WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sälja t-shirts (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7945)

JeppeGoal 2005-05-15 16:34

Finns det något intresse i att erbjuda hemsidor att de får sälja t-shirt och andra special-tryckta produkter på sin hemsida. Alltså t-shirts med hemsidans loggo på. Jag kan nämligen ordna det billigt, och erbjuder t-shirts med BRA kvalitet med en hemsidas loggo eller text för cirka 70:-
Sedan kan ju hemsidan sälja tröjorna för 199:-
Bra vinst? Eller finns det billigare hos andra företag?

Jag vet inte så mycket om detta.

ztream 2005-05-15 16:49

Print on demand för 70:- med volymkrav på 1 tröja?

Det är bra!

JeppeGoal 2005-05-15 17:51

Ja. Kollade runt lite och de flesta verkar ta 120-240:-

ztream 2005-05-15 17:58

Det stämmer. De flesta ligger på den nivån när det gäller enstaka tröjor eftersom det är tar relativt lång tid att trycka en ensam tröja.

Det kan inte vara så att ditt prisexempel är baserat på screentryck och en minimikvantitet på x antal tröjor?

JeppeGoal 2005-05-15 18:17

Hm, jag tror inte det, då jag själv sätter priset :)

grazzy 2005-05-15 18:24

Sen kan vi ju genast diskutera efterfrågan. Jag tror inte att så många köper en t-shirt med en webbplats logo för 199:- :)

Marginalerna får nog dras ner en rätt bra bit för att man frivilligt skall göra reklam för en tjänst. Det är inte särskilt många webbplatser som har hipp-faktor. Jag vet en som man faktiskt ser rätt mycket folk med tryck/reklam från och det är Freeride.

Edit: skall väl kanske säga att en hel del troligen är spons ;)

JeppeGoal 2005-05-15 18:37

Lunarstorm skulle nog sälja rätt fett :)

Sockerdricka.nu säljer bra med t-shirts... etc.etc.

ztream 2005-05-15 19:00

Kan du sälja enstaka plagg för 70:- inklusive moms samtidigt som du tjänar pengar så kan jag bara gratulera dig, du har kommit på något jag och många andra måste missat.

Predrag 2005-05-15 19:12

Citat:

Originally posted by ztream@May 15 2005, 19:00
Kan du sälja enstaka plagg för 70:- inklusive moms samtidigt som du tjänar pengar så kan jag bara gratulera dig, du har kommit på något jag och många andra måste missat.
Nja, en riktigt riktigt dålig t-shirt kan man få tag på för typ 10 spänn, o sen lite transferpapper o morsans strykjärn, så går det o få ihop det :)

Predrag

ztream 2005-05-15 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Predrag
Citat:

Ursprungligen postat av ztream

Nja, en riktigt riktigt dålig t-shirt kan man få tag på för typ 10 spänn, o sen lite transferpapper o morsans strykjärn, så går det o få ihop det :)

Predrag

Jo, men nu gällde det bra kvalitet på t-shirt, samt underförstått (hoppas jag) hållbart tryck.

Även om man har skräptröjor och transferpapper så sitter man ändå med sämre timlön än en polsk bärplockare. :D

JeppeGoal 2005-05-15 19:28

Tröjorna kommer från Östergötlands största tryckeri, och trycket håller som Sossarnas vallöften... öh, not.
Nej, men trycket håller lika länge som t-shirten - vilket är länge. No Problem - som märket heter - är kända för sin goda kvalitet.

Jacob 2005-05-15 19:30

Citat:

Originally posted by JeppeGoal@May 15 2005, 16:34
Bra vinst? Eller finns det billigare hos andra företag?
Jag antar att du räknar med att sälja minst 10 stycken t-shirts/tryck. Annars måste det väl bli dyrt för dig med tanke på schablonen (screentryck).

I större kvantiteter än ett plagg går det ju dock att få billigare från andra. Man kan väl komma ner i 50 kr/165 grams-tshirt inkl. schablon om du köper 10 stycken. Plus moms och frakt vill säga.

JeppeGoal 2005-05-15 19:34

Detta är inte screen-tryck.

ztream 2005-05-15 19:35

Citat:

Originally posted by JeppeGoal@May 15 2005, 19:28
Tröjorna kommer från Östergötlands största tryckeri, och trycket håller som Sossarnas vallöften... öh, not.
Nej, men trycket håller lika länge som t-shirten - vilket är länge. No Problem - som märket heter - är kända för sin goda kvalitet.

Så du trycker inte själv utan köper bara in trycktjänsten från ett screentryckeri?

Det kan väl iofs. communityn/portalen/sidan göra själv och slippa en mellanhand?

Jag trycker också bland annat på No Problem och det är inget fel på den kvallen.

JeppeGoal 2005-05-15 19:40

Nej, jag har tillgång (känner ägaren) till tryckeriets maskiner och därför kan jag erbjuda allting billigare. Jag blir mellanhanden istället för tryckeriet. Och jag är billigare.

hyperfly 2005-05-15 23:05

Säg 99kr för personlig tshirt vore ju snudd på revolution, skulle inte tveka på att beställa. Nu har det istället blivit att jag tryckt flera för att få ner priset via ett riktigt tryckeri, men vore schysst att till så lågt pris kunna göra bara en tshirt då och då.

Per 2005-05-15 23:22

Vad är det för tryckmetod vi diskuterar?

Jacob 2005-05-16 00:15

Citat:

Originally posted by Per@May 15 2005, 23:22
Vad är det för tryckmetod vi diskuterar?
Det verkar vara transfer som gäller.

mellow 2005-05-16 00:38

Visst vore det intressant med rätt pris. Ett svenskt "CafePress" skulle behövas! :)

Davve 2005-05-16 02:12

Jag brukar trycka 20-50 åt gången för en sida, det blir både billigare och bättre förtjänst. Varför ska man trycka en och en? Trycker man 50 så är det ändå så lite pengar det handlar om att de flesta har råd att göra det.

JeppeGoal 2005-05-16 07:54

Per.

Det är, vid mindre upplagor (1-10) transfertryck. Vid flera beställningar är det screen-tryck (direkttryck).

dunken 2005-05-16 08:08

Hej

Nu ska jag ge mig in i diskussionen men är inte detta ren reklam ?
Jag bryr mig inte om sån här försäljning för jag inte har tid över till det så det är inte därför, men jag förstår inte varför vissa kan göra reklam men inte andra?

Bara för att man inte skriver ut vad det är för sida så kan det ju vara reklam endå som i detta fall.

JeppeGoal 2005-05-16 09:33

Dunken

Jag hade inte något som helst reklam-syfte i denna tråd. Jag bollade bara min idé och ville ha tips på om det fanns någon efterfrågan på denna typ av produkt/tjänst. Eller om marknaden är mättad.

dunken 2005-05-16 11:28

Hur låter detta da ?

Jag kan nämligen ordna det billigt, och erbjuder t-shirts med BRA kvalitet med en hemsidas loggo eller text för cirka 70:-

Jag har inget imot att du gör detta och jag önskar dig lycka till men jag ser denna tråd endast som reklam tyvärr men jag har inget imot den annars

dunken 2005-05-16 11:29

Och du jag undrar varför du skriver BRA kvalitet ?
Vad är det för märke på t-shirtsen ?

mellow 2005-05-16 12:51

Jag tror redan JeppeGoal har nämnt vilket märke det var, "No Problem" eller något som även zstream hade använt.

Jag själv uppfattade inte som att Jeppe gjorde reklam i sitt inlägg men kan förstå att det är lite känsligt för andra inom samma bransch.

JeppeGoal 2005-05-16 13:42

Dunken

Ja, min idé är att sälja t-shirts med BRA kvalitet för cirka 70:-

dunken 2005-05-16 13:59

Okej gör så men jag tycker fortfarande att det är reklam.
Dock så berör inte detta mig eftersom vi är inte ute efter samma kunder!!

Sen för att svar på en fråga du ställde jeppegoal.
Ja det finns dom som erbjuder i alla fall ner mot 50 kr/t-shirten med BRA kvalitet men då gäller det lite fler som i alla fall 20-30 t-shirts.
Men om det finns någon som gör en eller två t-shirts för det priset så tror jag inte att det finns.

JeppeGoal 2005-05-16 14:07

Dunken

Tack för det svaret. :)
Då är jag nöjd med min tråd.
Tack!

nosnaj 2005-05-16 20:27

Den No problem tshirten jag fick när jag beställde var inte vad jag vill kalla bra kvalitet iaf, känndes väldigt tunnt i tyget, fast de kanske har olika varianter...

Alex 2005-05-16 21:00

Reklam som fan...

http://www.aspsidan.se/default.asp?page=fo...Post&pId=388607

dunken 2005-05-16 23:28

Ja jag håller helt klart med.

Predrag 2005-05-16 23:36

Jag tror någon här är skyldig Dunken en ursäkt, han var den ende som såg tråden för det den var, ett fult och uselt försök till att kapa wn o göra reklam för sina tjänster på ett otilåtet sätt.

Predrag

Helix 2005-05-17 00:13

Sidan i profilen är inte ens reggad......oj oj oj.....

Davve 2005-05-17 00:15

vems profil och sida?

Helix 2005-05-17 01:24

Personen som startade tråden.....

Davve 2005-05-17 01:28

Citat:

[FONT=Impact]SÖKER PROJEKT ATT INVESTERA I
Det är vad jag kan se, men han kanske har ändrat det...

nomicon 2005-06-15 18:01

Beställde ett gäng t-tröjor av honom, de skickades från tryckeriet i onsdags med paket till mig (enligt honom iaf), men har fortfarande inte fått några.. ska bli spännande att se vad som händer, och om det ö.h.t dyker upp något :)

-Martin

Deeds 2005-06-15 19:48

Är inte detta en tråd om Webbhandel?? Ska man inte då kunna kolla om det finns någon efterfrågan i det man har tänkt syssla med?? patetiskt att hoppa på han för att han gör "reklam" Jag tolkade inte denna tråd som reklam utan som en fråga om denna typ av affärsverksamhet kan löna sig.

Löjligt.

Ironiskt nog så var det dunken som uppfattade det hela som reklam och fick med sig alla i den uppfattningen. Från början så var det ingen som brydde sig utan folk ägnade sig åt att svara på det som trådskaparen ville ha reda på.

Skulle han då har skrivit:

Jag kan göra en prdukt billigare än alla andra...skulle det funka? Idiotfråga men det verkar vara det enda sättet att fråga på här.

Svaret hade då blivit:

Det beror på vad du skall sälja och till vilket pris.

Då hade det ju kommit fram ändå.....eller ?

dunken 2005-06-15 21:14

Citat:

Originally posted by Deeds@Jun 15 2005, 19:48
Löjligt.

Ironiskt nog så var det dunken som uppfattade det hela som reklam och fick med sig alla i den uppfattningen. Från början så var det ingen som brydde sig utan folk ägnade sig åt att svara på det som trådskaparen ville ha reda på.

Tydligen så finns det folk som köpte t-shirts av honom och då måste det väll ändå ses som reklam när man skriver det så.

Vad är det som är ironiskt med att jag kom fram med att det var reklam?

Det är en marknad som jag inte bryr mig om alls.
Det han skulle göra var att sälja till åf och jag har redan mina leverantörer som är billigare och det finns dom som kan göra tröjor bra mycket billigare än vad han gjorde och säkert till bättre kvalitet eftersom han inte ville skriva vad det var för märke som han skulle sälja.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson