![]() |
Någon annan som har det problemet?
|
Fniss. Ja :)
Domäner de hostar dnsen för går inte att komma åt heller just nu. |
Och som vanligt ingen information i förväg, servern ger sig och vi sitter utan att kunna göra nåt... Man blir lite irriterad...
|
Håll inte på å klaga på hotellen. Man får vad man betalar för! :lol:
|
Tja, jag är rätt besviken på att båda deras dns-servrar verkar vara nere. Poängen med flera dnser är juh att man skall slippa sånt här :/
|
Några webbhotell som tröttnat på deras dumpade priser å tillsammans gör en DDos-attack mot Loopia kanske? :D
|
Allt hos loopia ligger nere för mig med, värst av allt är att jag har e-post genom dem som jag inte heller kommer åt just nu, illa!
|
Nu var det igång igen.
För övrigt så fungerade alla mina sidor under downtimen. Dock inte mailen. |
Citat:
|
Wow, Loopia är verkligen bäst! Nu borde man citera alla de som prisar de så högt i så många trådar. Hoppas de inser nu att Loopia är inte mycket bättre än genomsnittet av alla hotell.
|
Citat:
Så himla många har faktiskt inte sagt det. De har sagt att deras priser är bra. Jag fattar inte varför de klassar sig som "bäst i test" iw tar med webbhotell som betalar för sig... bland annat. Skall skicka in ett brev till loopia om förlorade inkomster.. |
Det här felet känns så enkelt att avhjälpa. Båda dns-servrarna nere är ett no-no. Jag har mailat och frågat vad deras plan är för att förhindra en återupprepning av detta.
|
Det är verkligen budget av dom att lyckas få ner båda DNS servrarna, hur lyckas dom. Eller har dom bara en NS med dubbla IP och bind chroot eller något fult.
Deras tekniker verkar vara lika inkompetenta som telias, dom är verkligen bra på lyckas få ner DNS. Sist dom uppdaterade sina NS lyckades dom få ner typ alla i Sverige dom hade. |
Låtom den som äro utan nertid kasta den första stenen.
Nivån på wn sjunker proportionellt mot hur mycket Loopia Webbhotell AB växer. |
När dom växer måste dom även klara av hantera det, inte bara tänka få mer pengar i fickan. Växer dom förfort utan klara av det kommer det bara bli sämmre.
|
Borde inte alla konkurrenter sitta och gnida händerna av lycka när Loopia har downtime istället för att öppet kritisera dem på ett publikt forum?
|
Nej, men det är inte första gången Loopia säger dom är bäst eller "Oj det var en kund som körde något som fick servern att dö" Vi har inga UPS som klarar av större elavbrott.
Dom borde faktiskt våga stå för sina avbrott och inte säga det ska inte hända någon mer gång. Eller inte skylla ifrån sig att en av deras kunder lyckades få ner hela deras servrar. Bara för man bedriver eget webbhotell så betyder inte det att man inte har privata åsikter. |
Klart man ska stå för sina misstag, men jag har inte hört någon förklaring till denna nertiden.
Jag blev själv drabbad och det kostar mig såklart pengar varje timme som mina butiker och siter har avbrott, men i det stora hela är 2 timmar ingenting jämfört med det jag upplevt innan jag bytte till Loopia. |
Då är vi uppe i två avbrott på senare tid som Loopia inte förklarar anledningen till eller ens låtsas om, än så länge. Jag är lite nyfiken på vad som orskar all problem vi sett på sistone.
Kan det bero på att teknikern tagit semester? :) |
Dom lägger ner massa pengar på domäner som dom säljer till underpris, tycker att dom borde sattsa pengarna på UPS eller mer folk och mer redundans.
Lär ju inte bli bättre sälja webbhotell konton för 4:- så dom får X nya kunder att trycka in på servrarna. Nu kommer dom få alla oseriösa folk med som köper konton för det inte kostar något. Kommer säkert bli flera hundra dåliga sidor som äter minne och cpu nu. Nu kan ju en 12 åring ha råd köpa 10 konton. Känns som loopia börjar förstöra det dom var bra på, kvalitet. Känns som det varit en del ökning på avbrott sista tiden. Självklart finns det andra som har mycket mer downtime, men problemet ligger i att försöka få in så många kunder som möjligt. Mer kunder blir mer problem. |
Här tagen ur sitt sammanhang, men ändock en guldkommentar!
Citat:
|
Citat:
Men i webbhotellsbranschen så stämmer det nog, att fler kunder == fler problem, speciellt om kontona kostar 4kr st, då får man som sagt många kunder... Själv har jag hellre "kvalitéts" kunder än "kvantitets" kunder, dvs de som betalar lite mer, men då vet dom oftast vad dom betalar för, och har stor kompetens själva, vilket innebär mycket mindre belastning på både servrarna och på supporten. :) -Martin |
Jag har också Loopia men eftersom jag inte har använt mitt konto så har jag inte märkt av någon downtime.
Mitt konto går ut snart och jag undrar om ni tycker det är värt att byta till Gate9:s paket för 35 kr/månaden (inkl.moms) med tanke på senaste tidens problem hos Loopia? |
Jag har fått ett svar från Loopia och de verkar ta problemet på allvar. Med utgång från svaret jag fick så verkar de ha haft maximal otur med sina backuplösningar för DNS.
Det viktiga är i alla fall att de har en plan för att åtgärda framtida liknande problem. Jag låter dem själva gå in på detaljerna här eller via andra kanaler. |
Hade det hänt i lördags hade inte blivit ens milt förvånad. Det var mycket som gick sönder i Västerås då. Blixtarna gick på tvären över kraftledningarna bl.a. :D
Resultat för oss: Fiberswitchen dog... :( |
Vi har ett fyrtiotal sidor liggandes på Loopia och jag måste säga att de sköter sig riktigt bra.
De svarar snabbt i telefonen, är alltid tillmötesgående och upptiden tycker jag är riktigt lysande med tanke på kostnaden. Dock skulle jag nog tänka en gång extra innan jag lade upp mina huvuddomäner på Loopia. Man får som sagt vad man betalar för. Heja Loopia, hoppas att Ni tvålar till FS-Data rejält. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson