![]() |
Såg 2 annonser för sajthojtellet, tror det var i postens tidning och något till. Måste säga att deras annonser är otroligt fina grafiskt utformade.
Ni har verkligen gjort det bra! 4 plus av 5 :) |
Jag såg också en Sajthotelletannons för inte så länge sedan. Den var verkligen väldigt stilig.
Tänkte skriva här då, men ville inte starta några onödiga trådar ;) Har noterat att webbhotell ibland har skrämmande fula annonser med oprofessionellt utseende. Stora pengar på kastas bort annonsutrymme fyllt med dåliga annonser. Vet inte om det är snålhet eller okunnighet. |
Tyvärr är deras service under all kritik. Har aldrig fått så dålig respons från ett svenskt webbhotell.
Har köpt ett domännamn från en innehavare vilken hade registrerat domännamnet under Sajthotellets 1 kronors-kampanj. Innehavaren fick svaret att för ett ägarbyte skulle vara möjligt måste man betala in den fullständiga kostnaden för domänen på nytt (dvs 250kr hos dem). Först och främst tog det flera dagar innan vi ens fick en faktura från dem (enligt uppgift pga att de var sjuk(ehh?)) för att kunna betala in denna kostnad. Responsen från dem var minimal. Försökte själv få kontakt med dem och ville höra hur det gick i ärendet. De läste mitt brev men jag fick aldrig något svar. Efter ett tag kom då dock fakturan som betalades omgående den 16/8. Fortfarande efter det har vi inte hört något från dem och domänen står fortfarande skriven på den tidigare innehavaren. Någon kontrollpanel för att administrera domännamnet får jag tydligen heller inte tillgång till, trots att fullständiga beloppet för domänkostnaden är inbetalad. Mina erfarenheter från Sajthotellet är som ni hör mycket dåliga. Att de läser breven de får men väljer att inte svara är ju helt osannolikt värdelöst. Håll er borta från dem! |
Citat:
Om du börjar med att kontakta oss direkt istället för i öppna forum, får du svar snabbare. Enligt kampanjvillkoren får domänen inte byta ägare eller transfereras förrän tidigast 10 månader efter registreringsdatum. Då ni inte ville vänta erbjöds ni att betala ordinarie pris, vilket har fakturerats och betalts. Vi har kontaktat er per e-post samma dag som vi mottog betalningen utan att ha hört något från er. Släng iväg ett mail eller ring supporten med uppgifter om hur ni vill gå vidare med ert ägarbyte, så fixar vi det. Vissa ärenden har tagit längre tid att behandla under de senaste veckorna eftersom jag själv och de tre andra i supporten varit sjuka i prinicp samtidigt. Det är ett mycket olyckligt sammanträffande. Men vi är alla friska och glada och jobbar som vanligt nu. |
Jag måste också fråga om det är annonserna med bubblorna eller om det var "sommarpriser på domännamn" som du sett?
|
Citat:
Citat:
|
Jag va tvungen att säga upp mitt abonemang hos er med vanliga post... det är skandal...
|
Citat:
|
Citat:
|
Tycker det är mycket gnäll över att man inte kan säga upp abonnemang mm per e-post. Tycker företagen är seriösa som begär en skriftlig uppsägning. Det skulle annars säkert uppstå många okynnes uppsägningar från någon som vill jävlas.
|
Jag tycker att det är lite löjligt att ha hårdare kontroll vid uppsägning än vid beställning. Men det är klart att jag förstår varför webbhotellen gör som de gör...
|
Citat:
- Vid en bluffuppsägning kan en kunden få stora problem beroende på vilken typ av sajt som dom driver. Därför gör man det lite trassligare. Inget konstigt med detta. /Janne |
Dock kunde jag utan
Citat:
|
Om man är så orolig kan man väll skiva sina FTP uppgifter eller något annat som ingen annan bör ha.
Någon med dina FTP uppg. kan ju ta bort alla filer och peka om trafiken till tex konkurenter/porr mm kan vara värre en en felsida. Å andra sidan, Telia kräver brev både vid regestrering och avregestrering villket är ännu värre. |
Vi gör en rimlighetsbedömning av kunduppgifterna vid beställning. Ser det konstigt ut kontrollerar vi om företaget finns. Under vår sommarkampanj har vi kontrollerat varenda beställning mot offentliga register. Vi har bland annat fått in beställningar från aktiebolag som är likviderade, mängder av omyndiga (som inte tillåts enligt våra allmänna villkor), men också personer som inte finns folkbokförda alls.
Det är en balansgång mellan att vara serviceminded och att vara säker på sin sak. Vi är strängare med vissa typer av uppgifter än andra. Men jag skulle gärna vilja få lite mer feedback på annonserna här, än på våra rutiner vid uppsägningar. Och Marcus domän är förövrigt på väg till GoDaddy så vitt jag vet. |
Citat:
Det services vet jag inget om, det handlade om deras annonser, detta inlägg d.v.s. Jag har sett många annonser för webhotell, sajthotellet har överlägset de finaste. FS-data m.fl. har ingen chans. Jonny, fortsätt med den grafiska profil ni använder i era annonser idag så kommer det garanterat betala av sig. Good work! |
Citat:
Debitech, Telia m.fl. kräver samma sak. Att Telia gör det visar att det finns goda grunder tror jag för att man ska själv göra det. Tror det är få företag som har så pass många kunder i Sverige som Telia har. De har de bästa människorna för att sköta sånthär som pengar kan köpa. Finns nog en logiskt förklaring till varför telia kräver det. Man kan visserligen FAXA IN OM DET INTE PASSAR. Behöver ej posta. Grazzy, fax kostar mindre än 1 krona. Och det går på direkten. ;) |
Citat:
|
Citat:
Mitt inlägg var just precis feedback kring deras tjänster, som ett komplement till den övriga feedbacken. Vet inte riktigt var du vill komma, men jag tar dig på ditt ord om du säger att de har fina annonser. Som Jonny nämnde är domäntransfern igång nu. Väntade in i det längsta med att skriva en tråd här just om händelsen men inte förräns då blev det fart. När kontakten väl är upprättad verkar de seriösa. Pga olika omständigheter verkar det dock varit problem just i det här fallet; de är alla numera lösta. Andra med (positiv) kritik kan ju också gärna dela med sig av sina erfarenheter så vi får fler åsikter representerade. |
Jag vill se annonserna :(
|
Citat:
Detsamma gäller vid uppsägning. Posta eller faxa. Det känns seriöst och bra, ingen kund har någonsin klagat på detta tillvägagångssättet på 5 år... - Visst blir det en del pappershantering, men man ska ju ändå spara allt i pärmar efteråt, och då är det ju redan utskrivet från kunden själv. |
Citat:
:ph34r: |
Citat:
Fax duger gott å väl! Jag tycker det är bra, för man vill ju inte att vem som helst ska kunna ringa telia å säga upp sitt abonemang hur som helst t.ex. |
Citat:
Och vad betyder då ett fax? Vem som helst kan ju faxa in en uppsägning lika gärna? :) -Martin |
Citat:
För mig är det fullständigt obegripligt att man kan beställa saker på webben, men inte avbeställa/adressändra/överlåta. Jag har för mig att jag läst nått uttalande från KOV att Canal Digital m.fl. har fått kritik att dom kräver skriftlig uppsägning när dom inte kräver skriftlig beställning. Håller för tillfället på att bråka med Adamo Bredband. Tjejen beställde på nätet... Så klart... inga papper, inga underskrifter. Så gick det lite tid och det skulle överlåtas på mig. Vi har försökt sedan maj. 7 mail, 2 fax, samtal med VD'n och dom har fortfaranade problem med min underskrift... Helt sjukt att det ska vara så trögt! |
Citat:
Om jag ringer och kan säga upp mitt telefonabonemang, så är det faktiskt lättare att jag ringer från t.ex. en telefonautomat och låtsas säga att jag är någon annan än den jag är och säger upp en annan persons telefonabonemang... Måste man skriva under och faxa in (eller posta) så krävs underskrift, det blir lite krångligare så småungar m.fl. skulle aldrig göra det. Sen finns det ju utrymme för att "fejka" en annans underskrift, men man kan alltid bestrida den om det har hänt och få tillbaks sitt nummer då. Snabbt! Finns underlag att gå på då. |
Men visst har dom fina annonser? ;)
|
De annonser som omnämns återfinns bland annat i tidningen Allt om PC (aktuellt nummer och nästa nummer), aktuella nummer av Pc Hemma & Datormagazin, kommande nummer av PC för Alla samt kommade nummer av postens tidning Du & C:o. (Det syftas på Du & C:o i tråden vad jag förstår, men den tidningen ska precis ha gått till tryck och bör inte ha hunnit distribueras ut ännu).
En av annonserna (exklusiv förhandspublicering för WN :) ) |
Helt ok, men vad tror du dessa genererar i försäljning? ;)
|
Citat:
Hmm.. ser ju galet ut att dom stavar 'webb' med 2 b (som det ska vara på Svenska) men sedan med 1 b i meningen "Snabb, Säker och stabil webhosting".. -Martin |
Ja startade en ny tråd angående avregestreringar Avboka, aveställa..
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Antingen skriver man 'Webhosting' på alla ställen, eller 'webbhosting', ser fult och oseriöst om man blandar de båda tycker jag. -Martin |
Men "webbhosting" blir väl då svengelskt eller?
|
Citat:
-Martin |
Hmm... ok, om rätt skall vara rätt då så bör man ju skriva "webbhusera".. eller nått ;)
|
Jag beställde för några veckor sedan en domän på deras 1kr erbjudande det tog ca 1 vecka utan ett enda svar endast det automatiska order bekrfätelsen. Då mailade jag samt ringde upp dom men det ar upptaget så jag väntade sedan glömde bort det. efter ca 24 timmar så fick jag svar per mail och då stog det att min bestälning blev godkänd pga att personuppgifterna inte stämde med FOLKBOKFÖRINGEN.
I mitt fall är det så att jag bor inackorderad i Nyköping hos min storre brorsa för jag pluggar i Nyköping men är folkbokförd i Stjärnhov som ligger ca 7 mil ifrån nyköping. Där började det som jag skulle vilja kalla den sämsta servicen jag någonsin varit med om när det gäller webbhotell i mina 8 års erfarenhet. Varför i helvete (ursäkta svärord men men) skulle ett webbhotell bry sig om folkbokföringen, visserligen så var ju erbjudandet så att det gäller erjbudandet 1 domännamn per person men varför i all världen sitta och kolla bokföringen och dessutom varför inte då skriva ett svar på beställningen att det ej gick igenom pga detta. Då hade jag tagit det, men nu när jag fick svar från dem att det inte gick igenom skrev jag svar och berättade mitt läge och då sa dom bara att det måste vara folkbokförings uppgifter. Så då tänkte jag att aja, spela roll jag beställer domänen med rätt uppgifter då da, men då var domänen redan uppköpt. Hur sannolikt är det att en domän blir uppköpt på ca 2 veckors tid som varit ledig i flera år. Jag tror fortfarande att det ansågs som en bra domän och någon i personalen köpte den eller någe. Jag beställde nu en annan domän och det gick 2-3 veckor sedan kontaktade jag dem igen och då sa dom att eftersom jag redan beställt en gång med fel uppgifter så får man inte beställa en gång till på erbjudandet. Detta tycker jag var dropen, jag hade gärna varit kund hos Sajthotellet men med denna service osv så nej. Jag håller på just nu som säkert en del av er vet på att starta upp en eget Webbhotell och det kommer absolut inte ha denna dåliga service. Däremot som några diskuterat om det här med avsägning per post det är en ganska självklar sak pga vem sätter sig och betalar portot för ett brev som inte gäller ens egna saker. Alltså det finns säkert dom som gör men men. |
Vad är det för fel att neka någon en order eftersom personnr och folkbokföring inte stämmer? Tycker det är seriöst. Om jag skulle ta på mig kostnander för en kunds räkning så skulle jag också kolla upp kunden först. Stämmer inte allt så skulle jag neka.
Många tar detta med att bli nekade order, extra arbete med uppsägning, inga supportsvar osv för personligt. Brusar upp och svär ve och förbannelse över sin leverantör. Dock brukar man, om man tänker efter lite, förstå varför detta händer. Det finns massor av kurser för "bättre kundrelation" men jag känner inte till någon kurs som tar upp detta med "bättre leverantörsrelation". Efter att börjar behandla mina leverantörer som jag behandlar mina kunder så har jag genom mina leverantörer fått nya kunder, bättre priser osv. ;-) Ang domäner som blir huggna samtidigt som man själv beställer så har jag råkat ut för detta en gång för fem år sen. Beställde domänen genom ett webbhotel på fredag. Dom skulle ordna detta på måndag men någon annan gjorde det på söndag... sur blev jag. Misstänker inte webbhotelet utan jag använde olika tjänster på nätet för att kolla om domännamn var ledigt och jag misstänker någon där "lyssnade" eller så hade jag otur. Domänen som jag ville ha låg direkt ute för försäljning... :-( /Janne |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson