![]() |
Hej!
Uppmaning till alla andra som vill köpa ett engelskt bolag! Vi gjorde detta från ABdirekt. Nu är jag 7000:- fattigare och har bara fått brödsmulor av det xxx på ABDirekt utlovar. Man är riktigt förbannad då xxx på ABdirekt inte heller besvarar e-post, vilket visar lite på hur han bedriver sin verksamhet. 28/6 kommer ett mail att de registrerat pengarna på sitt konto. drygt 7000:- - Jag skickar en del mail "Vad är mitt bolag?" 13 Juli kommer ett mail att allt är registrerat i England. - 26 Juli inga handlingar från ABDirekt - mailar och frågar var de är. - 3 Augusti inga handlingar från ABDirekt - mailar och frågar var de är. 4 Augusti kommer ett mail från ABDirekt att deras revisor har semester. 4 Augusti kommer ett mail att bolaget kommer kosta 2000:- YTTERLIGARE!! Något som ABDIREKT fortfarande inte anger på sin hemsida! - Mailar åter till ABDIREKT att "Vad är detta och varför ingen info tidigare?" (4 Augusti) - Mailar åter till ABDIREKT att "Vad är detta och varför ingen info tidigare?" (9 Augusti) 11 Augusti återkommer xxx xxxxxxx (ABDirekt) att revisorn är den som försenat allt (Vilket är ABDirekts revisor) men xxx anger att det inte är ABDirekts problem! Deras status är att de har levererat allt. - Jag Mailar xxx att ni har inte levererat något! Vi köpte enligt avtal Aktiebolag i England Svensk filial Svensk revisor Engelsk adress Av det saknas Svensk filial! (Svenskt AB) Mailar åter xxx flertal gånger under Augusti samt September - INGET svar... Så nu 10 September.. Då är man 7000:- fattigare :angry: :angry: Men har pratat med jurist som kommande vecka kommer vidta åtgärder då ABDirekt inte svarar. OM ABdirekt ordnar upp detta kommer jag att meddela det i denna tråd.. TILLS DESS SÅ SE UPP!! GÖR INTE SAMMA MISSTAG SOM JAG GJORDE! |
Får hoppas att de läser den här tråden, eftersom de då förmodligen återbetalar pengarna till dig. Tills vidare så ska jag i alla fall följa dina rekommendationer.
|
Ja, skulle som vanligt vara intressant med deras kommentarer också...
|
Hehe, fint att bannern under tråden går just till AB Direkt ;)
Nä, men helt seriöst - tack för varningen! |
Jag har egentligen aldrig förstått varför man skulle vilja ha ett AB i England. Är det bara för att komma ifrån Svenska skatter är man väl ute på olagligheter, och då får man väl tåla att man blir lurad också.
Kan någon förklara varför och hur man kan hålla sig på den lagliga sidan. |
Det är ett billigt sätt att få en företagsform med mycket begränsat personligt ansvar.
Inget olagligt eller fel i sig, men det missbrukas givetvis en hel del. Man kan ju även ifrågasätta hur kreditgivare ställer sig till ett 1-punds-bolag. |
Sen slipper man kanske en del svenska lagar, jämför t ex TV3 och liknande "utländska" kanaler.
|
Måste man inte bosätta sig i England då. Man kan väl inte driva verksamheten från Sverige?
|
Jag tänkte också starta bolag via AB direkt men efter ett samtal med dom insåg jag att de inte kan ge mig fullt ansvar efter att bolaget är registrerat vilket fick mig att tveka. Post etc kommer att först gå via Ab direkt som sedan vidarebefogas till mig i sverige... de va också något mer med revisorn de skulle göra (bokslut om jag inte minns fel...). Allt sådant vill jag göra själv..! Tänk om AB direkt av någon anledning lägger ner verksamheten... vem ska då skicka mig post å dylikt??
|
Skönt med deras reklam längst ner :)
|
Citat:
|
En filial till vad. Måste man alltså först ha ett svenskt AB. Jag förstår inte riktigt vitsen med detta.
Kan man på något sätt utnyttja möjligheten att England har lägre moms och skatt? |
Filialen behöver inte skjuta in 100 000 kr som det krävs för ett vanligt aktiebolag.. Kostar typ 2000 eller nåt att regga en filial tror jag.
Man ska skatta och betala moms för verksamheten i Sverige även om man har ett engelskt företag med filial här. Dock kanske det går att komma undan med lägre skatt på utländska affärer om man har ett engelskt företag, det vet jag inte. |
Hej alla!
Då jag har fått många förfrågningar vad som har hänt efter jag skrev inlägget så är svaret - INGENTING! Jag har försökt att kontakta ABDIREKT me Telefon, Email o.s.v men ingen återkommer.. Ända som har hänt är att om man söker på ABDIREKT på Google så kommer denna diskussion med.. Vad exakt är det jag är sur på? ........................ ABDIREKTs LÖGNER! Vad sägs om detta första e-mail.. Hej! Självklart hjälper vi gärna till att etablera ett svenskt-engelskt bolag!! Tidsaspekten på detta är ca 1-3 dagar för att registrera den engelska delen, sedan ett par dagar för att beställa nödvändiga dokument från england. Därefter tar det ca 2 veckor att registrera filialen. Kostnad 3650:- om du har en engelsk adress sedan tidigare samt ordnar någon som sitter sekreterare 5678:- om du ordnar någon som sitter sekreterare. 11684:- om du låter oss ta hand om sekreterskapet samt de engelska myndigheterna. Mvh xxx xxxxxxx Sale- AB Direkt Resultatet kan ni läsa i inlägg #1... Så fortfarande VARNING för ABDIREKT!! |
Det kanske är något med engelska bolag som gör att folk vill blåsa en. Jag var med i en konstellation för ett tag sedan där ett engelskt bolag bildades och jag skulle få 20% av aktierna. Dessa aktier såg vi aldrig ens röken av. Det var dock inte via AB Direkt.
|
Citat:
Hoppas att det löser sig och som sagt, intressant att få löpande uppdatering om ärendet. Lycka till! |
En stor fördel med bolag i england är att det är lättare att jobba med poker-företagen. Det är en stor marknad.
|
Vi från AB Direkts sida beklagar det inträffande i detta ärende. Vi vill från vår sida att bompaholm redigerar sina inlägg och tar bort namnet på vår medarbetare då detta är ett brott mot PUL allternativt datalagen då han har publicerat namnet på en enskilld medarbetare och delar av medelanden, - se § 3 i persinuppgiftslagen. "All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet." eller § 2 datalagen.
Vi vill givetvis föra en dialog, men inte att enskillda personer kommer till skada. Den summa pengar som bomoaholm motsätter sig mot och anser sig att vi ska ersätta, framgår på vår hemsida. se http://www.abdirekt.com/paket.php från där beställningen är gjord. |
AB Direkt:
Nu blev ju erat rykte bra mycket bättre... Att polisanmäla sina kunder för ett litet misstag är ju verkligen hur man löser problem. |
Citat:
|
Nu vet vi iaf vart vi INTE skall vända oss när vi i framtiden kommer behöva hjälp med att starta företag i England.
|
Grattis AB Direkt! Ni vinner nog pris för smidigaste företag i Sverige.
Vi var, tills detta, riktigt intresserade av bolag i england men nu blir det via advokat istället. Kostar några tusenlappar till men de är iallafall seriösa. |
En fråga riktad till AB Direkt: Har ni anmält en anmälan? LOL!
|
Men shit vilket skit företag...
|
Jag har beställt ett bolag genom dem! Tyckte inte att jag hade några problem med mitt ärende, visst 2000.- extra men vad var det att bråka om bompaholm... Det framgår ju på deras hemsida. Jag har ju i alla fall ett bolag, det måste ju gå att lösa? Sedan vad jag kan utläsa i dina inlägg är du iriterad över att det dragit ut på tiden, men du valde att registrera ditt bolag mitt i sommaren.... vad hade du förväntat dig?
|
Citat:
(och nu blev det ändrat) :ph34r: |
Woho. detta kommer bli underhållande :)
|
Visst, jag etablerar bolag...men inte engelska bolag.... Jag håller på att starta upp ett bolag som säljer offshorebolag. inte innom deras område. Visst jag hade kunnat startat ett svenskt AB direkt, men jag har inte de pengarna... och inte heller kundskapen om Ltd varianten heller
|
Citat:
*woho, med detta inlägg blev jag nu medlem också, lyckan ler mot mig* |
När får vi veta om ip-adresserna matchar?
Någon som ser liknande tendenser med en annan tråd i våras som handlade om SEO-företag? :D |
Citat:
|
Det borde finnas en speciell kategori för de här trådarna på WN, nåt i stil med "WN - EXPOSED AND NAKED - THE ULTIMATE TRUTH".
Jag kan tänka mig att det på sikt kan bli ett tv-program i stil med Plus fast Jerker(Umeås stolthet heter Sverker! /Jens Red.) utbytt mot Mats i Jenna-tröja och som drag'n'droppar webbsidor till papperskorgen på skrivbordet. |
Citat:
|
AB Direkt har visat sig vara riktiga pajaser.
Hoppas bara vår vän Google snappar upp den här tråden. |
Citat:
|
Dessa trådar blir bara mer och mer underhållande för varje gång någon försöker glorifiera sig själva :)
Undra vad dom ska skylla på denna gång, sist var det väl någon som blev hackad? :) (annan tråd, annat ärende) |
2 bifogad(e) fil(er)
Som moderator fick jag ett mejl tidigare idag om en anmäld tråd.
En bild säger mer än 100 ord. (Jag har modifierat bilden med 3 röda rutor för att göra saker och ting tydliga.) // Mats |
Citat:
Edit: Deras postadress är om jag inte är helt ute och cyklar studentbostäder, var ett tag sedan jag bodde i östersund och saker kan ha förändrats, men ändå :P |
Mycket bra exempel hur man ska göra för att gå närmare en konkurs.
|
hehe... det komiska med trådar som dessa är att se hur folk bara njuter när någon far illa... lol. Kanske dags att döpa om WN till "WN Exposed" :lol:
visst, ab direkt kunde säkert säga något annat för att få er att förstå sittuationen bättre men aja... sagt är sagt... ja ska inte heller starta företag via dom, min anledning är att jag inte vill att någon annan ska sköta min post, bokslut å dylikt, vill ha egen kontroll. För att återgå till ämnet, någon nämnde att de startat bolag i england via en advokat?? Hur går det till? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson