WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   xxxfilmer.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8382)

stefanhansson 2005-06-08 19:42

Hej

Säljes för 1500 SEK eller bud, och köparen står för ägarbytes avgiften.

/Stefan Hansson

kullervo 2005-06-08 23:22

Vad är det för avgift du snackar om? Det är ju du som står som ägare på domänen. Tar du ut en avgift eller? ;)

Edit: Kan ju förtydliga. Det kostar inget att peka om se-domäner.

b_andersson 2005-06-08 23:56

Citat:

Originally posted by kullervo@Jun 8 2005, 22:22
Vad är det för avgift du snackar om? Det är ju du som står som ägare på domänen. Tar du ut en avgift eller?
Edit: Kan ju förtydliga. Det kostar inget att peka om se-domäner.

En ompekning kostar inget nej, men om man köper domänen så kanske man vill göra ett ägarbyte vilket dom flesta ombud tar rätt bra betalt för.

Saxat från DinEgen.se:

I och med att en överlåtelse innebär mer omfattande arbete än med en nyregistrering, är kostnaden för en överlåtelse 400 kr exkl. moms (500 kr inkl. moms). I detta ingår en årsavgift till NIC-SE.

//Björn

daniel234 2005-06-09 08:30

Loopia ska väl vara bland de billigaste. Kostar 350 kr inkl. moms.

/Daniel

jimmie 2005-06-09 08:32

Hej, prata med mats på lastbryggan. Han är nog väldigt intresserad av en sådan här domän.

stefanhansson 2005-06-09 11:24

Citat:

Originally posted by jimmie@Jun 9 2005, 08:32
Hej, prata med mats på lastbryggan. Han är nog väldigt intresserad av en sådan här domän.
Skrivet och gjort :) Tack för tipset, hoppas Mats är intresserad. Tror helt klart hans verksamhet skulle kunna nyttja en sådan site som mirrorsite.

Mvh

Stefan Hansson

Mats 2005-06-09 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av stefanhansson
Citat:

Ursprungligen postat av jimmie

Skrivet och gjort Tack för tipset, hoppas Mats är intresserad. Tror helt klart hans verksamhet skulle kunna nyttja en sådan site som mirrorsite.

Mvh

Stefan Hansson

Om det är som du skrev i mejlet att den har 1500 unika besökare i månaden så är den självklart värd pengarna, se till att få upp en räknare och visa.
// Mats

Maccke 2005-06-09 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Mats
Citat:

Originally posted by -stefanhansson@Jun 9 2005, 10:24
Citat:

Ursprungligen postat av jimmie

Skrivet och gjort Tack för tipset, hoppas Mats är intresserad. Tror helt klart hans verksamhet skulle kunna nyttja en sådan site som mirrorsite.

Mvh

Stefan Hansson

Om det är som du skrev i mejlet att den har 1500 unika besökare i månaden så är den självklart värd pengarna, se till att få upp en räknare och visa.
// Mats

inte för att vara löjligt eller retligt, men 1500 unika i månaden, för ett domännamn som detta och utan någon egentlig sida uppe? :rolleyes:
Låter mer som önsketänkande.

Mats 2005-06-09 20:36

Citat:

inte för att vara löjligt eller retligt, men 1500 unika i månaden, för ett domännamn som detta och utan någon egentlig sida uppe? Låter mer som önsketänkande.
Skrev bara vad han nämde till mig i mejlet, har inte ens kollat om sidan var uppe eller inte. Självklart köper jag inte en "B-domän" för mer än registreringskostnaden om den inte har någon trafik. Skulle jag vara ute efter namnet hade jag registrerat xxxfilmer.com som är ledigt för 65kr. Just därför jag ville att han skulle visa upp lite stat.

// Mats

stefanhansson 2005-06-10 12:22

Statistiken är baserad på tidigare räknare som fanns på sidan, så visst kan det vara önsketänkande, men jag har inget behov att sälja till nån som inte känner nåt behov att köpa. Då får nån annan än Mats köpa den om denne vill. Önskar Mats lika mycket lycka till i fortsättning med sin verksamhet, Bara för att Mats sysslar med denna typ av verksamhet ska ju inte han bli nån syndabock i denna diskussion. Så Mats för offentlighetens ljus: Jag tog inte illa upp att du inte vill köpa detta domännamn som jag har till salu.

/Stefan Hansson

David 2005-06-10 15:09

Citat:

Originally posted by stefanhansson@Jun 10 2005, 12:22
Statistiken är baserad på tidigare räknare som fanns på sidan, så visst kan det vara önsketänkande, men jag har inget behov att sälja till nån som inte känner nåt behov att köpa. Då får nån annan än Mats köpa den om denne vill. Önskar Mats lika mycket lycka till i fortsättning med sin verksamhet, Bara för att Mats sysslar med denna typ av verksamhet ska ju inte han bli nån syndabock i denna diskussion. Så Mats för offentlighetens ljus: Jag tog inte illa upp att du inte vill köpa detta domännamn som jag har till salu.

/Stefan Hansson

Stefan, kanske du ska läsa några trådar här på WN om hur man värderar en domän. Du kommer då märka att Mats (och även jag) tillhör den skara som inte tar någons ord för att det är 1500 besökare - eller 100 000. Lägg upp en oberoende räknare och gör statistiken tillgänglig så kan du nog sälja din domän för det den är värd.

Tobias Turesson 2005-06-10 15:20

Stefan Hansson vad håller du på med?
Säljer man en domän för trafiken som i detta fallet måste du ju ha en räknare som folk kan se att det stämmer.

stefanhansson 2005-06-10 15:36

Tobias Turesson jag håller på att försöka sälja ett domännamn som ingen vill köpa för att man inte har statistik på det. :)

Tobias Turesson 2005-06-10 15:41

Ja, folk vill ju köpa den för trafiken inte namnet därför får du ta och visa lite stats.
Svårt?

stefanhansson 2005-06-10 15:49

Vill du chatta Tobias?, du har ju snart skrivit en roman i denna tråd :)

Jag har idagsläget svårt att ge exakt statistik då räknare saknas. Kan installera en åt dig personligen om du blir gladare asv det :), för det är inget annat jag vill än att göra dig glad som inte ens tänker köpa domännamnet .

Tomas B 2005-06-10 15:51

Citat:

Jag har idagsläget svårt att ge exakt statistik då räknare saknas. Kan installera en åt dig personligen om du blir gladare asv det , för det är inget annat jag vill än att göra dig glad som inte ens tänker köpa domännamnet .
Kan du sätta upp en åt mig? Om du når över 1500 unika per månad så köper jag namnet av dig.

/ Tomas

stefanhansson 2005-06-10 15:54

Citat:

Originally posted by Tomas B@Jun 10 2005, 15:51
Citat:

Jag har idagsläget svårt att ge exakt statistik då räknare saknas. Kan installera en åt dig personligen om du blir gladare asv det , för det är inget annat jag vill än att göra dig glad som inte ens tänker köpa domännamnet .
Kan du sätta upp en åt mig? Om du når över 1500 unika per månad så köper jag namnet av dig.

/ Tomas

Vad gullig du är Tobias :) *Puss på kinden*

Tomas B 2005-06-10 15:56

Nu var det inte Tobias som skrev det där ovan.

Edit: försöker igen, kan du sätta upp en åt mig? Om du når över 1500 unika per månad så köper jag namnet av dig.

/ Tomas

Marcus 2005-06-10 16:23

Det verkar tydligen som om vissa har missat den här tråden där det gällde ett liknande fall.

Att kunna presentera underlag för sina påståenden är inget konstigt i sammanhang som dessa. Det är praxis i branschen att man kan visa oberoende statistik för samtliga påståenden som görs.

Tyvärr är det oftast såhär det är. Påståenden kring besökarmängder men "tyvärr så finns ingen statistik just nu". Nej den här typen av domänförsäljningar vill vi inte ha här på WN.

Se nu till att lägga upp en räknare och visa statistik om du vill ha tråden kvar.

stefanhansson 2005-06-10 21:24

Ta bort denna tråd.........jag finner andra vägar att sälja detta domännamn.

Mvh

Stefan Hansson

Tomas B 2005-06-11 10:49

Stefan, du behöver inte hitta andra vägar, jag köper den av dig om du kan visa 1500 unika...

/ Tomas

FredrikMH 2005-06-12 00:29

Citat:

Originally posted by Tomas B@Jun 11 2005, 10:49
Stefan, du behöver inte hitta andra vägar, jag köper den av dig om du kan visa 1500 unika...

/ Tomas

Efter så mycket om och men så tror jag inte du behöver engagera dig i ärendet. Han vill tydligen inte visa någon statistik. Frågan är väl varför? ;)

stefanhansson 2005-06-12 09:41

Denna diskussion som det varit om detta domännamn har givit upphov till mer prat om namnet än nån annan statistik eller marknadsföringskampanj kan ge det, och ni kommer att fortsätta att prata om detta efter namnet är sålt. Tyvärr fungerar människan på det sättet. Loopia har använt samma metod för sina kampanjer dem har, dem vet att om folk pratar om kampanjen så nämns även företaget, och nu när ni alla pratat om deras prisdumpning är ett sätt att binda upp kunder, klart som korvspad att det är, det kallas för att vara strateg. Om ni vill kalla mig för strateg eller icke, ja, det är upp till vardera person. Statistik finns, anledningen till varför jag inte visar upp den är just detta att som företagare måste man tro på nåt nån annan inte tror på, när nån sa för 15 år sedan, "internet kommer att vara det största som finns när det gäller information och tjänster, och det kommer att finnas möjlighet att se film och ladda ner film från 'nätet' "
tror ni inte den killen fick samma blick som snubben som sade att jorden var rund och inte platt, vad jag menar att tror man på ide'n och använder sitt sunda förnuft så lyckas man. Sedan att nån besserwisser kommer att svara att jag har själv inget sunt förnuft("och du sade det själv"), det får jag ta.

Poängen med att jag började denna tråd var för att få ett svar på en enkel fråga, är nån intresserad av att köpa en domännamn, sedan att det svävade ut till nån slags D uppsats i teoretisk filosofi får ju stå för er övriga. Så för att återgå till grundfrågan, finns det nån seriös, icke besserwisser, man eller kvinna som är intresserad av att köpa det domännamn som nämns vara till försäljning i början av denna tråd. Du som är intresserad kan skicka mig ett privat meddelande eller e-post meddelande så kan vi göra affär. Tänk på att du fått och kommer att få mycket mer uppmärksamhet och besökare efter denna försäljning då alla kommer att vara nyfikna vem som köpte siten och vad som hände med den efter köpet.

/Stefan Hansson

edit: stavfel, har tonkafingrar och råkade trycka ner flera tangenter. :)

MrBig 2005-06-12 11:51

Wow....(stående ovationer). Kom igen! Ingen här ville ha något annat än bekräftelse på den 1500 besökare i månaden.

Dessutom ger denna tråd kanske 20-60 unika besökare för din sida, inget annat. Kom inte med dumma undanflykter angående statistik - här på forumet sitter inga idioter direkt. Det är ju du som skriver en uppsats med ett enda syfte - att komm aundan. Du visar inte statistiken av en enda anledning - den stödjer inte ditt påstående angående de 1500!

Citat:

Tänk på att du fått och kommer att få mycket mer uppmärksamhet och besökare efter denna försäljning då alla kommer att vara nyfikna vem som köpte siten och vad som hände med den efter köpet.
Ja, folk här kan nog inte sitta stila av nyfikenhet på vem som kommer att köpa domänen!

Mattias 2005-06-12 20:32

Citat:

Originally posted by stefanhansson@Jun 10 2005, 21:24
Ta bort denna tråd.........jag finner andra vägar att sälja detta domännamn.

Mvh

Stefan Hansson

Hur dumt ser det inte ut?
Du hör efter om någon vill köpa domänet, skriver till Mats att den har 1500 unika besökare i ett PM.
Det kommer ut i tråden och alla som är sugna på att köpa den vill bekräfta ditt påstående.
Efter ett tag ber du wn ta bort den här tråden pga? Av ren automatik tänker man att han är en skojare.

Den första uppfattningen jag fick av dig var att du troligtvis flaxat fram en siffra för att sälja den privat mer pm.
Men dock inte lyckats så bra när du skrev att mats ville köpa den och han kom ut med besökarna du skrev i pmet.

(Min åsikt och inte wns)

pitbull 2005-06-13 01:48

Citat:

Originally posted by stefanhansson@Jun 12 2005, 09:41
Denna diskussion som det varit om detta domännamn har givit upphov till mer prat om namnet än nån annan statistik eller marknadsföringskampanj kan ge det, och ni kommer att fortsätta att prata om detta efter namnet är sålt. Tyvärr fungerar människan på det sättet. Loopia har använt samma metod för sina kampanjer dem har, dem vet att om folk pratar om kampanjen så nämns även företaget, och nu när ni alla pratat om deras prisdumpning är ett sätt att binda upp kunder, klart som korvspad att det är, det kallas för att vara strateg. Om ni vill kalla mig för strateg eller icke, ja, det är upp till vardera person. Statistik finns, anledningen till varför jag inte visar upp den är just detta att som företagare måste man tro på nåt nån annan inte tror på, när nån sa för 15 år sedan, "internet kommer att vara det största som finns när det gäller information och tjänster, och det kommer att finnas möjlighet att se film och ladda ner film från 'nätet' "
tror ni inte den killen fick samma blick som snubben som sade att jorden var rund och inte platt, vad jag menar att tror man på ide'n och använder sitt sunda förnuft så lyckas man. Sedan att nån besserwisser kommer att svara att jag har själv inget sunt förnuft("och du sade det själv"), det får jag ta.

Poängen med att jag började denna tråd var för att få ett svar på en enkel fråga, är nån intresserad av att köpa en domännamn, sedan att det svävade ut till nån slags D uppsats i teoretisk filosofi får ju stå för er övriga. Så för att återgå till grundfrågan, finns det nån seriös, icke besserwisser, man eller kvinna som är intresserad av att köpa det domännamn som nämns vara till försäljning i början av denna tråd. Du som är intresserad kan skicka mig ett privat meddelande eller e-post meddelande så kan vi göra affär. Tänk på att du fått och kommer att få mycket mer uppmärksamhet och besökare efter denna försäljning då alla kommer att vara nyfikna vem som köpte siten och vad som hände med den efter köpet.

/Stefan Hansson

edit: stavfel, har tonkafingrar och råkade trycka ner flera tangenter. :)

Försökte att låta bli in i det längsta men nu kan jag inte hålla mig längre...

Snacka om hybris! :D

Att dra paralleller med Internet och jorden rund/platt och sedan ha mage med att jämföra detta med ett tafatt försök att sälja ett domännamn med påhittad besöksstatistik. För en tid sedan hade vi ett liknande fall med great6.com här på forumet, det gick inget bra den gången heller... och vad jag förstår så ligger domänen fortfarande parkerad hos Loopia.

Varför inte ge upp, och be om ursäkt? Du kallar det för "strateg", "företagande" och Gud vet vad. Jag kallar det för pinsamt och amatörmässigt.

Mvh /Stefan

Thomas 2005-06-13 02:00

Hehe Stefan är väl inte enda webmastern som kryddat på besökarantalet, jag har full respekt för hemside-ägare men när det kommer till besökarantal är det nästan så att salta på 100% är mer standard än inte.

Jag försvarar ingen, men en webmaster som räknar besökarantal med en icke publik räknare, tenderar att tänja lite på sanningen hehe. Har hittils inte stött på en enda som talat sanning.

Nu är ju inte jag nån stjärna på att prognosera type-ins, men jag ifrågasätter starkt om den nämnda domänen får en enda besökare på en månad. 6 har ju inget med sex att göra i större delen av världen.

Thomas

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson