tack för feedbacken om "kostnader sidan". Ska ta upp det.

robertsson:

månadsavgift + provison + transaktionsavgift, inte så svårt?

Vissa har kvar sina gamla avtal, inte så lätt att ändra när dom redan är nöjda med avtalen (som exemplet ovan). Det jag gick ut och sa här på wn var att alla Nya program går enligt den nya modellen där man betalar transaktionsavgift på all provision. Hur kan det vara konstigt när våra konkurrenter kör på exakt samma vis?

hoxon 2005-09-13 12:20

Jag måste ta en paus från Double tills dess att avtal, sajt och allt annat är i sin ordning. Svårt att planera mediahantering.

Bra att du håller dig till ett avtal med oss. Det underlättar helt klart :)

Lycka till med double och ev. kommer vi tillbaka som kunder när systemet utvecklas lite mer.

Just nu är double lite för mycket strul för oss.

Jonas 2005-09-13 12:43

Citat:

Originally posted by double@Sep 13 2005, 11:35
Skicka ett mail till oss så ändrar jag så att ditt nya avtal ser precis likadant ut som ditt gamla, jag skickar även en ny faktura.

Vill du inte ha negativ publicitet? Är det inte lättare att ordna SAMMA avtal alla.

Det verkar ju som att så fort någon kommer med något negativt så är du där snabbt och fixar problemet åt just denna personen. Men inte åt alla andra.

double 2005-09-13 13:42

Problemet är att alla inte vill gå över till det nya avtalet och ofta där som alla problem uppstår. Det allra enklaste är om man kontaktar oss direkt istället för att gå via wn så blir det lättare för oss att få ordning på allt.

Jocke 2005-09-13 13:54

tycker alla kan förhandla fram unika avtal.. så många annonsörer fins/har ni inte!

robertsson 2005-09-13 14:35

Double:

1) Du sätter priserna som du vill, men 33% provision är mer än TD och då levererar TD en klart bättre tjänst med säkert 20-30-40 gånger fler affilliates och bättre affiliates.

2) Om du påstår att du har jämnat ut systemet så undrar jag:
Privatperson Kalle blir affiliate hos Double, han tjänar ihop 1000 kr, hur mycket kommer Kalle få ut i provision?
Företagare Nisse blir oxå affiliate hos Double, han tjänar oxå ihop 1000 kr, hur mycket kommer Nisse få ut i provision?
(För enkelhetens skull kan vi säga att skatten är 30%)

double 2005-09-13 15:06

Citat:

2) Om du påstår att du har jämnat ut systemet så undrar jag:
Detta har diskutterats innan och den biten har vi inga planer på att ändra. Om jag fårstått dig rätt så vill du att vi totalt ska ta ca 50% från privatpersoner av den provision de tjänar. Det enligt oss är samma sak som att din riktiga arbetsgibare skulle ta 50% av din lön bara för att jämna ut det med företagen... kan säga att MÅNGA inte vill ha det så.

robertsson 2005-09-13 15:18

Citat:

Originally posted by double@Sep 13 2005, 16:06
Detta har diskutterats innan och den biten har vi inga planer på att ändra. Om jag fårstått dig rätt så vill du att vi totalt ska ta ca 50% från privatpersoner av den provision de tjänar. Det enligt oss är samma sak som att din riktiga arbetsgibare skulle ta 50% av din lön bara för att jämna ut det med företagen... kan säga att MÅNGA inte vill ha det så.

För dom som inte förstår svaret från Double kan jag förklara:

Privatperson Kalle får ut ca 700 kr.
Företagare Nisse får ut 1000 kr som han ska skatta och betala arbetsgivaravgift på vilket innebär att det blir ca 500 kr i fickan.

Företagare får alltså mindre provision på double.se än privatpersoner...
Och anledningen till detta är inte olika skatter för privatpersoner/företagare utan olika provisoner för olika kunder.,

Ikväll lägger jag upp en nytt konto och skriver det på tjejen så får vi ut mer pengar :)

double 2005-09-13 15:39

robertsson, uträkningen var rätt men...

1000 kr ska betalas ut:

Privatperson Kalle får ut ca 700 kr (alltså minus skattesatsen för privatpersoner)

Företagare Nisse får ut 1000 kr (+ moms = 1250 kr)
Sedan betalar Nisse sina moms + skatt i efterskått. Företag skattar tyvärr mer än privatpersoner, det är dock inget Double har att göra med.

Alltså, alla affiliates får samma provision oavsätt privat/företag, sedan är skattesatserna olika. Med andra ord om Kalle förmedlar en affiliate till Double så får han 50 kr, exakt samma summa får Nisse. Anledningen till att skatt dras från privatpersoner direkt är för att privatpersoner själva inte ska betala in detta.

robertsson 2005-09-13 16:03

Nej, skattesattserna är i stortsett samma... det som skilljer är namnet, företageren får betala egenavgift medans det kallas arbetsgivaravgift för privatpersoner.

Bengt 2005-09-13 20:07

Citat:

Originally posted by double@Sep 13 2005, 15:39
robertsson, uträkningen var rätt men...

1000 kr ska betalas ut:

Privatperson Kalle får ut ca 700 kr (alltså minus skattesatsen för privatpersoner)

Företagare Nisse får ut 1000 kr (+ moms = 1250 kr)
Sedan betalar Nisse sina moms + skatt i efterskått. Företag skattar tyvärr mer än privatpersoner, det är dock inget Double har att göra med.

Alltså, alla affiliates får samma provision oavsätt privat/företag, sedan är skattesatserna olika. Med andra ord om Kalle förmedlar en affiliate till Double så får han 50 kr, exakt samma summa får Nisse. Anledningen till att skatt dras från privatpersoner direkt är för att privatpersoner själva inte ska betala in detta.

Usch, man blir trött på att ni envisas att räkna på skatter och sociala avgifter på eget sätt när ni faktiskt inte förstår er på hur det ska räknas. Detta är ju inte precis första gången flera av oss talar om för er att ni räknar fel.
Min uppmaning är, som samtliga gånger tidigare, hör med Skatteverket och gör som de säger, då blir det bra.

1. Moms har ingenting alls med saken att göra. Moms är i huvudsak en hantering av statens pengar man som företagare gör för statens räkning. Vi företagare ska ha moms pålagt på provisionen som vi sedan ska redovisa till staten, och skicka in till staten om vi inte kvittar mot moms vi har rätt att få tillbaka av dem.

2. Alla ska betala de sociala avgifterna. Vi företagare ska göra det själva, för privatpersoner måste ni göra det.

3. Den preliminära skatten ska vi företagare betala in själva till Skatteverket, för en privatperson måste ni dra av den preliminära skatten och skicka in den till Skatteverket.

4. För oss med enskild firma är skattesatserna och avgiftstorleken exakt de samma som för privatpersoner. Det ser lite olika ut p.g.a av punkterna 2 och 3 ovan bara.

M.a.o robertsson har rätt.

/Bengt

double 2005-09-13 21:38

Bengt, jag är inte här för att berätta för er hur skatt ska räknas fram. Jag vill bara berätta hur mycket som LÄMNAR DOUBLE eftersom vissa envisas med att fråga 100 ggr. Alltså 700kr privat, 1250 kr företag av 1000 kr. Sedan angår det inte mig hur mycket du som företagare betalar i skatt, det är upp till var och en.

Förstår inte riktigt varför du vill smutskasta Double hela tiden genom att säga att vi inte kan räkna å dylikt.

Visst Double skiljer sig från Tradedoubler på många vis vilket är bra enligt oss. Vi tänker inte sitta här och kopiera deras modeller bara för att ett fåtal här på wn tycker att Tradedoubler is the only way to do it.

(Detta är långt utanför min arbetstid, men jag blir så förbannad på vissas inlägg ibland att jag ändå är här och skriver... Som jag sagt tidigare, all feedback är varmt välkommen, så länge det är feedback)

Max 2005-09-13 22:46

Detta har som sagt diskuterats i tidigare trådar.

Robertsson har rätt i sina uträkningar och jag håller med om att jag tycker Double's system är konstigt., TD låter istället affiliaten bestämma om han
1) vill vara affiliate som privatperson, man får då lite mindre pengar eftersom td betalar soc
2) vill vara affiliate som företag, man får då lite mer pengar eftersom td inte behöver betala soc utan man själv får göra det om man sedan väljer att ta ut pengarna som lön

Som det är hos Double tjänar ju Double mer på privatpersoner som affiliates än på företag. Det som känns lite skevt är ju inte att Double tar ut provision utan att den motiveras med "soc-frågan".

Trots att det enligt min mening vore bättre om det fungerade på samma sätt hos Double som hos TD så tycker jag ändå att det varit tydligt vad som gäller när jag signade upp för Double, dvs "vi lägger på x% i transaktionsavgift" så där har jag inget att klaga på.

Bengt 2005-09-13 23:12

Citat:

Originally posted by double@Sep 13 2005, 21:38
Bengt, jag är inte här för att berätta för er hur skatt ska räknas fram. Jag vill bara berätta hur mycket som LÄMNAR DOUBLE eftersom vissa envisas med att fråga 100 ggr. Alltså 700kr privat, 1250 kr företag av 1000 kr. Sedan angår det inte mig hur mycket du som företagare betalar i skatt, det är upp till var och en.

Förstår inte riktigt varför du vill smutskasta Double hela tiden genom att säga att vi inte kan räkna å dylikt.

Någon smutskastning är det inte frågan om. Du kunde själv välja att låta bli att skriva dina räkneexempel ännu en gång. Det råkar vara så att du faktiskt räknar fel när det gäller de sociala avgifterna tilll Skatteverket. Sedan börjar du med att blanda in momsen i detta istället för att hålla dig till det väsentliga. Du bryr dig ju inte om att ta de försök till att hjälpa dig med beräkningarna på allvar heller, utan påstår att det är alla vi andra som räknar fel. Sluta med det, så slipper du få mothugg, om du är känslig.

/Bengt

double 2005-09-14 08:27

Om du ens har läst mitt inlägg så hade du sett att jag håller med robertsson att hans uträkning var rätt. Sedan gick jag ett steg till och ville berätta att man som privatperson kommer att få 700 kr insatt på sitt konto och som företag 1250 kr insatt på sitt konto av Double (om det gäller 1000 kr i provision, allt detta står dessutom väldigt tydligt i våra villkor).

Jag har alltså inte gjort något sk uträkning... det enda jag sa fel på var "skattesatserna", där jag skulle sagt "skatt och avgifter" vilket robertsson ändå rättade mig på.

Jag vet inte hur dessa inlägg tolkas av er läsare men jag garanterar att Double inte blåser folk på pengar (om någon skulle tro det). Allt står dessutom i våra villkor.

robertsson 2005-09-14 08:58

Ingen har påstått att du blåser folk på pengar och ingen smutskastar double, jag försöker bara föra fram det faktum att privatpersoner och företag får olika provision. Och på den punkten är vi alla 3 överens; jag, bengt och double. Frågan som jag skulle vilja ha svar på är VARFÖR det är olika provision och svaret är INTE som double påstår olika skatter, för skatterna är lika dom bara heter olika.

PS. Det intressanta är inte hur mycket man får insatt på kontot utan hur mycket får i plånboken.

naredi 2005-09-14 12:31

Så här ser "min" uträkning ut räknat på 100 kr lead.
Double får in 100 kr för lead + 33 kr i transaktionsavgift +33,25 i moms från annonsören. = 166,25 kr

Utbealning privatperson
Double betalar 70 kr till affiliaten + 30 till skatteverket i preliminär skatt + 33 kr till skatteverket i arbetsgivaravgifter. = 133 kr Utöver detta kommer Double i ett senare skede att betala 33.25 kr i moms till skatteverket.
Totalt utbetalt från double: 166,25 kr.

Utbealning företag
Double betalar 100 kr till affiliaten + 25 kr moms till affiliaten. = 125 kr.
Totalt utbetalt från Double: 125 kr.
I detta fall gör Double en vinst på 33 kr och för den betalar de även in 8,25 kr i moms till skatteverket.
Totalt efter vinst: 166.25 kr

Det var dagens matte :)

Predrag 2005-09-15 13:08

Men om ni inte gillar doubles regler va inte med där då?? det är ingen som tvingar er.
Och jag förstår inte poängen att jämföra double med tradedoubler? det är 2 olika företag, punkt slut.

Jag tror detta bara är ännu ett exempel på den svenska avundsjukan...
Ni är avundsjuka för att ni själva inte startade ett eget affiliate företag.

robertsson 2005-09-15 13:14

Haha... Svenska avundsjukan... Vissa inlägg är bra roliga :)

Jag är inte det minsta avundsjuk, jag bara undrar varför krångla till det.
Tyvärr finns det inte många bra och billiga affiliate nätverk i Sverige idag.
Hade jag varit avundsjuk hade jag startat ett bättre nätverk själv.
Bara hoppas på att CJ öppnar i Sverige snart så får TD ordentlig konkurrens.

naredi 2005-09-15 13:42

Jag klagar inte på priset. Double lönar sig mycket bra för mig och därför fortsätter jag att annonsera.

Jag ville bara förmedla ett räkneexempel på hur pengarna går runt i företaget.

robertsson 2005-09-20 10:48

En annan fråga som jag skulle vilja få svar på från Double är affiliate #215, metricsdirect.com.

Det är ett amerikanskt företag som levererar skräp/exit/popup trafik som dom fått genom att skicka spam/spyware/virus och zoombiedatorer.

Dessutom saknar besökare från denna affiliate ref-tag.

Jag spärrade denna affiliate ganska omgående när jag blev annonsör och efter ett tag var företagetc godkänt igen och levererade 100-tals utlänska besökare på bara några minuter.

Trots mina upprepade påpekanden är dom fortfarande godkända som affiliates, kanske är det så att double får provision på den intjänade skräp/click trafiken?

När jag frågat double har jag fått till svar "Affiliate 215 är ett amerikanskt företag (MetricsDirect) som vi har ett väldigt bra samarbete med än så länge. Jag är inte hundra på hur deras verksamhet fungerar till 100% men vad jag förstod sist vi talades vid så kör det någon form av keyword program som ger relevanta länkar till deras besökare (som också är svenskar). Dom presterar helt klart bra när det gäller Leads och Sales och har ett fåtal Click program som de dessutom deltar i. Har svårt att tro att de skulle fuska."

Väldigt bra samarbete men double vet inte vad deras verksamhet går ut :) roligt, skulle nästan kunna tolka det som att det bra samarbetet går ut på att double får stora checkar på det som metricsdirect lurat av doubles svenska annonsörer.

En sökning på MetricsDirect visar ganska fort i vilka sammanhang företaget förekommer (t.ex. SPAM, spyware).

En annan intressant sak är att dessa egypiska, amerikanska, australesiska, tawanesiska besökare påstås leverera lead och avslut (mindre än 1% var svenskar av den trafiken jag fick). Hos vem då om man får fråga?

Varför godkänner double att ett amerikanskt företag med okänd verksamhet levererar utlänsk trafik till svenska click-program?
Varför godkänner double click från affiliates där ref-tag saknas?
Varför blir denna affilite godkänd hos annonsörer trots att annonsörer spärrat denna affiliate?
Vem administrerar detta amerikanska företagets konto hos double?
Hur mycket har de svenska kunderna blivit blåsta på från detta företag?

mellow 2005-09-20 11:12

Jag har också svårt att se varifrån metricsdirects trafik kommer från, de levererar inte mycket klick men genererar sales. Min statistik från just metricsdirect är 177 klick och 2 sales, inte så pjåkigt.

robertsson 2005-09-20 11:25

Jag fick 177 click/10 min mitt i natten, men då erbjuder jag ett click-program.

"någon form av keyword program som ger relevanta länkar till deras besökare"

Om mellow har fått 2 avslut så kan det betyda att detta stämmer, men frågan består vem som administrerar detta i sverige så trafiken blir relevant?

Kan det vara så att annonsörer som erbjuder lead/avslut får relevant trafik och click-annonsörer får spräptrafik?

Många frågetecken men få svar...

Jon A 2005-09-20 13:26

Citat:

Originally posted by robertsson@Sep 15 2005, 13:14
Är det nåt som är på gång tro eller hoppas du bara?

robertsson 2005-09-20 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jon A
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson

Är det nåt som är på gång tro eller hoppas du bara?

Det finns planer, men inga beslut :)

Gustav 2005-09-20 22:56

Metricsdirects har genererat ett sale för oss också. Jag vet inte riktigt hur sånt här funkar, men kan det vara skadligt om de spammar runt vår webshop på nätet? Länken de använder är ju en affiliate-double länk. Men kan det ändå falla tillbaks på oss så att google bannar oss eller liknande?

Dum fråga det här kanske... men jag vill inte ta några risker. Visste inte ens att metricsdirects var ett sånt företag...

mellow 2005-09-20 23:54

Skulle inte tro att det är någon fara, inte angående Google iaf.
Det verkar som det är väldigt riktad trafik de skickar som är kopplad till t.ex. sökningar eller liknande. Det är dock konstigt att de skickat skum trafik till robertsson, inte roligt när man betalar per klick och besökarna inte är från sverige ens. Jag betalar både per klick (dock ganska låg summa) och procent på avslut och får inte mycket trafik från metricsdirect, bara dedär ~ 170 st på flera månader.

hoxon 2005-10-17 09:23

Citat:

Originally posted by double@Sep 13 2005, 11:35
hoxon:

robertsson:

månadsavgift + provison + transaktionsavgift, inte så svårt?

Vissa har kvar sina gamla avtal, inte så lätt att ändra när dom redan är nöjda med avtalen (som exemplet ovan). Det jag gick ut och sa här på wn var att alla Nya program går enligt den nya modellen där man betalar transaktionsavgift på all provision. Hur kan det vara konstigt när våra konkurrenter kör på exakt samma vis?

Vilket skämt,

Sitter och går igenom månadens räkningar. Double har skickat ut nya fakturor. Nu är skillnaden att han har lagt 33% på alla fakturor plus skickat en faktura till inkasso. Jag har försökt nå Dejan via telefon men det är ingen som svarar.

Detta bolag borde sättas upp på en mycket svart lista över konstiga oseriösa bolag.

Jag rekommenderar alla som har affärer med Double att tänka om. Grabben ljuger så han tror sig själv!

double 2005-10-17 12:34

Mikkel,

Det är helt uppetnart att du har svårt för avtal. Jag har precis försökt ringa dig men din fax maskin sätts på hela tiden...

Det är helt uppenbart att du vill slippa betala dina sista fakturor nu när du har avslutat dina program. Att försöka smutskasta publikt dessutom för att uppnå detta visar bara var du står. Vad tror du affiliates har att säga om detta när de inte får utlovad provision?

Jag har skickat mail till dig för att försöka få ordning på detta.

dee 2005-10-17 13:23

jag har inte fått provision för augusti från student.se, står att fakturan inte blivit betalad när man skapar en rapport..... inte så konstigt om den hamnar hos inkasso då kanske :P

hoxon 2005-10-17 14:29

Citat:

Originally posted by double@Oct 17 2005, 12:34
Mikkel,

Det är helt uppetnart att du har svårt för avtal. Jag har precis försökt ringa dig men din fax maskin sätts på hela tiden...

Det är helt uppenbart att du vill slippa betala dina sista fakturor nu när du har avslutat dina program. Att försöka smutskasta publikt dessutom för att uppnå detta visar bara var du står. Vad tror du affiliates har att säga om detta när de inte får utlovad provision?

Jag har skickat mail till dig för att försöka få ordning på detta.

Jag tror det uppstått en viss begreppsförvirring...

Arbetsgivaravgift är tydligen samma som transaktionsavgift. Dock är det så att arbetsgivaravgift läggs på alla fakturor. Det är alltså 33% på allt...

Angående fakturan som förföll tidigare betalas den ASAP eftersom det blivit en miss från vår sida. Vi bromsade alla fakturor tills dess att vi visste vad det är vi betalade för. Du skulle skicka nya fakturor med korrekt benämning för att överenstämma med kontraktet

Orkar inte tjafsa om småpengar... men förstår att i kontraktet som vi tecknade så står det arbetsgivaravgift till privatpersoner. Medam du numera tar 33% på alla transaktioner.

Dina fakturor liknar alltså inte kontraktet som vi tecknade. Du tycker det är korrekt, vi tycker inte det är korrekt. Vi kommer betala men det känns lite konstigt.

EDIT: Vi beklagar att det dröjt lite med betalningarna. Jag har skickat OK till Ekonomi att betala fakturorna sedan tidigare. Som sagt betalningen är på väg.

double 2005-10-17 15:04

Stämmer bra de, vi bytte namn på "arbetagivaravgift" till "transaktionsavgift" i mitten på året. Det är här vi missförstog varandra.

Citat:

Dina fakturor liknar alltså inte kontraktet som vi tecknade. Du tycker det är korrekt, vi tycker inte det är korrekt. Vi kommer betala men det känns lite konstigt.
Efter vårt samtal så verkar allt ha ordnat upp sig nu och allt är som det ska. Skönt att vi klarat upp detta nu.

Som sagt, skulle det vara något så är det enklast om folk i fortsättningen hör av sig direkt till oss så kan vi lösa problemer tillsammas istället för att posta här.

hoxon 2005-10-17 17:41

Citat:

Originally posted by double@Oct 17 2005, 15:04
Stämmer bra de, vi bytte namn på "arbetagivaravgift" till "transaktionsavgift" i mitten på året. Det är här vi missförstog varandra.

Citat:

Efter vårt samtal så verkar allt ha ordnat upp sig nu och allt är som det ska. Skönt att vi klarat upp detta nu.

Som sagt, skulle det vara något så är det enklast om folk i fortsättningen hör av sig direkt till oss så kan vi lösa problemer tillsammas istället för att posta här.

Juppz, blev lite förvirrad kring de olika begreppen... men som sagt är det löst!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson