![]() |
Lade nyss märke till "Snabbt svar" som finns längst ned i varje tråd, riktigt bra och inget som jag har lagt märke till tidigare ;) Antar att detta är nytt eller har jag bara varit blind tidigare?
|
Deja vu, lade även märke till att jag har varit medlem här i ett år nu :)
|
Hann visst inte ens starta en ny tråd angående det så jag lägger det väl här :)
Nu finns en ny funktion som ger "Snabbciteringsmöjlighet" som jag implementerat här på WN. Klickar man på knappen "Snabbcitera" vid en medlems inlägg (bredvid vanliga Citera-knappen) i tråden så dyker citeringen upp allra längst ner på webbsidan i "Snabbt svar"-fältet. Klickar man på flera olika "Snabbcitera"-knappar så kan man på så sätt också citera flera olika skribenters inlägg på ett enklare sätt. Förhoppningsvis ska allt fungera smärtfritt men hoppas ni har överseende om något problem uppstår och då omgående föredragsvis tar kontakt med mig via PM alternativt skriver här i tråden. / Marcuss |
bra jobb marcuss ;)
wn's egen superdeveloper :D |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Testar [/quote] Strålande tycker jag. // Mats |
Kalasbra jobbat marcuss!
Thumbs up! :) |
Brabra, håller på och byter utseendet på knappen bara. Någon som har någon snygg och passande CSS till den eller kanske vill göra en grafisk knapp som smälter in? :)
|
Citat:
// Mats |
Citat:
Tycker iof sig att kryssrutan var bra om man skall citera många svar så man håller koll på vilka man kryssat i. // Mats [/quote] Jo det är iofs sant, problemet var bara att den inte går att "kryssa ur" då det inte går att identifiera (på något "funktionabelt" sätt) texten i snabbciterings-rutan. Alltså var det lite missvisande om man ville kryssa ur rutan för att få bort texten, vilket alltså inte var möjligt. |
Roligt att ändra knappen försvann :)
|
Citat:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/up...d0/p_quote2.gif Iofs kom jag på att det kanske inte passar in med de andra knapparna, men eftersom jag inte har någon aning vad ni använder för typsnitt på knapparna så fick det bli så ;) |
Citat:
|
Citat:
Thomas |
Citat:
Fast nu gick det att redigera.. var bara i nyhetsforumet kanske? Nä nu gick det i nyhetsforumet igen.. fast nu försvann snabbciter så nog har det med ändringar att göra eller så är jag allmänt yr :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.webmasternetwork.se/f2t6598.html / Alexander. |
Citat:
Vad snackar ni om? |
Citat:
Vad snackar ni om? [/b][/quote] Nu är den tillbakalagd.. så det är nog lite lättare att hitta nu. |
Tummen upp! :)
Bara jag som får JavaScript fel när jag använder "snabbsvars"-funktionen? :unsure: |
Citat:
|
http://www.silverplanet.se/temp/wnjsfel.png
Jag har inget sånt program/system installerat. Man måste vara snabb för att se js-felet, eller ha bockat i "Visa meddelanden om alla scriptfel" i internet-alternativ->avancerat. |
Citat:
|
Spelar ingen roll vart eller vilket inlägg jag svarar på :)
I FireFox finns det ett verktyg under Verktyg->JavaScript-konsol som är bra mycket bättre än explorers. Detta rapporterar i mitt fall följande fel: ValidateForm is not defined. Har du testat i både IE och FF? [edit] När jag kollade i koden så finns detta under <form> taggen: return ValidateForm() Det är alltså en kalleles till ett js-script som inte finns? för att kontrollera att formen är korrekt ifylld. Rätta mig om jag har fel. |
Citat:
Citat:
|
Tur att det finns sånna som mig som lyckas se js-fel som
Citat:
|
Citat:
|
Nu verkar de flesta buggarna vara åtgärdade iaf.
|
Aah, det här var efterlängtat. Tur att vi har dig, marcuss! :)
|
this we like ;)
edit: kanske borde redigera knappen hamna till höger/vänster om citera-knapparna. Den hamnar nu mellan snabbcitera och citera på inlägg man själv skapat. Minor details men vafan ;) |
Citat:
|
Kul att ni gillar det. Vi får väl se om det dyker upp några fler funktioner framöver :)
Har ni några bra idéer på funktioner som skulle kunna göra WN bättre så är jag öppen för förslag så får vi sedan se vad tiden tillåter. |
Citat:
|
Citat:
|
Smilisarna funkade inte i ett snabbsvar jag gjorde nyss i en annan tråd.
Testar här: :lol: ;) :) |
inte mina heller :(
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson