![]() |
Någon mer än jag som fick en Mooretidning hem i brevlådan häromdagen. Undrade givetsvis var de fått itag på min adress. Men sen läste jag i aftonbladet att det berodde på att svenska fotbollsförbundet sålt adresserna.
Får de verkligen göra så? Jag har inte godkänt det. /Daniel |
Från expressen:
Fotbollsspelare fick herrtidning med posten Marita Ulvskog rasar mot flickfotografen Bingo Rimér. Socialdemokraternas partisekreterare, och före detta kulturministern, gillar inte att Rimér skickat ut tusentals gratisex av sin grabbtidning Moore. Utskicket av Moore, ett magasin som fokuserar på lättklädda retuscherade mjukporrbilder blandat med diverse pryl- och partyreportage, kan leda till att lagstiftningen ses över. – Man blir lätt bedrövad, säger hon till Svenska Dagbladet. Adresserna såldes. Moore fick adresserna genom att köpa dem av Svenska fotbollförbundet. Ulvskog vill inte att den typen av uppgifter ur register ska kunna säljas. Hon säger till tidningen att även kvinnor spelar fotboll i stor utsträckning numera och frågar sig om personer ofrivilligt ska få en tidning i brevlådan som de flesta uppfattar som en porrtidning. -------- Kanske Marita skulle ta sig en titt i Vecko Revyn eller Frida.... / Tomas |
Citat:
Mvh, Viper |
Jo, jag fick också en på posten.
|
Man får tycka vad man vill om saken, men man måste erkänna att Hr Rimér lyckats synliggöra tidningen rejält. Då menar jag inte bland de som fått den, utan all gratisreklam han fått i media sedan DataInspektionen nu tagit upp ärendet och TT skrivit om det. Tror mer eller mindre alla tidningar har det på sina sajter...
|
Jag har inte fått någon... :angry:
|
Citat:
Dock uselt (enligt mig) att de skickar ut gratis tidningar av den typen utan att kontakta mottagarna först. |
Citat:
|
Citat:
|
vad ni gnäller, jag hade blivit glad om jag fått hem en gratis tidning med läckra brudar i, nu ångrar man som någon säger verkligen att man la ner fotbollen ;D
|
trots att jag la mina skor på hyllan för några år sedan fick även jag ett nummer av tidningen.. misstänker att man måste avregistrera sig skriftligt hos fotbollsförbundet osv.. men varför klagar alla just på detta, får ju hela tiden tidningar som är relaterade till fotboll (Ex. Stadium fotbollskampanj osv) trots att jag inte är medlem i Stadium eller så..
|
Fick min tidning precis i anslutning till att min prenumation gick ut. Klagar inte men jag förstår att detta kan öppna upp för IRL-spam, gud bevare.
|
Citat:
|
Citat:
Jag tror f.ö. att många universitet skickar ut kurskataloger och liknande till sin målgrupp i "rätt" åldersgrupp och med en studieförberedande bakgrund från gymnasiet. Så om du stämmer in på det så är det inte alltför förvånande. |
Citat:
man tänker lite närmare på situationen.. Vad är skillnaden på att skicka ut gratis kataloger, reklamblad, böcker, cd rom skiver, underkläder, bransch press etc etc till att skicka ut gratis tidningar? Måste all post godkännas av mottagaren oavsett om det är en tidning eller 40kg reklam varje dag? Kan man räkna en gratis tidning som reklam, vad är det för skillnad på en 50 sidors reklam katalog med underkläder och 50 sidors gratis tidning? Vart ska man dra gränsen, är det pga moore's innehåll det inte är reklam.. Naturligtvis ska man inte skicka ut Porr olikn men vart drar man gränsen på reklam och inte reklam med hänsyn till om man ska kontakta mottagarna först? / Tomas |
Varför fick inte jag någon Moore för. :'(
|
du kan få min om du vill? lovar att den inte är kladdig ;)!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson