![]() |
http://hnnweb.mine.nu/LunarBanner.jpg
Jag ringde deras kontor och frågade om LunajStojm var registrerat. Citat:
Jag tycker jag bryter mot deras funktioner.... Och nedsättande kommentar |
Kan man lägga upp egna banners på Lunarstorm eller vad är problemet?
Lunajstojm på den där bannern är väl klart förväxlingsbart. Jag inte är så insatt i Lunarstorm mer än till namnet. Om jag skulle sett bannern utan screenshoten skulle jag nog kunna tänkt mig att det var någon av deras egna reklamkampanjer. Vilket är hela grundtanken när det gäller för förväxlingsbarhet... |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Precis, vad är frågan? *??*
|
Vad är Lunarstorm för något?
|
Jag vet inte, jag har hört att det ska vara den nya mötesplatsen för pedofiler :D
|
Att dom godkänner något som kränker dom själva och deras funktioner...
|
Kan det inte vara så att bannersen inte går igenom någon godkänningsprocidur utan att folk får anmäla material som verkar stötande?
|
Citat:
|
Citat:
|
Har du för mycket fritid?
|
Fattar ingenting, kanske beror på att jag inte besöker LunarStorm? Har jag fattat det hela rätt om jag säger att man kan göra reklam för sin presentation på LunarStorm för 15 kr? Hur många visas annonsen för, 10 pers eller?
|
Jag kan glädja dig med att jag inte heller fattar ett smack...
|
Lunarstorm kollar uppenbarligen inte banners innan publicering. Känns bra att äntligen fått svar på det.
|
Citat:
Citat:
Kolla riktigt noga på bilden.... Det står att den är godkänd... Den genomgår en validering... Jag gjorde bannerna, kl. 12.00, Kl. 16.** så vart den godkänd utav någon av dom.... Citat:
|
Citat:
LunarWorks AB är ett förebild för många företag. De har visat att man kan vara ett seriöst företag och tjäna pengar på driva en community. |
Att lunarstorm lyckats och framförallt innovativt dragit fram micropayments för medlemskap på internet tycker jag verkligen är en förebild. Men annars är LS(läs lunarworks/lunarstorm) ett av de sämsta förbilderna man kan ha.
Företaget ägs och delas av bl.a CocaCola och Björn Borg - företaget i sig gick i förlust de första 2-3 åren och har trotts denna enorma omsättning inte alls lika god ekonomi som man kan tycka. Men å andra sidan håller dom vuxna(som leker med barn - som uppenbarligen är målgruppen) sysselsatta :) Så visst, . det är en delad mening där! |
Citat:
Förstå vilken enorm tid det krävs för att bygga en sajt som Lunarstorm. En bra programmerare kostar! Sen tar det ett bra tag att få rull på ett företaget. Man bygger inte en community som deras på en dag och det tar betydligt längre att få medlemmar så man kan få ekonomisk lönsamhet i det hela. Handlar mycket om förtroende också, att företag ska känna att det är värt att annonsera på t.ex. Lunarstorm och att andra företag ska "sponsra" (reklam t.ex. OLW) lunarstorm. |
.PRO domänen har ju numera släppts fri, skulle va kul å regga lunarstorm.pro :D (för er som inte använder lunarstorm har de något som kallas för PRO-medlemskap)
|
Citat:
Citat:
tror nog inte du kan få köpa lunarstorm.pro på ett BRA tag =) |
Citat:
|
Det står klart och tydligt att dom godkänner sina banners helt manuellt.
|
Ärligt talat förstår jag inte denna tråden, men jag är nog också för gammal. Två gånger fjortis plus moms är för mycket antar jag :D
Jag har aldrig varit på Lunarstorm eller liknande ställen, men jag är kluven till företag som har som affärsidé att rippa småbarn på pengar. Vad går LS ut på? Det är ju inte att tillhandahålla gratis internetutrymme åt alla, det är att tjäna pengar på att kränga saker som ringsignaler etc antar jag. Vilka är deras målgrupp? Tonåringar och yngre än tonåringar. Det måste innebära att deras kunder är minderåriga och inte har rätt att ingå köpavtal. Hur kan man bedöma ett sånt företag vara seriöst? (Säger jag fortfarande utan att ha besökt deras site, men jag utgår från vad man har läst och hört talas om dem) |
Citat:
Det stämmer att Lunarstorm tjänar pengar på tjänster som främst/enbart betalas med telefon och mobiltelefon. Men just eftersom sajten vänder sig till ungdomar är de noga med att informera om att man måste ha abonnemangsinnehavarens tillstånd innan man köper. Sen kan man ju hoppas på att föräldrarna också har lite koll på sina barn. Jag tycker alltså inte Lunarstorm är värre än tex leksaksföretag som ju också har barn som målgrupp men låter föräldrarna betala kalaset. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson