![]() |
Tjena!
Har lite pokerdomäner som jag skulle vilja ha en snabb värdering av. Holdem.pro Texasholdem.pro // Tjipp |
Citat:
Texasholdem.pro= Registreringsavgiften och en kopp kafé med muffins om du har tur... |
Beror mycket på hur populär och etablerad .pro blir. Jag gissar att den kan komma upp sig i populäritet med tiden och då är domänerna absolut värda mer än en kopp kaffe. Och då tänker jag på lite sikt, inte dagens värde.
|
Kan inte tänka mig ett mer oseriöst inlägg än det du skrev Blue-Eye........
|
Du kanske kan sälja dem till pensionärernas riksorganisation om de ska ha en pokerturnering någon gång...
Men försök inte hänga på pågående trender genom att registrera suspekta domännamn, utan försök istället att lista ut vad som blir nästa stora grej och försök satsa på det. |
Anonymus, ett tips, låt någon jänkare värdera domänerna.
Ingen här på WN kan komma med en kvalificerad bedömning på dina .pro domäner tror jag. |
Citat:
Don't underestimate the power of poker. ;) |
Citat:
Pokerspel blir bara större. Går ju att göra en del bra subdomäner till domänerna också. |
Jag tycker att domännamnen låter bra. Jag tror att man kan få en slant för dem, fast kanske inte så mycket. Om jag gjorde en sajt om Texas Hold'em skulle jag tycka att texasholdem.pro var ett bra namn. Lämpligt för optimering och lätt att komma ihåg.
|
Kan jag få fråga om nån helt ärligt kan säga att dom har tjänat bra på att köpa och sälja domännamn ?
Är det ens överhuvudtaget lönt att kasta bort en hundring eller två på att regga ett domännamn ? Det finns några som säger att dom har tjänat några tusen, men hur mycket har inte dom 100 domänerna som dom har reggat kostat ? Med risk för att få på skallen som vanligt men jag tror att domännappning och blixtidéer om förmodade "bra" domäner ger inte mer än förlust i längden om man ska räkna med inköp och parkeribgsavgifter. Tänk bara på hur mycket kostar det inte att förnya 100 domäner per år ;-) För att inte tala om ifall kommande reglerna om att den som har en massa domäner reggade men parkerade och som inte har med deras verksamhet att göra förhoppningsvis måste lämna ifrån sig alla domänerna utan att få en spänn i ersättning kommer att kosta dom i förlust. |
Citat:
På en del av dina frågor finns det enkla svar. Klart man inte kan registrera 100 domän i hopp om att bli rik utan att arbeta. Då är man försenad ett antal år. Men är du målmedveten och istället för att parkera dina domäner så gör du något av de så kommer du gå med liten vinst på alla dessa varje år. Sedan om du lyckas sälja något namn så blir det ren vinst. Att registrera 100 domän kostar inte mer än runt 12 000 kr om året och de pengar kan man få många ggr om under den tiden om man lägger ner tiden på att utveckla dessa. |
Du tillhör inte dom som har tjänat något på att köpa in domäner antar jag på ditt svar.
Men du har helt rätt i att om man köper en domän och gör ordning en bra site så tjänar man mycket mer på att sälja den om innehållet och programvaran är någonting som det finns en efterfrågan på. |
Citat:
Tror du på det själv så finns det alltid fler som gör. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag vet inte om alla tänker så men jag gör det iaf. Om man köper ett namn i endast försäljningssyfte så är det svårt att lyckas sälja det. Om man däremot köper det i utvecklingssyfte och ligger på det ett tag, skapar trafik etc. så blir det mycket enklare att övertala köparen till ett köp.
Alla domäner med tillhörande sida kan göra pengar, allt hänger på antal timmar man lägger ner. |
Citat:
Om du har satsat säg 10 000 på 1 år och sen tjänar 1 000 spänn så heter det alltid att jag ligger på plus trots att sammanlagt under året så är det hur mycket minus som helst. Det är det som ingen pratar om utan alla säger bara hur mycket dom tjänade just på en domän och vägrar inse hur mycket dom har förlorat sammanlagt :lol: |
Citat:
Jag tog och räknade lite snabbt det senaste året då jag köpt rätt många domän och utvecklat en del sajter samt sålt några domän. Jag har gått plus redan första månaden på det året kan man säga, allt annat är vinst. Är du bra på matte så ska det inte vara så svårt att räkna ihop den ekvationen. |
Citat:
|
Alla kan tjäna pengar på det de gör. Men det räcker tyvärr inte att köpa en domän. Det krävs arbete för att tjäna på det. Utveckla det du köper för dig själv, lyckas du sälja domän med sidan eller utan så är det bra, annars ger den dig inkomst. Att få in 160 kr om året på en sida ska vara enkelt för alla. Då har man inte förlorat något...
En enkel ekvation för att inte förlora på en domän: Året har 365 dagar, lägg in Adsense på sidan, det krävs faktiskt inte mer än 1 klick om dagen för att betala din domän. 162,50 / 365 = ? ? ~ 1 klick på adsense Lyckas man inte med det så... som sagt, sök jobb :) |
Nej det räcker inte att köpa en domän, jag tror att det var på det här forumet som en 15-åring skröt om att han äger 100 domäner.
Men hallå, lägg dom pengarna på en domän och utveckla den allt du kan så är den värd 10 ggr mer än dom 100 domänerna. Det är alldeles för många som luras att tro att domänköp ska göra dom rika. |
Jag kan bara tala för mig själv... När jag köper en domän så har jag en idé till den i min skalle och reggar den för att sedan kunna utveckla det... Eftersom man inte hinner göra allt på en gång så har jag en del av dessa till salu samtidigt . Säljer jag för det pris som passar mig så är jag nöjd annars kommer den utvecklas inom sin tid. Under tiden driver jag trafiken på dessa till nån av mina sidor så jag förlorar inget på att ha de...
|
Citat:
Själv värdesätter jag min tid till mer än så. ;) Alltså vem som helst kan ju tjäna pengar, frågan är ju bara om du tjänar mer på att göra webbsidor/sälja domäner jämfört med om du hade haft ett vanligt jobb. Så för att få en mer rättvis ekvation så ska du jämföra vad du har för timlön på att utveckla/sälja domäner jämfört med den timlön du kan få från ett riktigt jobb. Om du tjänat 1000 kr på ett år på att köpa/sälja domännamn/webbsidor men lagt ner 500 timmar så kan du ju lika bra åka ner till Indien och söka jobb som barnarbetare, blir säkert mer lönsamt rent ekonomiskt. :P |
Hmm, "lägg in adsense på sidan" är faktiskt ett brott mot googles regler. Man får inte ha adsense på parkerade inaktiva domäner.
Nu tänker jag kanske inte framförallt på dig Davve utan på en del andra "stora" domänparkerare här på WN. Edit: Ingen privata domänparkerare, utan mera som en slags digital it-pimp som horar ut hela internet med sitt fula beteende. Ni vet säkert vem jag tänker på. |
Citat:
|
Citat:
|
hubbert, man borde köpa det och peka om...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
jag vill veta vem WN's officiella PIMP är! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson