![]() |
verkar som om WN.se:s klocka ligger en timme före oss i Sverige av nån anledning? eller är det möjligen jag som hamnat i en parallell tidsrymd och ligger en timme bakom alla andra?
/ marcuss 23:11 |
du har rätt. :)
|
jaså då var det inte min klocka som gick fel! :)
|
Gå in på "Min kontrollpanel" -> "Foruminställningar" och välj GMT+1 samt tryck bort "justera sommar/vintertid" så ordnar det sig.
|
Nu verkar tiden vara fel igen helt plötsligt? Trots att jag sett till att det är inställt på GMT+1 och inte gjort någon ändring sedan senast jag ställde in det.
Skumt! Min klocka är då iaf 16:25. (och nu visar WN:s klocka alltså 15:25 istället) GMT+0?? EDIT: Ordnade sig visst om jag klickade i rutan som beskrev detta problem :) Citat:
|
Skapat tiden går en timme fel nu.
om man skriver något kl. 7.00 så står det att det är skapat kl. 8.00 Något för någon att fixa :) |
är det bara jag eller går klockan fel igen.....två timmar fel för mig...
|
Ställ in klockan på +2 timmar (och ha "Används sommartid och vintertid?" förkryssad) i kontrollpanelen så ordnar det sig :)
|
Skönt att du skrev det. Det lustiga är att jag har råkat ut för detta i två olika forum. Jag trodde att det andra forumet hade något fel men när jag såg det på WN börjar jag leta fel i min maskin utan att hitta något. Kan det vara en bugg efter senaste windows update?
Edit: Svarade på Fredriks inlägg. Marcus, jag har rätt inställningar. /Janne |
jo, fick lösa det så...kändes lite "fel" bara.....
men men, då var det inte bara ja som var ute o cyklade :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Bortser man från denna period då länderna är i "ofas" så är tidsskillnaden alltid densamma. |
Citat:
Snart dax för alla att justera igen då. Thomas |
Drar upp denna tråden igen. Nu har vi ju vintertid igen, och då borde ju klockan stämma, men för min del går den en kvart fel eller så. Vore trevligt om det kunde fixas också.
|
postat 20:22
Nån fler som ser tidsfel just nu ? |
Citat:
|
20 minuter fel för mig...
|
19.52 postade jag detta...
|
jo, nu ser det faktiskt rätt ut.
|
Fixar...
Timestamptest |
Citat:
Sweet! |
Jo, nu funkar det frånsett att forumet fortfarande går på sommartid för mig... Men skit samma, man kan inte få allt. Går ju ändra i inställningarna.
Fast jag tolkar inställnigarna som så att det ska stå på GMT+1, samt ingen kryssruta (nu har vi ju vintertid=normaltid, då ska kryssrutan inte behöva vara ikryssad?) |
Jag gjorde det enkelt genom att enbart ställa om servertiden så att alla slipper ändra sina inställningar varje gång, nu ändras servern istället och tiden ser fel ut i inställningarna, men är rätt på forumet vilket jag tänkte var viktigast :)
|
Låter utmärkt tycker jag. Tackar.
|
Nu vore det trevligt att få sommartid igen, utan att behöva bosätta sig i ryssland i inställningarna.
|
Opsi, fixat ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson