![]() |
Jag har registrerat mig hos adsense för ett par dagar sen.
Jag har en gäng klick på annonserna, men det står att jag tjänat USD 0.00. Varför får jag inga pengar? |
Adsense har nog blockerat IP-numret på den person eller de personer som klickat. Kanske dem klickat alldeles för mycket. Skulle tippa på att det är den vanligaste orsaken.
|
Kan ha fel...
men räknas inte klick på ideella annonser också? |
Citat:
Citat:
[EDIT]Det står inget om felaktiga klick[/EDIT] |
Det gör man inte vad jag vet.
Klicks på ideella (Public Service Ads) räknas enligt infon jag hittat. Det kan ibland ta ett tag innan din sida börjar visa riktiga annonser. |
Hur lång tid borde jag vänta på att det ger utslag innan jag byter ut det?
Som det är nu så känns det som jag ger dom utan att få något tillbaka... |
Du får riktiga annonser när google indexerat dina sidor.
Mer info hittar du på supporten: https://www.google.com/support/adsense |
Citat:
De ideella annonsernas klick räknas, det är riktigt. Man brukar ju ändå se ganska bra om det är en ideell annons, de skiljer sig en del. /Bengt |
Jag har haft tex b-one.se som annons.
Dom är knappast ideella va? Så jag börjar bli lite orolig att det inte stämmer.. |
Besökarna kanske bara klickat på de ideella annonserna.
Du har en fördröjning på redovisningen också. När lade du in adsense? |
Citat:
|
Tror det står nåt i stil med "Public Service Ads by Google" på alla ideella annonser, eller motsvarande på respektive språk.
Förr var det så iaf. Thomas |
Citat:
|
Du bör inte klicka på dina egna annonser om du inte vill bli bannad från Adsense.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Thomas |
Jag tycker det verkar som om många har problem med att få klick och betalningar registrerade med AdSense
|
Näe ok, ska passa mig för det. Jag har hittils gjort ca tre klick själv, men tack för det tipset ändå.
Jag väntar några dagar o skriver här sen hur det har utvecklat sig. |
Faker, är du galen som klickar på dina egna annonser? :)
Jag råkade klicka på en av mina egna annonser när jag precis lagt upp en bild. Mailade google direkt och fick ett av deras "standardsvar": Vi är glada att du är medveten om att man inte får klicka och att du har meddelat oss, osv. Märkte sedan att de tagit bort de felaktiga klicket. |
Jag har råkat klicka på mina adsense annonser då och då av misstag, men inte drabbats av något straff än :) Ibland när jag sitter i telefon kan jag bara sitta och klicka fram och tillbaka på hemsidor utan att tänka vad jag gör och helt plötsligt komma på mig själv att han klickat på min egna adsense annons.
|
Citat:
/Bengt |
Citat:
/Bengt |
Straffet blir att WN's lynchmobb kommer leta rätt på dig och jaga dig genom stan med tangentbord och ide-kablar i högsta hugg.
|
Citat:
|
Nu har det iaf gått ett par dagar och det har kommit igång med min dollars..=)
Jag var nog lite otålig i början bara.. |
Hum, jag ligger fortfarande på $0 :)
3610 visningar igår och CTR på 1,2% borde ge lite mer än $0 känns det som. Hur lång tid tog det för er? själv har jag haft adsense ute på sidan cirka 2år tillbaka, men bytte "google_ad_client" den 18;e |
Du ser ingen inkomst den första eller de första dagarna, det tar en stund. Dina egna klick kommer inte att räknas med. Vissa klick räknas inte som t ex klick från kända robotar och spindlar. Ideella annonser får du inte betalt för, de är endast de som det står "ideell annons" på och inte Public service, för den får du betalt för enligt vad de sa till mig när jag frågade om det.
Du kan klicka på dina egna annonser en del utan att riskera att bli bannad, eftersom de räknar med att du ska testa att länkar och sånt fungerar. Jag gissar att klickarens IP blir spärrat efter 1 klick på en viss annons. Ett tips är att inte försöka bluffa klick, uppmana besökare att klicka eller tvinga någon att klicka eller att placera annonser på sidor som inte har relevant innehåll. Detta kan få dig avstängd utan betalning och det är inte bra för ett företag i den här storleken. |
Citat:
Har du en massa kanaler av olika slag, jag har själv nästan 30 kanaler, då ska du bocka för "total" eller "samtliga" eller något i den stilen. |
Citat:
|
Posta en screenshot.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Antalet klick o.s.v. är ointressant att visa på WN så jag tog bort den biten, 0.0% klick var igår då jag plockade ner sidan temporärt. Den visar riktiga annonser, just nu snurrar det om bostadsförmedling och gratissaker... |
Citat:
Thomas |
Decibel.
Antal klicks är väl relevant. Ifall du har noll klick, noll pageviews är det inte konstigt att du har noll inkomst. Posta hela utan att redigera bilden. Du kan ju skippa det som känns känsligt. Vilken sida har du annonserna på? Är alla annonser ideella? Har du markerat "sammanlagt data"? |
Börjar luta mot att det är idella saker, satt och reloadade sidan som fan igår, en på tio ungefär så blev det såndär ideell annons.
Det är inte noll klick, och inte noll visningar och jag har markerat sammanlagda data. Antalet klick, antalet visningar och vilken sajt det handlar om är känsligt, då jag vanligen inte förknippas med den ;) Får avvakta ett tag och se om nåt händer, annars har väl google någon sorts helpdesk. |
Adsenselogger är väl lösningen för er alla som undrar vad besökarna klickar på.
Den påverkar inte hur google sköter sina klick så det bryter inte mot avtalet. Men ni kan få reda på vilka annonser besökarna klickar på. http://www.adsenselogger.com/ |
Citat:
/Joel |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson