WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Beställningar ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6553)

dunken 2005-03-06 12:14

Hur har det gått för er dom senaste dagarna ?

Tycker min försäljning idag igår och i fredes inte var något vidare.
Har ni märkt någon skillnad ?

mvh/Tomas

Mats 2005-03-06 13:19

Hela Februari och någon vecka in i Mars är kostant sämre än övriga månader hos oss.
Vad det beror på kan man bara spekulera i men jag tror att det hänger ihop med December/Julklappar. Hämta igen sig vid lön i Januari och inga pengar kvar i Februari.

Men jag jobbar som så att om jag vet att det skall bli dåligt så gasar jag på extra för att ta tillvara på dom få kunder som trots allt vill handla, att dom skall göra det hos mig.

Har jobbat med nyheter 3-4 ggr i veckan och skickat nyhetsbrev varje söndag i 4 veckor nu, det ger ett klart förättrat resultat. Jag tror inte att det är bra att luta sig tillbaka och konstatera att det är dåligt och inte göra nåt åt det. Full fart med inköpen m.a.o.

Har lagt en order på 2800 DVD från USA som kommer på onsdag så det blir nyhetsbrev för femte veckan i rad nästa söndag också :)

Det som är skönt att man vet att det lossnar nu en bit in på Mars.

// Mats

dunken 2005-03-06 20:18

Februari var samma som julförsäljningen hos mig men jag kan tro oxå att det är som du säger att det handlar om uppdateringar.

Jag har uppdaterat de senaste tre veckorna och skickat nyhetsbrev och då har det funkat mycket bra dock gjorde jag inte det förra veckan så det är säkert därför det är lite sämmre nu dessa dagarna.

Jaja hoppas att det är som du säger att det släpper i mitten av mars :)

Fortsätter det uppåt så blir det skoj :)

mvh/Tomas

BE Network 2005-03-06 21:43

Denna veckan har varit bra, iaf ons-tors-fre men nu lördag och söndag har det varit bedrövligt!!

-Jonas

dunken 2005-03-06 22:12

Citat:

Originally posted by Blue-Eye@Mar 6 2005, 22:43
Denna veckan har varit bra, iaf ons-tors-fre men nu lördag och söndag har det varit bedrövligt!!

-Jonas

Ja det tycker jag med.
Det har varit bra innan i veckan men fredag lördag och halva söndagen var dålig.
Nu ikväll så har det faktiskt kommit lite så det är väll det fina vädret vi har nu och alla ska ut och åka i snön :)

robertsson 2005-03-07 12:34

Jag tyckte vecka 8 var riktigt botten. Halva trafiken mot en normal vecka. Vecka 9 har varit genomsnittlig.

jake 2005-03-07 17:51

Citat:

Originally posted by robertsson@Mar 7 2005, 13:34
Jag tyckte vecka 8 var riktigt botten. Halva trafiken mot en normal vecka. Vecka 9 har varit genomsnittlig.
kanske många som tittar på din sida på skolorna. v8=sportlov på många ställen.

Jonas 2005-03-07 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av jake
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson

kanske många som tittar på din sida på skolorna. v8=sportlov på många ställen.

v7> Göteborgsområdet
v8> Södra götaland (Småland, Delar av Halland, Blekinge, Skåne)
v9> Sthlm's trakten
v10> Norrland

Det är iaf dom jag känner till grovt.
Dock kan "områdena" vara fel.

Så det är rätt förklarligt varför det går dåligt dessa fyra veckorna.

PKaze 2005-03-07 20:02

Citat:

Originally posted by Jonas@Mar 7 2005, 19:30
v7> Göteborgsområdet
v8> Södra götaland (Småland, Delar av Halland, Blekinge, Skåne)
v9> Sthlm's trakten
v10> Norrland

Även häromkring (Örebro + Bergslagen) var det sportlov vecka 8.

ztream 2005-03-07 20:10

Sportlov vad är det?

Bästa veckorna nånsin för mig det här, och nej jag säljer inte skidor eller pulkor ;)

grazzy 2005-03-07 20:30

Kul att höra ztream! Samma sak här faktiskt, fantastiskt mycket trafik nu när folk sitter hemma hela sportlovet och storsurfar. Det verkar inte bättre än att dom spenderar pengarna dom kunde lagt på skidresor på produkter heller.

Trist att dunken m.fl. tycker det går dåligt för dem. Fast det är klart killar, deppa inte ihop för att ert snitt över två dagar är kasst, det är en dag imorgon också.

dunken 2005-03-07 23:17

Citat:

Originally posted by grazzy@Mar 7 2005, 21:30
Kul att höra ztream! Samma sak här faktiskt, fantastiskt mycket trafik nu när folk sitter hemma hela sportlovet och storsurfar. Det verkar inte bättre än att dom spenderar pengarna dom kunde lagt på skidresor på produkter heller.

Trist att dunken m.fl. tycker det går dåligt för dem. Fast det är klart killar, deppa inte ihop för att ert snitt över två dagar är kasst, det är en dag imorgon också.

Kul att det går bra för er.

Det är sant.

Hoppas att det blir bättre framöver :)
Det har ju varit mycket över förväntan än så länge i år.

:D

Helena 2005-03-08 12:01

Hej Tomas, jag kan trösta dig med att det är samma för mig. :) Januari och februari var väldigt bra, men senaste veckan har varit dålig. Antalet beställningar har varit normalt, men de köper bara de billiga grejerna. Det brukar betyda att de har ont om pengar.

Det blir nog snart full fart igen för oss båda. :)

dunken 2005-03-08 20:07

Citat:

Originally posted by Helena@Mar 8 2005, 13:01
Hej Tomas, jag kan trösta dig med att det är samma för mig. :) Januari och februari var väldigt bra, men senaste veckan har varit dålig. Antalet beställningar har varit normalt, men de köper bara de billiga grejerna. Det brukar betyda att de har ont om pengar.

Det blir nog snart full fart igen för oss båda. :)

Det låter bra Helena :)

De är bra att man inte är ensam för då skulle jag vara orolig.

mvh/Tomas

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson