WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Domäner från 1:- (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6507)

KUB 2005-03-03 19:01

Hittade några "skräp" domäner som jag inte riktigt vet varifrån dom kommer :unsure:
Bort ska dom iaf.
Pris 1:- eller bud, dock tillkommer eventuella kostnader för ägarbyte.
COM adresserna ligger hos domainguru.net, där kan man registrera ett kostnadsfritt konto, då är ägarbytet gratis.

alltomip.com
alltomvirus.com
filmsida.com
kontantsex.com, Hade bra trafik för ett år sedan då vi sålde kontantkort till xxxsidor
sexarkivet.com
sexsurfa.com

husvagnsguiden.se
lovedejt.se
sexdejt.se

ToBad 2005-03-03 19:22

Jag bjuder:
100 kr för lovedejt.se
100 kr för sexdejt.se

ToBad

Maccke 2005-03-03 19:28

alltomvirus.com är ju cool :)
.SE är ledig så det är ju bara att registrera den och köpa .com om man vill kapitalisera på en antivirussajt :)

Marcuss kanske???

Marcus 2005-03-03 20:00

Citat:

Originally posted by Maccke@Mar 3 2005, 19:28
.SE är ledig så det är ju bara att registrera den och köpa .com om man vill kapitalisera på en antivirussajt :)

Marcuss kanske???

Nja, har inte så stort behov...
Gillar inte riktigt alltom-domäner eftersom de inte fungerar så bra för sökmotoroptimering.

Maccke 2005-03-03 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av marcuss
Citat:

Ursprungligen postat av Maccke

Marcuss kanske???

Nja, har inte så stort behov...
Gillar inte riktigt alltom-domäner eftersom de inte fungerar så bra för sökmotoroptimering.

sant.. men dem är rätt coola att utveckla :)

jake 2005-03-04 13:14

när slutar budgivningen?

KUB 2005-03-04 16:31

Citat:

Originally posted by jake@Mar 4 2005, 14:14
när slutar budgivningen?
Har inte satt något datum.
Just nu kommer det in en hel del bud, så jag avvaktar ett tag iaf.
Men har inte tänkt mig nått långvarigt ;)
Är dock bortrest största delen av nästa vecka.

Hur lång tid är rimligt?

Skicka gärna bud via e-post

Ps. Hittade en till: ekonominytt.com

Tympanon 2005-03-04 18:21

marcuss: en liten OT-fråga: varför skulle "alltom" varianten fungera lite dåligare i sökmotorer? Jag förstår inte riktigt.

Marcus 2005-03-04 18:36

Citat:

Originally posted by Tympanon@Mar 4 2005, 18:21
marcuss: en liten OT-fråga: varför skulle "alltom" varianten fungera lite dåligare i sökmotorer? Jag förstår inte riktigt.
Vet inte exakt vad du menar, varför det skulle fungera sämre än vadå i sökmotorer? Kan gissa vad det är du undrar om.

Vad jag menar är att bananer.se fungerar bättre än både alltombananer.se och bananerochallt.se. Vilket jag tror de flesta håller med om, med förutsättning att man optimerar sin positionering t.ex. mot sökordet "bananer". När det gäller vilket av alltombananer.se gentemot bananerochallt.se så skulle jag först säga att det är ungefär samma "(ir)relevans" ur ett sökmotoroptimeringssyfte vilken man väljer. Eventuellt skulle kanske "bananerochallt.se" fungera bättre än "alltombananer.se" eftersom nyckelordet placeras först i domännamnet ist för sist. Det kan dock diskuteras och är mer eller mindre ointressant i den här diskussionen.

Vad jag menar är att jag inte ser någon anledning till att köpa en domän som är ihopsatt av tre olika ord eftersom det finns så många andra "bra" kombinationer innehållandes tre ord som fortfarande är lediga. "Alltom"-domäner må vara något av en "känd användning" men inte tillräckligt för att det ska motiverbart att betala extra för det.

Jag skulle givetvis välja en domän innehållandes andra relevanta sökord, om nu inte nyckelordet enskilt skulle vara ledigt, exempelvis "friteradebananer.se". Man kan t.ex. på OVT se att dryga 200 sökningar gjordes förra månaden som var relaterade till "bananer" och "friterad" i jämförelse med antalet sökningar som gjordes på frasen "allt", "om" och "bananer", 0 st sökningar.

Tobias Turesson 2005-03-04 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av marcuss
Citat:

Ursprungligen postat av Tympanon

Vet inte exakt vad du menar, varför det skulle fungera sämre än vadå i sökmotorer? Kan gissa vad det är du undrar om.

Vad jag menar är att bananer.se fungerar bättre än både alltombananer.se och bananerochallt.se. Vilket jag tror de flesta håller med om, med förutsättning att man optimerar sin positionering t.ex. mot sökordet "bananer". När det gäller vilket av alltombananer.se gentemot bananerochallt.se så skulle jag först säga att det är ungefär samma "(ir)relevans" ur ett sökmotoroptimeringssyfte vilken man väljer. Eventuellt skulle kanske "bananerochallt.se" fungera bättre än "alltombananer.se" eftersom nyckelordet placeras först i domännamnet ist för sist. Det kan dock diskuteras och är mer eller mindre ointressant i den här diskussionen.

Vad jag menar är att jag inte ser någon anledning till att köpa en domän som är ihopsatt av tre olika ord eftersom det finns så många andra "bra" kombinationer innehållandes tre ord som fortfarande är lediga. "Alltom"-domäner må vara något av en "känd användning" men inte tillräckligt för att det ska motiverbart att betala extra för det.

Jag skulle givetvis välja en domän innehållandes andra relevanta sökord, om nu inte nyckelordet enskilt skulle vara ledigt, exempelvis "friteradebananer.se". Man kan t.ex. på OVT se att dryga 200 sökningar gjordes förra månaden som var relaterade till "bananer" och "friterad" i jämförelse med antalet sökningar som gjordes på frasen "allt", "om" och "bananer", 0 st sökningar.

I slutet handlar det bara om in länkar iaf.

Marcus 2005-03-04 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Tobias Turesson
Citat:

Originally posted by -marcuss@Mar 4 2005, 19:36
Citat:

Ursprungligen postat av Tympanon

I slutet handlar det bara om in länkar iaf.

I slutet? Efter all annan sökmotoroptimering?

Nåja, när din alltompoker.se överhuvudtaget finns att skymta bland top 200 på Google så ska jag fundera på att bry mig om vad du skriver.

Vi vet ju hur rätt du hade med spears.se.....

Tympanon 2005-03-04 23:31

Tack marcuss för det bra svaret. Nu har jag fått ökad förståelse för domäner och dess relevans.

Thomas 2005-03-04 23:43

Städade lite i tråden.

Denna tråd handlar om att KUB vill sälja några domäner.

Thomas

KUB 2005-03-13 14:36

Nu vill jag avsluta några auktioner.

Högsta bud idag är:

Sexarkivet.com 200:-
Sexdejt.se och Lovedejt.se 500:-

//Kaj

(Ändrar här om det kommer in fler bud).

KUB 2005-03-14 13:57

Lovedejt.se Såld
Sexdejt.se Såld
Sexarkivet.com Såld

Aktuella bud:
Husvagnsguiden.se 800:-
Alltomip.com 150:-
Alltomvirus.com 150:-

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson