WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Synpunkter på ny hemsida? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=858)

Fredrik 2003-12-01 03:55

Hade vart trevligt om man kunde få lite tankar, idéer och synpunkter på våran nya hemsida.
Festivalbussen.com

Tack på förhand
Fredrik
Festivalbussen.com

Johnny Wellcash 2003-12-01 04:07

Måste säga att det ser stilrent och fint ut.

Mycket bättre än den tidigare designen. Du skulle inte kunna lägga upp en print på den gamla så man kan se hur den gamla såg ut?

Fredrik 2003-12-01 04:17

hehehe , vet inte om jag vill det du *skratt* den gamla var så vedervärdig...
jaja här är den i alla fall..rätt stor men men.,...*ryser*
http://www.festivalbussen.com/material/2003.jpg

Mvh
Fredrik

Tobbe 2003-12-01 12:33

Den nya var riktigt nice...

Yohan 2003-12-01 14:51

bara jag som tycker den gamla var snyggare? Inte för att den nya är dålig, men jag gillade den äldre pga färgerna tror jag :)

Ace 2003-12-02 00:01

helt okej sida...ja hade lite problem att hitta på sidan..... men annars helt okej...skönt att den var så stilren...inte en massa flash eplipsi grejer...
bra jobb

Fredrik 2003-12-02 00:42

Jo vi e själva mycket nöjda med den nya, den gamla hade ett par fel som var mycket dumma. Bland annat alldeles för många undermenyer.
Vi har försökt att lyfta fram det viktigaste mer nu, och profilera oss på ett helt annat sätt än förut. Rent layoutmässigt så skiljer det faktiskt inte så mycket, men det gör en stor skillnad på sidan!

Tack för svaren och synpunkterna!
Mvh
Fredrik

Marcus 2003-12-02 03:54

riktigt schysst design!
har dock en liten synpunkt.
jag kör upplösningen 1024x768 och då känns framen längst upp med bilden (logon/rockande personer) en aning stor. alltså den tar upp lite väl mycket av sidan så man får scrolla en hel del. fast jag är ganska extrem när det gäller att ogilla scrollning öht.

i övrigt äre grejt!

Martin 2003-12-10 17:13

Jättefin sida! Enkel och snygg, passar perfekt till den målgrupp du har!

Ett klagomål bara; bilden på datorerna under "kundtjänst". Datorerna ser lite gamla o skabbiga ut. :P

nomicon 2003-12-10 22:46

Citat:

Originally posted by Martin@Dec 10 2003, 15:13
Jättefin sida! Enkel och snygg, passar perfekt till den målgrupp du har!

Ett klagomål bara; bilden på datorerna under "kundtjänst". Datorerna ser lite gamla o skabbiga ut. :P

Den kanske symboliserar deras kundtjänst? :)

Fredrik 2003-12-11 02:02

jo datorerna är lite till åren komna....men de används eg. enbart i vår buss när vi är på turné...de står där tills vi fått tag på lite bättre grejer!
Kundsupporten e inget fel på alls :)

Daggen 2003-12-18 18:01

nice sajt ;)

Clarence 2003-12-18 19:03

Ser bra ut och är lätt att hitta tycker jag. Lagom med foton för att lätta upp stämningen.

Två små kommentarer:
Då man gått in på en festivalsida skulle jag gärna se att festivalen i fråga markeras i rullgardinsmenyn.
Antalet medresenärer i beställningen tycker jag borde ersättas med endast antal resenärer. Tycker det blir klarare så.

För övrigt måste jag säga att det är trevlig affärsidé. Åkte själv med er för ett par år sen, riktigt smidigt! :)

Fredrik 2003-12-19 23:35

Cerebus: Det du nämner är under utveckling :) Våran programmerare sitter och gör det nya bokningssystemet som förhoppningsvis skall vara klart i januari. Det är (tyvärr) fortfarande det gamla bokningssystemet som ligger online. Det nya kommer att förbättras avsevärt, främst för vår egen del, men allting kommer att bli mer lättöverskådligt för kunden!

Affärsidén är vi mycket nöjda med! Vi har ju märkt att det finns en jävla marknad för det, och vi har ju ökat 300 % årligen under 3 års tid nu.... och det får ju anses bra. Det som kommer att jobbas främst med i år är att få igång en bra effektivitet och bättre struktur och rutiner på allt vad gäller jobbet "bakom" resorna. Mao det som kunderna aldrig ser :( men det behövs i och med vår tillväxt!

mvh och god jul
Fredrik

Seattlegrunge 2003-12-20 23:24

Mycket schysst sida! Stilrent!

Dock en sak måste jag påpeka... Stäng av inzoomningen på flashen!
90% glömmer göra det... inte snyggt anser jag... endast "Settings..." och "About Macromedia Flash Player X..." ska vara synligt vid högerklick

1box 2003-12-21 01:54

instämmer med de flesta andra - det ser bra ut.

Tycker dock att det för mycket text på förstasidan. Nackdelen med för mycket information är att själva huvudbudskapet blir lidande. Beskriv nyhetsbrevet med en rad och likaså kundlogin och förtydliga den svarta texten mot orange "Festivalbussen.com är Sveriges ledande arrangör av et c" så att det blir det absolut första man ser. "Nyheter" tar också lite väl mycket plats (bredd) i mitt tycke.
Just nu, vet inte hur det kommer att se efter jul och nyår, så ligger det en stor bild som flyttar ned "huvudbudskapet" vilket gör att det tar ännu längre tid för ögat att hitta dit.

Jag kanske är helt ute och cyklar men det var några spontana synpunkter.

Fredrik 2003-12-21 02:54

Seattle...skall kika på det..ingen aning om hur man gör...men då har jag ngt att göra under julen ;)

1box: Efter jul/nyår kommer det ligga bildspel där som "beskriver" verksamheten med bilder....en bild säger mer än 1000 ord eller hur var det *S*

Skall även kolla på det med texten du säger!
tack för hjälpen!
Fredrik

reinejohansson 2004-07-24 11:36

Fin sida!

Man fattar direkt vad det handlar om, klart bra!

/Reine

mistress 2004-08-25 23:55

Jättetuff site och härligt bildspel och snygga, häftiga illustrerande bilder som laddas ner snabbt för oss med modem, skönt att slippa en massa ovidkommande reklam...

Jon A 2004-08-26 20:43

Fet sajt, bra jobbat

ViktorPersson 2004-08-27 12:56

Bra jobb. Enda jag notera var att menyn laggar lite efter, är det inte lättare att bara köra a:HOVER och den färg du nu har med html / css istället för att ha bilder?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson