WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Miss World populäraste hemsidan (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=888)

sweden2003 2003-12-05 14:53

Miss World populäraste hemsidan
Den officiella hemsidan för Miss World har blivit världens mest besökta på internet, uppgav skönhetstävlingens organisatörer i Kina på fredagen.

- Microsoft har just publicerat siffror som visar att Miss World-webbsidan www.missworld.tv är den största i världen med 100 miljoner träffar per dag.

Kina har tidigare förbjudit skönhetstävlingar men ändrat sig. Finalen hålls på lördag på ön Hainan.

ZN 2003-12-05 19:53

Citat:

Originally posted by sweden2003@Dec 5 2003, 12:53
- Microsoft har just publicerat siffror som visar att Miss World-webbsidan www.missworld.tv är den största i världen med 100 miljoner träffar per dag.

Var har du läst detta? vilken källa?

Marcus 2003-12-05 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Zed7
Citat:

Ursprungligen postat av sweden2003

Jag läste det på Expressen

sweden2003 2003-12-05 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Zed7
Citat:

Ursprungligen postat av sweden2003

Japp, i Expressen stod det.

ZN 2003-12-05 21:25

Ok tack.

Hakeem 2003-12-06 03:34

Inte undra på att alla möjliga felstavningar av miss worlds domännamn är reggade i syfte att sammla in trafik.
Detta måste vara den ultimata sidan att försöka samla in felstavningar från. Blir en del på 100 miljoner per dag :huh:

www.missworl.tv är ledig ivarjefall

Låt oss se hur lång tid det tar för någon härinne att stjäla det...

"Börjar räkna" :D

Marcus 2003-12-06 03:58

Citat:

Originally posted by Hakeem@Dec 6 2003, 01:34
Inte undra på att alla möjliga felstavningar av miss worlds domännamn är reggade i syfte att sammla in trafik.
Detta måste vara den ultimata sidan att försöka samla in felstavningar från. Blir en del på 100 miljoner per dag :huh:

www.missworl.tv är ledig ivarjefall

Låt oss se hur lång tid det tar för någon härinne att stjäla det...

"Börjar räkna" :D

vi kan ju höra med zed7. han verkar ju ha reggat misworld.tv iaf =)

ZN 2003-12-06 05:40

HAHA, sha lala la la.

Mario 2003-12-06 05:41

snacka om att slänga pengar i sjön alltså... :unsure:

Marcus 2003-12-06 06:27

Citat:

Originally posted by fj0ttis@Dec 6 2003, 03:41
inte nödvändigtvis. om man gör på rätt sätt. fast problemet med den där typen av domäner är ju att man kan förlora dem rätt lätt.

Mario 2003-12-06 06:55

Citat:

Ursprungligen postat av marcuss
Citat:

Ursprungligen postat av fj0ttis

inte nödvändigtvis. om man gör på rätt sätt. fast problemet med den där typen av domäner är ju att man kan förlora dem rätt lätt.

råkar jag skriva in gooogle.com så vill jag ändå till google, jag skiter i vart jag kommer, jag skriver helt enkelt om adressen, detsamma gäller för missworl.com, om jag nu skriver in den manuellt så vill jag komma till missworld.com, uppenbarligen.

Marcus 2003-12-06 07:33

Citat:

Originally posted by fj0ttis@Dec 6 2003, 04:55
råkar jag skriva in gooogle.com så vill jag ändå till google, jag skiter i vart jag kommer, jag skriver helt enkelt om adressen, detsamma gäller för missworl.com, om jag nu skriver in den manuellt så vill jag komma till missworld.com, uppenbarligen.
visst, men om gooogle.com skulle sälja webhotellplats för 1kr inkl. fri bandbredd och 10GB lagringsutrymme och presentera det på ett bra sätt så kanske du skulle råka glömma bort att det var brudar du var ute efter. :rolleyes:

Daggen 2004-01-02 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av marcuss
Citat:

Ursprungligen postat av fj0ttis

visst, men om gooogle.com skulle sälja webhotellplats för 1kr inkl. fri bandbredd och 10GB lagringsutrymme och presentera det på ett bra sätt så kanske du skulle råka glömma bort att det var brudar du var ute efter. :rolleyes:

point taken ;)

Thomas 2004-01-02 20:38

Citat:

Originally posted by sweden2003@Dec 5 2003, 12:53
Miss World har blivit världens mest besökta på internet, uppgav skönhetstävlingens organisatörer i Kina på fredagen.
Känns som det borde märkts på Alexa.

Förmodligen en webmaster som blandat ihop serverhits och hits igen.

WN

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson