![]() |
Kanske kan vara värt att titta på.
Plus i kväll kl. 21.00 i "tvåan" Är väl ett hett ämne för oss som håller på med nätköp tycker jag..... Enjoy! /Jonas |
Citat:
|
ja ja, kan ju inte hålla reda på dessa kanaler...
kl. 21.00 på "ettan" var det ja... :-) Tack för att du är uppmärksam wiseguy! /Jonas |
Tack för tipset i alla fall..
|
Blåst på 23000:- och pojkvännen som söker jobb (f y f a n).
Av ren nyfikenhet så kollade jag på flashback om det nämdes något om schenker i cardingavdelningen men hittade inget (nu i alla fall). Payson finns det en hel del om. |
Citat:
Vadå Payson, vad är/var det med dom? |
Handla tryggare på nätet
Enkelt, roligt och väldigt praktiskt. Det är inte underligt att det blivit så populärt att köpa och sälja grejer på nätet. Men det lurar en och annan..... http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35426 Läs mer på ovanstående länk. /Jonas |
Det här med falsk betalningsförmedling så tror jag en del inte tänker på att det är viktigt att sajten finns på några ställen på någon sökmotor. Nya fejksajter blir förmodligen inte långlivade och byter adresser titt som tätt.
|
Det tråkiga är väl också att sånt här får så stort utrymme i media.. Sällan skrivs det om framgångsrika företag, hur bra internet är, hur man smidigt beställer etc..
Allmänheten får återigen höra hur riskabelt det är att handla på internet!.. |
Då skulle det bli rena rekamen :) . Det måste vara något riktigt exceptionellt bra om det ska tas upp i TV. T.ex om google adwords också erbjöd en pps (pay per sale) istället för att bara ha ppc (pay per click) så tycker jag absolut att det skulle vara något outstanding bra.
|
Den där tjejen gjorde 1 misstag.
Hon fick ett "mail" av payson där de bekräfta att pengarna var insatta. Vad hon inte gjorde var att logga in på payson för att kolla att det stämde. Killen som skulle "köpa" TVn hade ju fejkat ett mail med paysons loggo osv...... Sen den som är egentligen ansvarig över det hela tycker jag är schenker, hur fan kan man tillåta någon hämta saker från schenker utan att visa leg? Straffbart tycker jag...De borde finansiera hela förlusten för tjejen. Utan tveka! |
Citat:
Har gjort detta flertalet gånger då jag fått avi;er hem, och frugan är på stan så hon får hämta ut. Hon åkte btw. nyss iväg enbart med ett paketnummer i handen, hon behöver bara skriva på under budets namnteckning, väldigt slappt är vad det är, jag har nyss också förlorat ett paket på posten med datorprylar, söker man på det så står det still, händer inget, förbetalt och allt, leverantören har inte fått tillbaka de så jag kan inte direkt göra nåt, postens ansvar just i det ärendet. |
Är man ouppmärksam så kan det här hända. Inte är det väl Paysons fel?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson