![]() |
Någon som vet om s.k. autosurfprogram är lagliga eller ej?? Har hört alla möjliga uttalanden, allt från "OK" till "Ponzi,pyramidspel" etc. Har ingen aning om vad man ska tro om dessa program.
Ett exempel är www.12dailypro.com . Vet av andra att de faktiskt betalar ut, så de är inga uppenbara bedragare. Men var är haken? Är det lagligt? Och i så fall, hur beskattas det? |
Kan nån förklara vad det handlar om. Få betalt för att surfa? Varför skulle nån betala för det? Och nästa fråga, vad är "autosurfa"?
Läst på 12dailypro.com men inte förstått. :) |
Det kanske finns andra tillämpningar av det, men de där siterna brukar "sälja" trafik, så antingen hjälper man företaget i fråga att blåsa siteägare som tror att de köper legitim trafik, eller så anvädns det för att öka sin statistik.
Nån verklig användning finns det väl inte? |
Du menar företag som betalar för att visa reklam medans du surfar med ett program?
Och sedan har du ett program som rör musen automatisk och klickar för att programet ska tro att du surfar och får betalt? Du får köra vafan du vill på din dator, är inget olagligt att ha program som klickar eller rör musen. Dock så tillåter inte företaget det och om dom kommer på det lär du inte få några pengar. Värsta som kan hända. |
Vem kommer inte ihåg slanten.se? :D
|
Citat:
|
hm om jag förstår FAQen på daily PRO rätt så:
- En "upgrade" kostar 6 dollar och varar i 12 dagar. - Jag måste besöka 12 sajter per dag för att få 12% av upgrade summan (dvs 0.72 dollar/upgrade) - Jag kan köpa 1000 upgrades på en gång... - De lovar att om de bestämmer sig för att lägga ner ska de försöka meddela mig i god tid och de lovar att försöka betala ut pengar de är skyldiga mig. - Du måste betala med egna pengar för upgrades. Intjänade pengar får inte användas för att köpa upgrades. ja om du vågar satsa 6000 dollar har du ju 8640 dollar efter 12 dagar. :P personligen tycker jag hela upplägget verkar skumt... De lär ju gå i konkurs lagom till när tillräckligt många har pengar innestående... Och de betaklar väl ut småsummor för att få folk att våga satsa mer... jag menar tänk efter... Om du satsar max får du en vinst på 220 dollar per dag i genomsnitt. För att besöka 12 sajter... Vilka sajter betalar 18.33 dollar per besök av en person som inte är intresserad utan bara besöker för att han måste... |
Det är väl dessutom inte "besök" utan autosurf, man kan ju gå ifrån datorn medans den "autosurfar" .. ?
|
Ja, man får betalt för att surfa. Surfandet sker med ett automatiskt program som går igenom ett antal förutbestämda sajter. Varför har jag ingen aning om. Har själv testat 12dailypro, satte in 150 dollar (!), och efter 14 dagar betalade de ut 216 dollar! Jag trodde inte på det själv, men kan konstatera att de faktiskt betalar! Dessutom hade de problem med sitt autosurfprogram så det gick inte att använda, men de betalade ut ändå. Så man fick betalt utan att ens göra jobbet!
Men så på en del amerikanska sajter kallas sådana här program för ponzis, efter en bedragare på 20-talet, Charles Ponzi. Och att det då i slutänden går ut på att blåsa folk. Se till exempel: http://www.mark-knutson.com/ http://home.nycap.rr.com/useless/ponzi/ Det finns t.o.m. program som lovar att "dubbla dina pengar på x dagar". Kan det vara lagligt? uppenbara Ponzis. Än en gång, varför de erbjuder detta har jag inte en aning om. Och det är inget jag rekommenderar. Nå, ej heller avrådåder ifrån. Har som sagt inte en aning. Till exempel www.realitycycler.com |
Citat:
Citat:
|
Gauss, du är säker på att du det inte står "internetmarknadsförare och mlm-hora" på ditt visitkort?
|
Vad är detta Gauss. Ljuger du eller? Du motsäger dig själv. I första inlägget säger du att du känner folk som har fått pengar av testat 12dailypro och frågar om de och i andra inägget påstår du att du betalde in pengar och efter 14 dagar fick ut mer.
Så vet du det av andra eller dig själv? Tycker din story håller inte......lite svårt att tro på något du skriver efter detta ... |
Svar: både och. Andra har testat, jag var skeptisk och tvekade länge innan jag testade själv. Och fick faktiskt utbetalt. Det finns väl ingen motsägelse i det. Och varför skulle jag ljuga om detta?? Så illvillig är jag inte att jag skulle lura in andra i rena bedrägerier. Tvärtom; jag har även krassare erfarenheter att dela med mig av, och kan varna andra för oseriösa sajter. Gratis, och utan värvning.
Blev blåst på 50 dollar var av några mindre nogräknade sajter. Om nu det kan vara till någon tröst för skeptikerna. Och jag tänker inte rekommendera någon till något, jag ställer enbart frågor om saken. Min fråga är om sådana program är lagliga. Pyramidspel är i alla fall inte lagliga! Ett exempel som Lotteriinspektionen anger på sin hemsida är World Gamies Inc. Gick ut på att värva folk. Och det är per definition pyramidspel. Frågan är om autosurf kan karakteriseras som Ponzis eller ej. Och om inkomst från sådan program skulle betraktas som olagligt eller ej. Tills jag kan få några seriösa svar någonstans avstår jag t.v. från allt deltagande i dylika program. |
Citat:
1) Jag kan inte ens sälja en tia för halva priset! :lol: Har inte sålt en enda pryl på nätet eller utanför, däremot köpt en del. Ej heller skulle jag gå in för att värva någon till något. Skiter fullkomligt i sådant jävelskap, för att vara brutal. 2) MLM är pyramidspel. Exempelvis diverse hysteriska värvningsmöten som mera liknar religiösa väckelsemöten. Mina frågor ovan om bl.a. 12dailypro handlar om ifall programmen är lagliga eller ej, inte om de betalar! Alltför många program är scams och blåser folk iskallt, men några få betalar faktiskt. Man får inte betalt för att värva någon till autosurfprogram, om nu den tanken skulle dyka upp. Bara för att surfa. Så jag tjänar inte ett skit på att värva någon, om det nu var det du trodde. Det finns skojare bland autosurfprogrammen, som sagt. Vilket jag fick erfara den hårda vägen. Blev av med pengar. That´s life. För fullständighets skull lägger jag ut namnen på bedragrna: www.surf2profit.com, www.surf2millions.com, www.realitysurfers.com. Därmed har jag besparat er den kostsamma erfarenheten. Nöjd? Så du kallar mig okvädningsord?? pyttsan. Skärpning! :angry: *Oopss... blir jag raderad nu?* |
Jag frågade bara Gauss, jag ifrågasätter din trovärdighet i den här frågna. MLM och IM-människor är äckliga och bor i källaren med spammare och 419-ers i min värld.
Har du rent mjöl i påsen finns ingen som helst anledning till att ta illa upp. |
Citat:
MLM och dyl har jag inte en ringaste susning om. Jag skyr sådant som pesten, eftersom det innebär att folk ofta nästan desperat försöker värva andra, och då blir det tyvärr vänkretsen som blir lidande. Har läst om ett sådant fall, där det aggressiva värvandet fick vännerna att säga upp bekantskapen. MLM leder tyvärr ofta till tragedier. Jag intresserade mig för autosurfprogram just därför att det INTE innehåller inslag av att sälja, värva, kränga prylar, osv osv. Bekvämt. Så långt allt OK. Och några få har gott renomme´. Men så var jag dum nog att titta på the yield. För Surf2profit hela 20% per dygn. WOW, det får man inte missa. Och där blev jag mycket fort blåst! Betalade in via e-Gold, men de upgrades jag köpte registrerades aldrig. Mailade dem och klagade. Vad hände? Jo, istället för att registrera de upgrades jag betalat för, MINSKADE de min member level till negativ nivå! Ner till minus en upgrade unit a´tio dollar!! Så fräckt! Ursinnig mailade jag dem. Inget svar förstås. Så slutligen efter 6 dygn skrev jag ett mail till e-Gold, berättade vad som hänt och klagade. Fick omedelbart svar. e-Gold tackade för informationen som uppenbarligen var helt ny för dem, och de spärrade Surf2profits konto!!! Så det blir dyrast för skojaren. Jag förlorade några hundralappar, men skojarprogrammet förlorar sin inkomst. Hämnden är ljuv. |
Citat:
Övrig amnärkning: www.realitycycler.com (money cycler) har inte något att göra med skojarprogrammet www.realitysurfers.com. |
Gauss, jag tycker du svarar på frågan själv. Det finns ingen lag mot dåliga affärer. Och om någon lyckas få någon annan att betala 18 dollar (jag förutsätter ju då att 12daily pro inte själva tar någon mellanskillnad) för att ett program skall besöka deras sida så finns det ju inget olagligt i det. Det är ju ev värvning (=pyramidspel) eller om man inte har för avsikt att betala ut pengar (=bedrägeri). 12daily pro verkar ju även ha slumpmäsiga bonusar som ju luktar lotteri vilket ju också är olagligt utan tillstånd.
Jag har ett par personliga reflektioner ang. dig gauss: 1) Du skriver som en säljare. Valet av fetstil och multipla utropstecken skriker säljare (eller tonåring) lång väg. 2) Du har skrivit konstiga inlägg. Att först referera till kompisar och sedan plötsligt har även du använt programmet. Man ställer sig frågande till varför du inte tog upp båda faktumen initialt. 3) Om du en gång vart blåst på 50 dollar - varför satsade du då 150 på ett annat ställe? Antingen har du för mycket pengar, är sällsynt korkad/naiv eller så ljuger du. Jag vet för lite om dig så jag kan inte avgöra vilket, men någon av de alternativen bör det vara. 4) Du försvarar upplägget, talar om hur bra det funka för dig, du rekomenderar ingen att testa själv, du tjatar om frågan om lagligheten, men ingenstans framgår varför du frågar. Jag finner det orimligt att du registrerade dig bara för att fråga av ren nyfikenhet. Kort sagt, ditt uppträdande väcker många frågor och därav möts du av en stor dos misstänksamhet. Men oavsett blir jag inte klok på vad du vill. |
Citat:
Jag är inte ett dugg intresserad av att sälja något alls/värva någon. Köpa får du göra nån annastans, inte av mig. Vill du gå med, gör det då, men var beredd på att bli blåst. Och jag har ingen anledning att varna dig, men gör det ändå. Tycker du det är att "skriva som en säljare"? Vidare säger jag ju tvärtom att det INTE funkar felfritt. En, och endast en gjorde det, medan de flesta andra blåser en. Andra personer kanske har andra åsikter. Kan det vara så svårt att förstå min fråga? Läs trådens rubrik: "Är autosurfprogram lagliga?" Anledningen till att jag frågar är att om nu sådana program verkligen fungerar , så vill jag inte delta i olagligheter. I några (engelskspråkiga) forum hävdas att de är "ponzis" eller pyramidspel, andra säger att de är lagliga. Vad ska man tro? Jag ville ha några svenska åsikter, och trodde dumt nog att jag kunde uttrycka frågan utan att få ovett, men tydligen inte. Vill du köpa grejor/tjänster eller värva/bli värvad, får du leta någon annanstans, jag är inte intresserad. Om du tycker att jag skriver som en säljare, så kan du ju tala om för mig vad jag försöker sälja, för det har då inte jag fattat än. Det är ju då själve fan att man inte kan få svar på en enkel fråga utan att folk tror att man ska kränga prylar på dem, har skumma avsikter eller är allmänt omoralisk. |
och uppenbarligen kan du inte läsa ett svar. Läs inledning på mitt förra inlägg igen.
Och oavsett om de som anordnar "autosurfprogrammet" så lär ju knappast deltagandet vara olagligt. Något anat skulle förvåna mig. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson