![]() |
smtprelay1.telia.com använder denna som SMTP och ikväll så kan jag inte skicka mail. Nån mer som har det problemet idag?
|
Jag kör med mail1.telia.com hela tiden, även fast den inte är avsedd för det och har inga problem.
Smtprelay strular lite då och då... |
Hade problem vid 22-tiden men det släppte efter några minuter. Har inte skickat så många mail idag så jag har inte så stor koll mer än att det var störningar just då. Nu verkar det fungera i alla fall.
|
Nån mer som haft problem, eller som har? För jag kan fortfarande inte skicka mail...
|
Dom brukar vara duktiga på att uppdatera driftinfo om det är större fel, men det ser ju lugnt ut.
Jag har Telia ADSL och har inte haft några problem under dagen. Kör också på smtprelay1.telia.com // Mats |
2 bifogad(e) fil(er)
Hann knappt svara innan följade dök upp :lol:
// Mats |
haha, det e samma som jag har då :) Fast jag får fel: 0x800CCC67
|
Nu funkade det här, felet varade mellan 23.31 och 00.07 hos mig.
// Mats |
Här pajade det vid 19.00 och har inte kommit igång än.. Sånt är jobbigt..
|
Citat:
|
det står att man inte får använda den på telias sida... :(
|
Citat:
Skulle nån säga något, så säg bara att du kört med den hela tiden och inte sett förändringarna, dom lär inte straffa dig ;) (jag tycker, kan inte telia se till att smtprelay funkar så ska dom inte säga nåt om man kör med mail1 eller liknande) |
den funkade, men jag får inte det mail jag skickade med mail1.telia.com
|
|
Fick tillbaka: Junk mail <[email protected]> när jag skickade
|
Citat:
Måste vara nåt annat fel om du inte får mail som du skickar ut med mail1.telia.com |
Fick det nu lite försenat bara, tack :)
|
Gör som jag.
Sätt upp en mail server som lyssnar på någon annan port än just 25. Tex, jag har ett konto där mail servern lyssnar på 25 och 26. Bara att ställa in att den skall skicka till 26 istället :) Funkar minst lika bra :) Plus att den är lite snabbare än Felias relay server :P |
Felrapporter och dylikt brukar också återfinnas på http://kundinfo.telia.net/ som egentligen är menad som intern sida för telia tro jag.
|
Jag var i kontakt med Telias tekniska support för c:a 30min sedan (ej angående detta) och tog då upp detta.
Enda dom kunde säga var att det hela beror på överbelastning. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson