![]() |
Som ni kanske har sett har TD lanserat en ny design på sidan idag. Vad har ni för intryck av förändringen?
Mitt första intryck är att visst har det blivit lite snyggare men jag ser annars inga positiva förändringar. Man har flyttat om menyerna så att man får lära sig igen var allt ligger. |
Svårt att hitta.
|
Tycker också det vart lite krångligt nu...
|
Snyggt men krångligt- - -
|
Nu har jag inte använt den nya designen så mycket men jag har hittat 2 små plus.
+ lite snyggare + fler sökmöjligheter för program Och jag har även hittat 2 stora minus. - svårare att hitta och fler klick behövs för att nå fram till mål - man kan inte se all grafik från ett företag utan måste klicka på visa för varje banner!!!! Riktigt riktigt dåligt! - |
Hej!
Angående vårt nya gränssnitt: Vi har inte lagt mest fokus på att det ska vara snyggt, utan snarare att det ska vara mer pedagogiskt för nya användare. Självklart kan det bli lite förvirrade till en början för gamla användare men jag tror det kommer gå snabbt att lära sig navigera det nya gränssnittet. Vidare finns det helt nya funktioner i det nya gränssnittet: 1. Sök program/grafiska element, nu kan ni söka på program och grafiska element. Om någon till exempel vill köra keywords för ett reseprogram väljer man bara kategori:resor och keywordpolicy:öppet. Alla program med dessa kriterier listas. 2. AdTool, skapa egna product feeds-baserade annonser utan förkunskaper inom html-kodning. 3. Segment-stege, annonsörerna kan skapa segment-stegar som automatiskt flyttar upp dig som affiliate när du uppfyllt de satta målen. 4. Bonus-mål, annonsörerna kan lägga upp bonusar som betalas ut när du upp fyller de satta målen. Jag tror ni kommer gilla de nya funktionerna och förhoppningsvis hela gränssnittet. Jag har jobbat med det i ett par veckor nu och tycker det är mycket enklare och snabbare. Mvh Anna TradeDoubler Support |
Citat:
|
Citat:
Visst är det bra att ni utvecklas och vill förändras... Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Dessutom måste jag säga att jag som TD användare i 5 år inte fattar ett smack av hur nya sökmojängen för program fungerar, så man kan knappast kalla det för en förenkling och jag har ännu svårare att förstå hur en ny användare ska klara detta. |
-----
|
Hej!
Tack för alla inlägg! Vi har tagit till oss av er kritik angående hur de grafiska elementen visas. Vi hoppas att inom en snar framtid kunna presentera en förändring som möter era synpunkter och önskemål. Om du önkskar få de grafiska elementen helt expanderade, kommer detta vara möjligt, som tidigare, via ”Mina program”. Om du däremot väljer att gå via sökmotorn, kommer du att behöva använda den avancerade sökningen för att se detta. Mvh Anna TradeDoubler Support |
Det är fullt av buggar och det är svårt att beskriva alla här i text, skulle behöva visa någon. Det är fel både från affiliate sidan och från annonsörs sidan.
Något som är mycket irriterande är om man väljer mina program och har flera webbplatser så får man se en lista för alla program sorterat på webbplats namn, t.ex webbplats1.com webbplats2.com webbplats3.com Om jag nu väljer att jag bara vill se program för webbplats2.com så kommer dessa bara upp, så långt allt rätt. När jag nu klickar på en annonsör som kommer upp i listan för webbplats2.com och annonsörens sida kommer upp så är webbplats1.com förvald som standard. Återigen ändrar man till webbplats2.com går till grafiken. Väljer den grafik man vill ha och trycker "visa kod" och får återigen upp koden för webbplats1.com JÄTTEJOBBIGT! Dessutom slutade fujicolor trackas igår, och jag vet flera annonsörer som har problem med sina trackingkoder och affiliates som får felmeddelanden vid länkning. STORA BRISTER! |
PS. Jag kan komma över till Er på TD och visa er en lista på säkert 20 fel och buggar, men då tar jag betalt som TD när ni hjälper annonsörer, d.v.s. 1000 kr/timme :)
|
Citat:
|
Nu är det bara en tidsfråga innan annonsörerna börjar klaga. Antalet ansökningar till programen har rasat efter att nya designen infördes.
|
Nu förstår jag gamla gubbar å tanter och deras uttryck: "Det var bättre förr"
|
När man ska titta på grafiken är det, precis som alla andra tycker, väldigt tungrott att behöva klicka på varje element.
Dessutom försvinner grafiken efter 1-10 sekunder, när sidan laddas om. Oftast hinner jag inte se grafiken då, utan får klicka igen och hoppas på bättre tur. Tummen ner för det nya "grafikfönstret" som kommer upp. Måste buggtestas mer! Kör Firefox 1.0.2 om det har någon betydelse. /Peter |
Håller helt med PKaze! Kan vi inte få tillbaka den gammla användningsmodellen där man navigerade ner till grafiken utifrån varje program istället för söksystemet som finns nu! Det här är ju helt omöjligt att begripa. Jag kan rekomendera den riktigt bra webdesign boken "Dont make me think" till tradedoublers design team! För att begripa den här websajen behöver man ju vara hjärnkirurg!
/ En mycket förvirrad Samuel |
Någon mer som märkte fördröjd och "ryckig" leads/avslut-rapportering under gårdagen den 19 maj på TD? Har fortfarande en lucka på flera timmar utan aktivitet, vilket är mycket ovanligt, men det kan ju mycket väl vara fortsatta fördröjningar som spökar.
Tycker överlag att leads/avslut-rapporteringen är mer fördröjd nu jämfört med före den nya designen lanserades. Sedan såg jag också att sidan med preliminära utbetalningsdatum hade tagits bort i samband med nya designen. Kommer utbetalning alltid att ske i mitten av varje månad numera, varför inte denna lista behövs längre för info? |
Citat:
Mvh /Stefan |
Frågan är ju hur många som ska behöva klaga innan tradedoubler förstår att folk inte gillar den nya layouten?
|
De är nog väldigt medvetna om det vid det här laget. Inte en positiv kommentar sedan lanseringen. De har säkert fått ett par mail också.
|
Jag kan bara hänvisa till min post i tråden om deras nya design skapad utav Tradedoubler själva
TradeDoubler lanserar nytt gränssnitt Det första jag gjorde var att ringa upp Tradedoubler och påpeka detta. Tjejen i andra änden ville koppla mig till ansvarig tekniker men fick ej tag på denna (konstigt? :unsure:) och bad om mitt nummer så att denna person kunde ringa upp mig. Flertalet utav buggarna är enligt mig kritiska och bör fixas snarast. Visst dom är stora, men för det så skall man inte skära ner på säkerheten eller liknande. Känns som att dom var tvingade att släppa denna versionen väldigt kvickt. |
Citat:
Vad gäller utbetalningstabellen, så visst saknar jag den oxå, men den förra var för 2004, inte uppdaterad på år och dar med andra ord. Sedan kan jag såga så här, jag är anställd hos en av annonsörerna på TD, och vi har haft totalt 2 ansökningar till programet sedan nya designen, mot ca 5 st om dagen normalt. |
Citat:
|
Men tjena petter :P
Jag tror inte nya TD testades särskilt mycket i verkliga livet, innan det sjösattes. Intressant (och tråkigt) att höra hur annonsörerna drabbats också. De flesta här är ju affiliates. |
Jag har supersvårt att hitta på sidan...... helt otroligt :(
Verkar inte finnas några program/företag inom det jag söker efter, vilket är konstigt. |
Citat:
|
Hehe...
Eftersom det hävdas att endast de "gamla" användarna har svårt att lära om så har jag nu genomfört en totalt ovetenskaplig test som bevisar M-O-T-S-A-T-S-E-N. Sju st. helt slumpvist utvalda personer som har råkat befinna sig på kontoret har fått i uppdrag att hitta en annonsör och dess annonsgrafik. Guess what...? 100% Failed!!! Inte en kotte kunde hitta i det nya "användarvänliga" gränssnittet. (Obs... det är intelligenta och sansade egenföretagare med datorvana.) Själv gav jag upp inatt, och ska istället börja söka mig till nya jaktmarker. Har inte tid/tålamod/ eller sinnesnärvaro nog att lära mig ett !"*##(> system som endast en mor kan älska. Så nu har jag redovisat min användartest... När får vi ta del av TD:s test som bevisar den förbättrade användarvänligheten? Med sömnbrist och fradga i munnen. /Stefan Edit: Jag var för snäll. |
Hej vänner!
I morse har vi gjort nytt släpp med uppdateringar av de nya gränssnittet som innehåller fler funktioner och ändringar/fixade buggar. Nedan finner ni de två största ändringarna: • Utbetalnings- och lösenordsinformationen är nu krypterad (128 bit) • Möjligheten att se de grafiska elementen expanderade (se avancerad sökning) Tveka inte att höra av er till mig om ni hittar fler buggar eller har generella synpunkter på det nya gränssnittet. All feed back är betydelsefull för oss! Mvh Anna TradeDoubler Support [email protected] 08-40 50 881 |
En ny bugg: alla ens upplagda siter syns inte på alla ställen där de ska synas, tex när man ansöker om nytt program... =/
|
Håller med att det var lite bökigt att se grafiken samt att man hela tiden får den översta sidans annonser om man har flera sidor inlagda och bläddrar till grafiken....
Off topic: Citat:
|
Jag kombinerar anställning och eget företagande :)
|
Jag har suttit i tio minuter och försökt få fram koden för textlänkar på olika annonsprogram. Känner mig dum i huvudet.
Byt tillbaka till gamla designen! /Christian |
Jepp den är katastrofal tyvärr. Känner mig inte alls hemma när jag är på deras sida.
|
Citat:
Lycka till i jakten ;) |
Citat:
|
Tänkte dra mitt strå till stacken och försöka hjälpa till men en möjlig lösning, nu när TD tar sig tid och kommer hit och läser vad vi skriver.
Undra om man inte löser mycket av problemen om man från huvudmeny'n länkar till 1. Mina Program -> Rapport till htmlkod. 2. Alla Program -> Rapport till htmlkod. Det är ju i princip de 2 som behövs enligt mej för att komma igång, mej veteligen har jag aldrig använt några andra funktioner. Gamla som nya designen even. Om man sedan lyckades informera oss användare om att alla funktioner nu mer sköts via sökrutan vore kanske aktuellt, för det är delvis där jag tror det brister. Om jag vill hitta program där jag inte är ansluten vet jag ju heller inte vad jag skall söka på i sökrutan. Jag tror TD skulle uppskatta om vi kan berätta vart logiken brister och vi kommer bort oss, och inte bara att den brister. Thomas |
Hej hej!
Vi uppskattar verkligen att ni kommer med förslag till förbättringar! Thomas förslag ligger nu som en feature request hos våra tekniker, dvs att ändringen snart kommer ske! Vi är alltid uppmärksamma på tips och åsikter från er affiliates, så tveka inte att posta dem här eller alternativt skicka dem till [email protected]! Mvh Calle TradeDoubler Support |
Jo möjligheten att bläddra bland alla företag utan att behöva söka hade varit bra. Precis som förr.
|
Ja, det vore bra. Kul att TD lyssnar på de tips som kommer in i alla fall, det kan ju bara bli bättre.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson