WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   PageRankClub.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8985)

Worm 2005-07-20 17:09

Jag skulle vilja få feedback på mitt nya projekt, PageRankClub.com.
Syftet med sajten är att de hemsidor med lite högre PR ska få det lättare att hitta likvärdiga hemsidor att göra länkbyten med.

Jag vill ha feedback på allt, inte bara funktions- och designmässigt, men också på själva idén.

För att logga in kan ni använda er av:

Använndarnamn: guest
Lösenord: guest

OBS. Ett smärre fel har uppstått. För att kunna logga in måste ni använda er av den här adressen: http://www.gamblingcommunity.se/pagerank/

Ni får gärna testa att skapa annonser etc. det kommer ändå att raderas senare.

För de av er som faktiskt vill bli medlemmar kan ni skriva "wn" som hemsida under registreringen så slipper ni att lägga upp länken som annars krävs.

*Notera att detta inlägg inte görs för att få medlemmar utan för jag vill ha era tips och synpunkter på förbättringar som kan göras. Alla förslag är välkomna!

Bara att börja testa!

grazzy 2005-07-20 17:27

Rent spontant, bra initativ, men är pr4 en "hög" pr? Det är väl ungefär vad man får på en webbsida som kommit in i SUNET, vilket inte är alltför svårt.

Worm 2005-07-20 19:08

Njaa, Pr4 är väl i sig inte speciellt högt men notera att det endast är tillåtet med länkbyten där sidan länken är placerad på har PR4. Du får exempelvis inte göra ett länkbyte bara för att din Index-sida har PR4, om du sen tänkt placera länken på någon undersida med lägre PR.

Ha även i åtanke att sajten bara riktar sig till den svenska "marknaden" där PR nivån genrellt är betydligt lägre än internationellt.

Rasmus 2005-07-20 19:13

Lite synd att man inte kör nationella sidor, denna idén är ju jättebra, lycka till med den Worm.

Ove 2005-07-21 10:48

<PageRankClub.com>

Om nu du skulle lyckas få hög pr på dina sidor hur länge tror du det tar innan google filtrerar bort ditt domännamn ? nisse.com hade varit ett bättre namn i denna fråga, detta är ingen kritik bara funderingar.

Lycka till
/Ove

ztream 2005-07-21 11:26

Varför skulle google filtrera bort hans domännamn?

Ove 2005-07-21 11:55

Om man tittar på hur sökmotorerna fungerar idag så filtrerar dom bort domännamn som håller på att stääler till det för dom själva, titta på vissa programvaror som lägger till siter med automatik, oftast har dom namn som relaterar till något som inte sökmotorerna gillar.

Google kryper tex inte looksmarts register, och det säger väl en del ?

/Ove

ztream 2005-07-21 12:01

Nja,

Det här vill jag nog se lite oberoende källor som bekräftar innan jag ska tro på det.

Jag gjorde t ex en sökning på site:www.looksmart.com och den hade över 20k sidor indexerade.

Google bannar sidor såklart, men att de skulle banna domäner pga. deras namn har jag aldrig hört talas om.

grazzy 2005-07-21 18:46

Alla pr5-siter får sina underdomäner som pr4, pr5 i sig är inte så svårt att uppnå. Klubben blir inte exklusiv förrens det är svårt att komma med i den.

Jon A 2005-07-21 22:39

"För att bli medlem måste du även lägga upp en länk till PageRank Club. Klipp ut och klistra in:"

Jag har ingen sajt där en massa PR-snack passar in.

wiggin 2005-07-22 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Jon A
För att bli medlem måste du även lägga upp en länk till PageRank Club. Klipp ut och klistra in:
Jag har ingen sajt där en massa PR-snack passar in.

Citat:

Ursprungligen postat av Worm
För de av er som faktiskt vill bli medlemmar kan ni skriva "wn" som hemsida under registreringen så slipper ni att lägga upp länken som annars krävs.

Då var det ju tur att du hänger på WN :rolleyes: :D

Jon A 2005-07-22 00:30

lol stod det på sidan också, missade det.

Jim_Westergren 2005-07-24 17:40

Jag gillar sidan.

Snygg, enkel, användarvänlig och bra texter.

Jag blev "closad" och registerade.

Fattas bara ett bra domännamn.

roger1984 2005-08-09 22:25

snygg enkel design =)

lubic 2005-08-26 14:17

Hej...

Tycker också sidan har en enkel och "ren" design. Vilket tilltalar mig :)
Tycker även idéen inte är helt fel. Skulle kunna bli stort.

Dock borde du inte "redirecta" din domän pagerank.com till http://www.gamblingcommunity.se/pagerank/ - Jag tycker iaf inte det känns seriöst? Men det kanske bara ärr temporärt? Samma sak gäller för e-post adressen under Köp Länkar, [email protected], borde vara [email protected].

Ja ja bara lite förslag från mig. Lycka till...

Webmac 2005-08-28 18:27

Jag gillar sidan skarpt, synd bara att man inte har PR4 ännu :(

Worm 2005-08-28 19:43

Kul att ni gillar sidan!

Angående redirectingen så ska det snart vara ordnat. Vore kul om folk ville regga sig och lägga in lite sajter innan jag startar upp adsense-annonseringen.

Fler kommentarer tas varmt emot!

Jim_Westergren 2005-08-28 20:52

Jag reggade mig när tråden var ny. Fortfarande "Du har ännu inte blivit godkänd."

Det bör gå lite snabbare ...

Worm 2005-08-28 21:03

Hej Jimmy!

Du har precis blivit godkänd. I fortsättningen kommer man bli godkänd inom någon dag eller två. Allt har berott på ett fel i programmeringen som nu är fixat. Därför har jag även trott att ingen var intresserad av idén och hade så gott som lagt det på is tills vidare.

I vilket fall som helst så hälsar jag dig hjärtligen välkommen in till PageRank Club!

Alto 2005-08-28 22:20

Anmälde en av mina sidor :)
Alto

Jim_Westergren 2005-08-28 22:22

Ok tack.

Ska lägga in mina sidor nu.

Tobbe 2005-08-29 09:22

Var på väg att registrera mig, avbröt dock när jag märkte att man måste länka till pagerankclub.com för att kunna vara medlem. Man kan lika gärna använda sig av linkmetro eller manuella länkbyten (inte så värst svårt att hitta pr4-5 som är villiga att länka..) för att slippa läcka PR till pagerankclub.com..

I övrigt en bra site, jag tror du hade kunnat växa betydligt snabbare om du tagit bort det kravet.

grazzy 2005-08-29 10:01

Håller med Tobbe, det borde vara en premiumfeature, tex om man vill få en länk tillbaka från startsidan eller liknande (eller nån publik katalog tex).

Sen skulle jag uppskatta väldigt väldigt om du kunde göra så att man kan posta en lista med urls till domäner som du sedan läser meta-taggarna på istället för att man skall behöva fylla i all info. Om du behöver katagorisera länkarna tex så kan man få göra det men title, description och keywords bör kunna göras betydligt effektivare.

Skicka ett pm när du är klar så joinar jag med mina domäner :)

Worm 2005-08-29 15:51

Tobbe; Du har säkert rätt i att det får många att avböja. Förutom att ge PR till sajten fyller det dock en funktion, att jag ska kunna bekräfta att det faktiskt är personen som ansöker om medlemskap som äger sajten. Jag funderar dock på att temporärt ta bort kravet för att få in mer folk. För dig är det dock inget problem eftersom alla, precis som jag nämnde i mitt första meddelande, på wn får bli medlem utan att behöva lägga upp någon länk. Skriv bara adressen till din hemsida och sedan wn. Exempelvis: "kokosnöt.se + wn".

Grazzy; Tack för kritiken. Ska försöka fixa de sakerna.

Worm 2005-08-29 17:20

Ett litet tillägg vad gäller besvarandet av Grazzys kommentar: Metataggarna hjälper inte speciellt mycket med tanke på den information man vill ha reda på då man gör länkbyten. Exempelvis PageRank, antal besökare, antal utlänkar etc.
Jag förstår dock att det för dig kan vara jobbigt att lägga in alla sidor manuellt då du har så många. Vet inte riktigt hur det ska lösas faktiskt. Ska försöka fundera ut någon bra lösning. Jag hoppas dock att du redan innan vill bli medlem. Det är ju inget tvång på att lägga in alla dina sajter :)

Menion 2005-09-08 12:51

Varför på svenska? Förstår inte vitsen med att bara ha sajten på svenska.

Sverige är ju såååååå litet om man jämför med övriga världen :)

Annars en väldigt bra idé!

grazzy 2005-09-08 12:55

Internationellt finns det redan motsvarande tjänster. Som är helt fyllda av jobbiga seo-äckelpäckel som vill promota sina adsense-content-sidor med autoinsurance mortage och hypotermoglucemical anal lubrication.

Därför! :). Jag tycker dessutom att det är en strålande ide med anslagstavla istället för att en katalog. Alla liknande tjänster jag har sett med katalog blir bara svårnavigerade. Synd att det inte är lite mera users.

reinejohansson 2005-09-28 11:19

Angående Google-banning som det talades om tidigare - det spelar ju ingen roll om Google bannar pagerankclub - det är ju medlemmarnas sidor som skall länka till varandra?!?

Worm 2006-07-21 21:17

Tänkte passa på att nämna att PageRankClub.com återigen öppnat portarna!
För närvarande finns 39 medlemmar och vi hoppas snart bli fler.

Smygreklam? Ja, kanske... men som förmildrande omständighet kan nämnas att PageRankClub är ett icke kommersiellt projekt, samt att folk på wn dessutom efterfrågat öppnandet av klubben. Utöver det har jag också tänkt försöka annonsera via WN, så jag hoppas att moderatorerna kan ha förbarmande över mig :unsure:

AnOnYmUs 2006-12-19 18:50

Stängdes den ner eller va hände? Har inte lyckats se den längre..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson