![]() |
Återanvänder den här tråden. När man använt Loopias betalaonline för domännamn borde det inte gå iväg en ansökan till NIC-SE direkt då? Jag har väntat i över 2 timmar nu och den är fortfarande inte registrerad och väntetiden är 0min enligt NIC-SE.
|
Citat:
|
Dumt att jag inte kände till den sidan innan då :(
Pengar ska dom ha direkt, men snabba på att registrera är dom inte (Loopia). Loopia går igenom det manuellt och NIC-SE har ett system som hör till 40-talet, vad är det här :( |
Är föresten väldigt dåligt av Loopia att inte informera något i stil med:
"Vi går igenom alla ansökningar manuellt så du kan få vänta flera timmar i onödan bara för att vi saknar ett automatiskt system" <_< |
Nu över fyra timmar senare och Loopia svarar inte på mail... underbart!
Jobbar de inte på söndagar eller? |
Citat:
Sedan brukar det strula när man ska ändra DNSen i deras nya kontrollpanel så man får e-maila och be dem om det och det brukar ta en eller två dagar och sedan en eller två dagar för DNS ändringen att synas helt och hållet. Så du kan inte förvänta dig särskilt mycket på 4 timmar från Loopia ... |
Har varit i kontakt med loopia angående deras direktregistrering... det ska tydligen gå om man redan har ett webbhotellskonto, men när jag testade det(genom mitt konto) så registrerades dock inte domänen direkt ändå... så jag har gett upp hoppet om dem... jag har hört att Decibel som driver jx.se kan göra direktregistrering om man kontaktar dem. Det ska jag prova nästa gång, och inte så mycket dyrare heller(om man bortser från loopias kampanj)
bhaa... hela min text kom inte med... någon som vet varför wn har så mycket problem med felmeddelanden på sista tiden? |
Systemet för domännamnsregistreringar är automatiserat och ansökningar om domännamn skickas in till respektive Registry (t ex Nic-SE) så snart fakturan för domännamnet är betald. Det enda som är manuellt i hela processen är själva orderkontrollen.
Kontoret är bemannat helger mellan 10.00 - 14.00 och vardagar mellan 09.00 - 19.00. Inkommer en beställning under denna tid så granskas den i regel inom 30-60 min. Inkommer den utanför denna tid så kan det givetvis ta längre tid. Detsamma gäller likaså svar på e-postsupporten, under kontorstid är svarstiderna snabbare än då kontoret är stängt. Sara skickade ett e-postmeddelande till [email protected] vid 22-tiden ikväll. Det meddelandet blev besvarat på ca 20 minuter. Att Jim har upplevt problem med domännamnsregistreringarna genom oss är väldigt tråkigt, men det hör dock till undantagen. Om vårt system inte fungerade som det skulle så skulle vi inte göra annat än hantera beställningar och konfigureringar dagarna i ända. Att det tar 1-2 dagar för en DNS-uppdatering att träda i kraft är inte unikt för Loopia, det är den tid det tar för detta, oavsett leverantör. |
Citat:
Jag var i kontakt med er angående det för ganska precis 16 månader sedan och fick då svaret från dig att "För registreringar av lediga domännamn så kommer de kunna hanteras mycket snabbare så snart vi har möjlighet till kontokortsbetalning." Ännu ser jag ingen minskning av registreringstiden i jämförelse med då man använde sig av fakturabetalning och skickade screenshots för verifiering. Känns som man väntar förgäves på det där... |
Citat:
Registreringstiden har avsevärt minskats sedan dess att vi införde möjlighet till betalning av faktura med hjälp av kontokort. Vi var väldigt snabba med att hantera fakturabetalningar som inkom med bifogade skärmdumpar, men med kontokortsbetalningarna går det ännu snabbare nuförtiden. Inom en relativt snar framtid avser vi även att införa möjlighet till betalning med kontokort direkt vid beställning, då kommer det gå ännu snabbare. |
Citat:
|
Citat:
Som jag nämnde i mitt förra svar så avser vi införa möjlighet till betalning med kontokort direkt vid beställning, även i Loopia Kundzon, och då kommer hanteringen av nya beställningar att snabbas upp ännu mer. |
Får man hybris av att vänta ett par timmar? Dagens it samhälle verklar driva folk till vansinne om inte allt händer just NUUU!
Går en lina ner så tar det ca 10minuter innan ngn har påpekat detta på ngt forum, Kan inte folk bara slapna av och låta det ta den tid det tar? Vad är det som gör det såå hemskt att vänta lite? Stressa inte genom livet, Du kommer inte levandes ur det iaf. |
Citat:
Ska dock hålla mig on topic. Man vill få domänen registrerad så snabbt som möjligt så att ingen annan får domänen före. Inget konstigt i det. Om man nu ändå betalar direkt så borde domänen bli registrerad direkt också. |
Jo visst svarade support på mitt email ganska fort men jag mailade registry långt innan och fick svar först tidigare imorse. Det kan vara bra att medela på hemsidan att ingen på registry@ sitter där på helgerna. E-post support med omedelbara svar står det på er hemsida :)
Enligt registry så går det inte via automatik. "Vi registrerar domännamn varje timme under kontorstid och om du har betalat din faktura så tar det alltså inte särskilt lång tid." Det tyder på att det görs manuellt. Hur var det nu egentligen? Hade det gått via automatik hade det inte ibland tagit flera timmar efter att man har betalat innan en domän blir registrerad. Ja man ska inte klaga, jag tycker Loopia är i särklass Sveriges bästa webbhotell men ibland blir man lite förundrad :) |
Själv har jag inte fått känna av denna effekt. Beställde en domän inatt och den vart igång inatt :)
|
Citat:
|
Jag är inte heller så nöjd med att det tar sådan tid för registreringarna hos loopia.
ibland lyckas man hitta någon riktig guldklimp och då vill man att det ska gå snabbt att regga dessa, så numera använder jag mej av en annan registrator när jag vill ha lite snabbhet i registreringarna. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson