![]() |
Svenska snapbacktjänster får gärna skicka ett PM till mig eller annonsera sina tjänster här!
Skriv gärna pris, om det bara är en som kan registrera ett visst domännamn via Er, samt vilken success rate ni haft (om ni nu har någon sådan statistik). |
Eftersom det här var uppe på WN för inte så länge sedan, se även föregående tråd om "nattliga" ombud. Förutsatt att det som eftersöks är snapback av .se-domäner.
|
Citat:
jag har läst den där tråden, men den gav inte så mkt.. samt att jag tappade bort dem som skickade PM till mig. därav min nystartade tråd! |
För att förenkla det hela, här kommer en lista med dom tjänster som det pratats om:
Dinegen.se - 280 kr Internetnamn.com - 495 kr NameISP.se - 600 kr Neware.se - 240 kr Registrera-doman.com - 824 kr alla priser är exkl. moms. |
Citat:
|
Citat:
|
kommer ev posta en tråd om oseriösa snapname företag snart..
|
Citat:
|
Citat:
|
Vad händer om 2 eller fler personer lägger en backorder på samma domän hos samma företag, t.ex. hos dinegen.se. Vad är det som avgör vem som får den? Eller 2 personer kanske inte kan lägga backorder på samma domän hos ett företag?
|
Citat:
|
Citat:
Rimligtvis så borde det inte att lägga en backorder på samma domän. Det bör bara finnas tre undantag som jag kan se det: - Sajtägaren är oseriös, fusk eller skojeri är med i bilden - Någon annan har varit inne och sökt på en domän samtidigt som dig och är på väg att registrerar den innan du betalt - Det är något allvarligt fel i programmeringskoden. |
Citat:
Men jag har använt mig av ett annat företag vid ett par tillfällen och där har jag sett att det står inte rätt till, men det är en annan historia.... |
Uppfattade också (felaktigt?) inlägget som om detta företag inte skulle vara seriöst.
Vill också därför bara intyga motsatsen. Allt har fungerat felfritt alla ggr vi använt dem även för andra tjänster än ren snapback. |
Citat:
Men jag är nöjd över tjänsten på grund av snabb support och smidig tjänst, och anser att dom ABSOLUT INTE är en oseriös tjänst. |
jag betvivlar inte att det finns fler människor som blivit bra behandlade av företaget ifråga än dåligt behandlade. det vore ju konstigt annars om det ens fanns kvar. mina erfarenheter var dock ytterst dåliga, utan ens försök till kompensation (självklart fick jag pengarna tillbaka).
det verkar även finnas ett olagligt samarbete mellan olika aktörer, något som nic.se borde titta närmare på. |
Citat:
|
Någon som känner till fler än dessa?
|
När vi jämför priser kan det ju vara trevligt om man jämför rätt. Vissa priser är i listan ovan är specade inkl. moms medans andra är exkl. moms.
|
Har vi kommit fram till vilken den bästa är ännu?
|
Citat:
|
Citat:
sen har säkert alla sin favorit. |
Citat:
//Björn |
Jag har 'snappat' ett flertal domäner genom www.Dinegen.se. Det har lyckats varje gång (!) och jag fann servicen väldigt bra.
Nu undrar jag var jag ska 'snappa' en .com domän. Jag har sett flera tjänster där ute men det vore fint att få rekommendationer från de som har erfarenhet. Det är ganska svårt att få grepp på om dom tar betalt 'for success only' eller om dom behåller pengarna vilket som. |
Citat:
|
Citat:
|
Åh så besviken jag vart i kväll, 2 domäner som jag bevakat länge vart betalade av ägaren i dag. Bägge var "on hold", den ena 2 dagar från att hamna i karantän och den andra 5 dagar från att hamna i karantän. Hade kollat upp allt med vilken snapback jag skulle köra och så =/
|
Finns det någon bra Snapbacktjänst för .com-adresser som inte tillämpar auktionssystem i slutändan?
|
snapnames är riktigt dåliga.. 0 successrate för mig
|
Någon som vet något om återbetalningsrutinen hos neware.se?
Jag skickade ett mail i måndags kväll då dom inte lyckades snappa en domän i söndags åt mig. Ringde dom idag men det var en telefonsvarare. För man får väl pengarna tillbaka vid misslyckade snaps? |
Det får man. Jag fick heller inget svar denna gång, däremot kom pengarna in på kontot idag.
|
Har det tillkommit någon mer sen denna tråden var aktuell? Några av de nämnda har ju tyvärr lagt ner sina snapback tjänster...
Citat:
|
Mycket tråkigt att Dinegen.se lagt ner. Det var en ypperlig tjänst tycker jag.
Från JX: Citat:
|
Varför lägger alla ner? Pga ändringar hos IIS?
|
Verkar som det... Men JX är ju inte nerlagt väl? Endast för nya kunder va?
|
Citat:
|
Hur gör Name Navigation för att plocka alla bra domäner som dyker upp? Är de ombud själva?
Det är ju sjukt hur stor andel av de utgående domänerna de lyckas registrera... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson